Rezerwowy kierowca BWT Alpine F1 Team, Jack Doohan, po raz pierwszy będzie dzielił tor ze swoim ojcem Mickiem na torze Albert Park w Melbourne podczas weekendu Grand Prix Australii. Będzie on świętował trzydziestą rocznicę zdobycia pierwszego z pięciu tytułów motocyklowego mistrza świata w klasie 500 ccm.
Jack zasiądzie za kierownicą historycznego bolidu jednomiejscowego Benetton B200 z 2000 roku, zaprojektowanego i zbudowanego w obecnej siedzibie Alpine F1 w Enstone. Mick poprowadzi w tym samym czasie bolid Honda RCV213 MotoGP. Wydarzenie uczci 30. rocznicę triumfu Micka w klasie 500 cm3 w 1994 roku i pierwszego z jego pięciu kolejnych tytułów mistrza świata, zapoczątkowując erę dominacji Australijczyka.
Jack i Mick ponownie spotkają się na tym samym torze w swoich dyscyplinach po raz pierwszy w historii, co będzie znaczącym momentem rodzinnym i wyjątkową celebracją nazwiska Doohan w sportach motorowych. Jack jest w tym sezonie kierowcą rezerwowym BWT Alpine F1 Team, a wcześniej zajmował to stanowisko w 2023 roku, równolegle ze swoimi zobowiązaniami w mistrzostwach FIA Formuły 2, w których zajął trzecie miejsce.
Zobacz: Testy samochodów Alpine. Osiągi, pomiary, opinie
Australijczyk wygrał trzy długie wyścigi w 2023 roku, więcej niż ktokolwiek inny, a także zdobył dwa kolejne miejsca na podium i dwa pole position. Odgrywa on kluczową rolę dla zespołu jako kierowca rezerwowy w 2024 roku, pracując w symulatorze Enstone podczas prywatnego programu testowego w starszych bolidach F1.
Benetton z silnikiem V10, który poprowadzi na torze Albert Park, był jednomiejscowym bolidem zespołu z Enstone w sezonie 2000 Formuły 1, w którym kierowcami byli Alex Wurz i Giancarlo Fisichella.
Zobacz: Wiadomości na temat marki Alpine. Aktualności, ciekawostki, informacje
Sezon 1994 na zawsze pozostanie w pamięci Micka jako początek jego dominacji w sporcie. Jadąc Hondą NSR500, Mick nigdy nie zajął miejsca niższego niż trzecie. Z dziewięcioma zwycięstwami, w tym sześcioma z rzędu, zdobył 317 punktów, o 143 więcej niż jego najbliższy rywal w klasie Premier.
„Nie mogę się doczekać dzielenia toru z moim tatą w Albert Park podczas weekendu Grand Prix Australii. To będzie pierwszy raz, kiedy będziemy na tym samym torze, on na motocyklu, a ja w jednomiejscowym samochodzie, więc będzie to niezwykle wyjątkowe. To świetna okazja do świętowania jego osiągnięć przed australijskimi fanami. Dla mnie to wyjątkowa okazja, by poprowadzić bolid Formuły 1 na tak kultowym torze. Mam nadzieję, że w przyszłym roku stanie się to rzeczywistością, to mój cel i ciężko pracuję, aby osiągnąć moje największe marzenie!” – powiedział Jack Doohan, kierowca rezerwowy BWT Alpine F1 Team.
Zobacz: Nowe samochody Alpine
„Przede wszystkim dziękuję Australian Grand Prix Corporation i Formule 1 za tę niesamowitą okazję. Powrót za kierownicę motocykla podczas tego typu wydarzeń to zawsze prawdziwa przyjemność. Minęło trzydzieści lat od mojego pierwszego tytułu mistrza świata w 1994 roku. Czas płynie tak szybko, że teraz będę dzielił tor z moim synem i to będzie naprawdę wyjątkowy moment dla nas obu. Nadal wspieram Jacka i jego wysiłki, aby osiągnąć cel kariery, jakim jest ściganie się w F1. Obaj nie możemy się doczekać występu dla naszych rodaków na torze Albert Park w Melbourne podczas weekendu Grand Prix” – dodał Mick Doohan.
Harmonogram okrążeń demonstracyjnych Doohana (AEDT):
- Sobota: 9.55-10.20 i 15.15-15.30
- Niedziela: 1.35-1.50
Najnowsze komentarze