Tak wygląda siedziba działu Citroëna zajmującego się przygotowaniem samochodów rajdowych. Wewnątrz znajduje się wiele pracowni i laboratoriów, ale też sala wystawowa, w której są prezentowane gotowe auta.
Zanim jednak samochody trafią na wystawę i na rajdowe trasy grupa inżynierów musi się dobrze napracować, żeby przygotować konkurencyjne auto. Oczywiście powstają makiety – w dziale makiet i plastików.
Prawdziwy samochód, ale i szereg symulacji, przeprowadzanych jest w Centrum Badawczo-Rozwojowym.
Kiedy samochód jest już opracowany teoretycznie – do pracy przystępują fachowcy z najróżniejszych dziedzin – blacharze i specjaliści od nawozi…
…elektrycy i elektronicy…
…specjaliści od zawieszeń, układów kierowniczych i hamulcowych…
…czy skrzyń biegów i układów przeniesienia napędu.
Samochód musi być poddany szeregowi pomiarów, czego dokonuje się w Laboratorium Metrologicznym:
W ostatniej hali odbywa się montaż gotowych podzespołów:
A na koniec fotka z premierowej prezentacji aktualnego samochodu WRC – Citroëna C4.
Zdjęcia: serwis prasowy Citroëna
Tekst: Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze