Niedrogi samochód do miasta? Wielu z nas niezmiennie preferuje samochód jako formę transportu osobistego. Istotnie, codzienne dotarcie do pracy, szkoły czy na zakupy samochodem jest znacznie szybsze i wygodniejsze niż komunikacją zbiorową – oraz bezpieczniejsze.
Skromny budżet 10 tysięcy złotych pozwoli nam na zakup prostego modelu segmentu A, stworzonego właśnie z myślą o miejskiej eksploatacji, który zapewni nam podstawowe wygody i rozsądne koszty.
Renault Twingo II
Do 10 tysięcy złotych z łatwością kupimy dobrze utrzymane Renault Twingo drugiej generacji. Po ogromnym sukcesie pierwszej generacji produkowanej przez ponad dekadę, Renault kontynuowało dobrą passę. Nowy model produkowano w Słowackich zakładach w Novym Mescie w latach 2007-2014, nadal tylko z trzydrzwiowym jednobryłowym nadwoziem. Obłe charakterystyczne kształty ustąpiły miejsca bardziej współczesnej formie – nareszcie dużo lepiej zabezpieczonej przed korozją. Charakterystyczne duże reflektory to nie jedyny wyróżnik modelu.
Wiele egzemplarzy opuściło fabrykę z akcesoryjnymi naklejkami. Wnętrze jest zaskakujące pod względem przestronności – nawet na tylnej kanapie, fotelach wygodnie podróżować będą dwie dorosłe osoby. Materiały są oczywiście budżetowe i twarde. Pozycja za kierownicą jest wysoka, co poprawia widoczność i wyczucie niewielkiego nadwozia. Lista dostępnych dodatków obejmuje klimatyzację, panoramiczne otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane szyby, obrotomierz i fabryczne radio. Paletę napędową otwierają wolnossące jednostki 1.2 8V 60 KM, i 1.2 16V 75 KM.
Znacznie więcej oferują 1.2 TCe 100-101 KM i oferowany w wariancie RS 1.6 16V 133 KM. Diesle to znany do dziś 1.5 dCI 65-85 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk common raill i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat. Wrażenia z codziennej jazdy Twingo II, także poza miastem potęguje rozstaw kół, praktycznie w rogach nadwozia. Model zachwyca pewnym zachowaniem w skrajnych sytuacjach, dając przy tym kierowcy wiele radości z jazdy. Wersje benzynowe dodatkowo bez trudu współpracują z instalacjami gazowymi.
Peugeot 107
Alternatywą dla Twingo II jest Peugeot 107. Model opracowany przez koncern PSA i Toyotę w żadnej wersji nie wzbudza emocji. Jego zadaniem było tylko sprawne przemieszczanie się w obrębie miasta – z czego wywiaduje się doskonale. Produkowany w Czechach od 2005 do 2014 roku model dostępny był jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback. Wbrew pozorom jego wnętrze zapewnia wyraźnie mniej miejsca niż Twingo II, zwłaszcza na tylnej kanapie miejsca jest po prostu mało – przeciętnemu dorosłemu doskwierać będzie brak przestrzeni na nogi i głowę. Projekt wnętrza jest prosty i łatwy w obsłudze. Materiały oczywiście są możliwie tanie, lecz dobrze spasowane. Tapicerka dobrze znosi lata użytkowania.
Jazda Peugeotem 107 nie dostarczy nam żadnych emocji, nie do tego też został stworzony. Wśród używanych znajdziemy zarówno egzemplarze nawet pozbawione radia, jak i przeważnie importowane wyposażone w manualną klimatyzację, obrotomierz, radio z CD komputer pokładowy. Gama silnikowa 107 była znacznie skromniejsza niż w Twingo II. Wybór ogranicza się do benzynowego silnika 1.0 o mocy 68 KM autorstwa Toyoty, lub diesla 1.4 HDI generującego 58 KM. Zakup 107 będzie jednak dużo prostszym wyzwaniem z uwagi na ogromną podaż na rynku wtórnym – także egzemplarzy z krajową historią.
Najnowsze komentarze