piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Jaki tani miejski samochód kupić do 10 tysięcy zł? Przegląd najciekawszych ofert segmentu A

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-04-16
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.1k 11
2
946
UDOSTĘPNIEŃ
3.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP

Niedrogi samochód do miasta? Wielu z nas niezmiennie preferuje samochód jako formę transportu osobistego. Istotnie, codzienne dotarcie do pracy, szkoły czy na zakupy samochodem jest znacznie szybsze i wygodniejsze niż komunikacją zbiorową – oraz bezpieczniejsze.

Skromny budżet 10 tysięcy złotych pozwoli nam na zakup prostego modelu segmentu A, stworzonego właśnie z myślą o miejskiej eksploatacji, który zapewni nam podstawowe wygody i rozsądne koszty.

Renault Twingo II

Do 10 tysięcy złotych z łatwością kupimy dobrze utrzymane Renault Twingo drugiej generacji. Po ogromnym sukcesie pierwszej generacji produkowanej przez ponad dekadę, Renault kontynuowało dobrą passę. Nowy model produkowano w Słowackich zakładach w Novym Mescie w latach 2007-2014, nadal tylko z trzydrzwiowym jednobryłowym nadwoziem. Obłe charakterystyczne kształty ustąpiły miejsca bardziej współczesnej formie – nareszcie dużo lepiej zabezpieczonej przed korozją. Charakterystyczne duże reflektory to nie jedyny wyróżnik modelu.

Wiele egzemplarzy opuściło fabrykę z akcesoryjnymi naklejkami. Wnętrze jest zaskakujące pod względem przestronności – nawet na tylnej kanapie, fotelach wygodnie podróżować będą dwie dorosłe osoby. Materiały są oczywiście budżetowe i twarde. Pozycja za kierownicą jest wysoka, co poprawia widoczność  i wyczucie niewielkiego nadwozia. Lista dostępnych dodatków obejmuje klimatyzację, panoramiczne otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane szyby, obrotomierz i fabryczne radio. Paletę napędową otwierają wolnossące jednostki 1.2 8V 60 KM, i 1.2 16V 75 KM.

Znacznie więcej oferują 1.2 TCe 100-101 KM i oferowany w wariancie RS 1.6 16V 133 KM. Diesle to znany do dziś 1.5 dCI 65-85 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk common raill i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat. Wrażenia z codziennej jazdy Twingo II, także poza miastem potęguje rozstaw kół, praktycznie w rogach nadwozia. Model zachwyca pewnym zachowaniem w skrajnych sytuacjach, dając przy tym kierowcy wiele radości z jazdy. Wersje benzynowe dodatkowo bez trudu współpracują z instalacjami gazowymi.

  • Oferta 1 
  • Oferta 2
  • Oferta 3

Peugeot 107

Alternatywą dla Twingo II jest Peugeot 107. Model opracowany przez koncern PSA i Toyotę w żadnej wersji nie wzbudza emocji. Jego zadaniem było tylko sprawne przemieszczanie się w obrębie miasta – z czego wywiaduje się doskonale. Produkowany w Czechach od 2005 do 2014 roku model dostępny był jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback. Wbrew pozorom jego wnętrze zapewnia wyraźnie mniej miejsca niż Twingo II, zwłaszcza na tylnej kanapie miejsca jest po prostu mało – przeciętnemu dorosłemu doskwierać będzie brak przestrzeni na nogi i głowę. Projekt wnętrza jest prosty i łatwy w obsłudze. Materiały oczywiście są możliwie tanie, lecz dobrze spasowane. Tapicerka dobrze znosi lata użytkowania.

Jazda Peugeotem 107 nie dostarczy nam żadnych emocji, nie do tego też został stworzony. Wśród używanych znajdziemy zarówno egzemplarze nawet pozbawione radia, jak i przeważnie importowane wyposażone w manualną klimatyzację, obrotomierz, radio z CD  komputer pokładowy. Gama silnikowa 107 była znacznie skromniejsza niż w Twingo II. Wybór ogranicza się do benzynowego silnika 1.0 o mocy 68 KM autorstwa Toyoty, lub diesla 1.4 HDI generującego 58 KM. Zakup 107 będzie jednak dużo prostszym wyzwaniem z uwagi na ogromną podaż na rynku wtórnym – także egzemplarzy z krajową historią.

  • Oferta 1 
  • Oferta 2
  • Oferta 3

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107PeugeotRenaultTwingo
Udostepnij378Tweet237Udostepnij66
Poprzedni

Nissan prezentuje prototypowy zakład produkcyjny akumulatorów ze stałym elektrolitem

Następny

Używany Peugeot 308 2.0 HDi – niezawodny oszczędny i przestronny samochód z najlepszym dieslem. Opinia użytkownika

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Używany Peugeot 308 2.0 HDi - niezawodny oszczędny i przestronny samochód z najlepszym dieslem. Opinia użytkownika

Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni

Peugeot 308 SW konta Volkswagen Golf Variant: Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Fake Peugeot i Stellantis - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Margrzywka - Nowy Citroën C4 X i Peugeot 408: dwie ważne premiery Stellantis już za chwilę
  • grz - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Nissan ujawnia szczegóły umowy z Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.