Grupa PSA zaprezentowała już specyfikację dwóch elektrycznych modeli dostawczych, ale Opel Vivaro-e i Citroen e-Jumpy doczekali się narodzin nowego brata spod znaku lwa. Peugeot e-Expert zadebiutuje na europejskim rynku w drugiej połowie 2020 roku.
Specyfikacja Peugeot e-Expert nie jest zaskoczeniem ponieważ model wykorzystuje napęd modeli Opla i Citroena. Zastosowano ten sam silnik, który zasila także e-208. Jednostka generuje moc 100 kW lub 136 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostawczy lew rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 13, 1 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Peugeot oferuje klientom dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 50 lub 75 kWh. W pierwszym przypadku e-Expert potrafi pokonać do 230 km, a w drugim według cyklu WLTP zajedzie o 100 km dalej. Ile trwa ładowanie? Jeśli skorzystamy z Wallboxa o mocy 7,4 kW potrzebujemy 7 godzin i 30 minut dla mniejszego akumulatora oraz 11 godzin i 20 minut dla większego zestawu baterii. Ładowarka o mocy 11 kW skróci czas do odpowiednio 5 oraz 7,5 godziny. Stacja o mocy 100 kW pozwoli uzupełnić 80% akumulatora w 30 lub 45 minut.
Pod względem wymiarów Peugeot e-Expert nie różni się od swojego spalinowego odpowiednika. Producent oferuje trzy warianty o długości 4,61 m, 4, 96 m oraz 5,31 m. Wysokość pozwala na wjazd na parkingi z ograniczeniem wysokości do 1,9 m. Pojazd ma pojemność przestrzeni ładunkowej od 4,6 do 6,6 metrów sześciennych oraz ładowność 1275 kg.
Peugeot e-Expert otrzymał zmienioną konsolę środkową z nowym sterowaniem skrzyni biegów, elektronicznym hamulcem postojowym oraz selektorem trybu jazdy. Zmieniono zegary, które będą informowały o naładowaniu akumulatora oraz dostępnym zasięgu. W menu znajdziemy także dwa tryby hamowania, które regulują regenerację energii. Samochód wzbogacono również o nowe systemy wspomagania prowadzenia. Cena modelu zostanie ujawniona w drugiej połowie 2020 roku.
Najnowsze komentarze