Citroen powiększa rodzinę pojazdów z napędem elektrycznym. Po malutkim Ami, francuski producent prezentuje model e-Jumpy, bliźniak Opla Vivaro-e, którego prezentowaliśmy nie tak dawno temu. Jaki ma zasięg?
Zasięg jest bardzo ważnym parametrem dla pojazdów elektrycznych i nie inaczej jest w przypadku modeli dostawczych. Citroen przekonuje, że wystarczy nam 230 lub 330 km, bo tyle w zależności od wariantu potrafi przejechać nowy e-Jumpy. W pierwszym przypadku wykorzystano akumulator o pojemności 50 kWh (jest dostępny dla wszystkich wersji nadwoziowych), a w drugim 75 kWh baterię oferowaną dla wersji M i XL. Jeśli nie będziemy wyruszać poza miasto powinno wystarczyć a właśnie miasto będzie głównym środowiskiem pracy e-Jumpy. Akumulatory zlokalizowano pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu pojemność transportowa pojazdu pozostaje taka sama, jak w przypadku modelu z napędem spalinowym.
Aby naładować baterię możemy skorzystać z kilku możliwości, które zależą od ładowarki i dostępnego czasu. W najszybszej opcji uzupełnimy 80% baterii w 30 minut (akumulator o pojemności 50 kWh) oraz 45 minut dla akumulatora o pojemności 75 kWh. Jeśli mamy do dyspozycji Wallboxa o mocy 7,4 kWh potrzebujemy 8 godzin do napełnienia akumulatora w 100%. Po podpięciu do gniazdka domowego, 100% zobaczymy na wyświetlaczu po upływie 15-23 godzin.
Nowy Citroen jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego, który generuje 136 KM mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazd posiada trzy tryby jazdy, w zależności od tego, czy kierowca potrzebuje większej mocy, czy autonomii. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 130 km/h.
Citroen e-Jumpy nie różni się zbyt wiele od swojego spalinowego brata. Po lewej stronie możemy dostrzec klapkę, która skrywa gniazdo ładowania. Projektanci zajęli się także zmianą przedniego zderzaka. Zniknęły wloty powietrza nad tablicą rejestracyjną.
Citroen e-Jumpy jest oferowany w 3 wersjach:
- XS: o długości 4,60 m – pojemność użytkowa 4,6 m³
- M: o długości 4,95 m – pojemność użytkowa 5,6 m³
- XL: o długości 5,30 m – pojemność użytkowa 6,6 m³
Pojazd zachowuje wysokość 1,90 m, aby zagwarantować dostęp do podziemnych parkingów i centrów handlowych.
Citroen na razie nie zdradza cen modelu e-Jumpy. Model pojawi się w europejskich salonach dealerskich w drugiej połowie 2020 roku. Oprócz e-Jumpy producent będzie oferował także elektryczną wersję Jumpera.
Najnowsze komentarze