Coca-Cola, jeden z największych na świecie koncernów z branży spożywczej, rozpoczyna testy w pełni elektrycznego Renault Kangoo Z.E. w jednej ze swoich firm zależnych w Brazylii. Auto będzie jeździło w firmie Femsa Brasil, największej rozlewni napojów Coca-Cola, i będzie się zajmować dostawami w centrum Kurytyby. Warto podkreślić, że Renault Kangoo Z.E. jest pierwszym całkowicie elektrycznym vanem dostępnym i homologowanym w Brazylii.
Samochód ten jest wyposażony w zestaw akumulatorów litowo-jonowych pozwalających przejechać nawet 170 km na jednym ładowaniu. Ładowanie takie trwa wprawdzie od 6 do 8 godzin, ale w wielu zastosowaniach to w zupełności wystarczy.
Silnik elektryczny napędzający Kangoo Z.E. generuje 44 kW (60 KM) mocy, co pozwala na rozpędzenie się do prędkości 130 km/h. To wartość także w zupełności wystarczające w tego typu samochodzie.
Kangoo Z.E. zużywa jedynie 3 kVA/16 A energii na 120 km. To mniej więcej równowartość 15-minutowej gorącej kąpieli w wannie! Naturalnie takie auto nie mogłoby się obejść bez wskaźników zasięgu, pojemności akumulatorów oraz zużycia średniego i chwilowego energii umieszczonych na tablicy przyrządów.
Coca-Cola nie jest pierwszą firmą, która użytkuje, bądź testuje Kangoo Z.E. Takich samochodów używają już Patrus (firma transportowa z Belo Horizonte), brazylijska poczta, FedEx, Grupa TPC, Itaipu Binacional, CPFL oraz władze Kurytyby.
Renault ma w ofercie cztery różne pojazdy typu Zero Emission. Poza użytkowym Kangoo Z.E. są to czteromiejscowe Zoe, sedan Fluence Z.E. oraz dwumiejscowe Twizy. W ciągu dwóch lat w Brazylii sprzedano ponad 80 samochodów elektrycznych Renault. Zainteresowane nimi są przede wszystkim firmy i instytucje, zwłaszcza te, które dbają o swój proekologiczny wizerunek.
Z kolei Alians Renault-Nissan jest światowym liderem w produkcji i sprzedaży samochodów elektrycznych. Inwestycja pochłonęła już 4 miliardy euro, a na rynek trafiło już ponad ćwierć miliona takich aut z Aliansu! Szacuje się, że łącznie pokonały one już około 4 miliardów kilometrów nie emitując podczas jazdy ani grama dwutlenku węgla. Taki dystans, to równowartość 100.000 okrążeń równika.
Korzystanie z samochodów elektrycznych Aliansu pozwoliło już zaoszczędzić ponad 200 milionów litrów paliwa. To pojemność około 80 basenów olimpijskich. Jednocześnie do atmosfery nie trafiło 450 milionów kilogramów dwutlenku węgla.
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze