Laboratorium LAB, założone w 1969 roku przez dwóch francuskich producentów samochodów, zajmuje się analizą wypadków, biomechaniką i badaniami behawioralnymi.
Celem LAB jest zwiększanie bezpieczeństwa na drogach poprzez obserwację, analizy i zapobieganie wypadkom.
W ciągu 50 lat LAB przyczyniło się do zmniejszenia o około 80% śmiertelnych ofiar wypadków we Francji.
LAB zrzesza 20 ekspertów, którzy zajmują się bezpieczeństwem na drogach.
Podczas obchodów 50. rocznicy istnienia LAB-u, które odbywają się w siedzibie w Nanterre, dyrektor laboratorium Stéphane Buffat powiedział: Jesteśmy dumni, że możemy dzisiaj uczcić wysiłki ekspertów LAB-u, którzy każdego dnia pracują nad poprawą bezpieczeństwa na drogach i w ten sposób przyczyniają się do ratowania życia. Naszą siłą jest 50 lat specjalistycznej wiedzy opartej na obserwacjach, analizach i działaniach zapobiegawczych. Praca LAB-u ułatwia wielu podmiotom z branży motoryzacyjnej projektowanie technologii jutra, które stale podnoszą nasze bezpieczeństwo.
W ciągu 50 lat LAB aktywnie przyczynił się do zmniejszenia liczby śmiertelnych ofiar wypadków. We Francji liczba spadła z 16.881 w 1973 roku do 3.259 w 2018 roku. To oznacza pięciokrotny spadek w ciągu 45 lat. LAB z coraz większą intensywnością angażuje się w tworzenie technologii jutra, które mogą przyczynić się znacząco do zmniejszenia liczby śmiertelnych ofiar na drogach. LAB jest unikatowym w Europie ugrupowaniem interesów gospodarczych zatrudniającym ekspertów ds. bezpieczeństwa Groupe PSA i Grupy Renault. LAB bierze udział w badaniach europejskich, dzieli się obserwacjami i analizami, aby podmioty zainteresowane bezpieczeństwem mogły je wykorzystywać we własnych działaniach.
Carla Gohin, wicedyrektor ds. badań, innowacji i zaawansowanych technologii Groupe PSA, powiedziała: Praca LAB-u ma niezwykłe znaczenie dla producentów samochodów, czyli dla nas. Dane i analizy dostarczane przez ekspertów LAB-u są nieodłączonym elementem przy tworzeniu nowych technologii, których celem jest większe bezpieczeństwo na drogach.
Sophie Schmidtlin, dyrektorka Aliansu ds. inżynierii w Grupie Renault, dodała: Bezpieczeństwo na drogach jest dla producentów samochodów kwestią najwyższej wagi. Mamy ogromne szczęście, że możemy korzystać z wiedzy LAB-u, który w tej dziedzinie wyznacza światowe standardy.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
Więcej informacji na group.renault.com
Groupe PSA
Groupe PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze