leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
gse Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel z oznaczeniem GSE. Sport i emocje!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
uwe hochgeschurtz Wiadomości
Wiadomości

Były szef Stellantis na Europę krytykuje Unię Europejską: ceny prądu są za wysokie!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
renault kangoo Wiadomości
Wiadomości

Ile przejedzie używane elektryczne Renault Kangoo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Alfa Romeo Junior
Wiadomości

Alfa Romeo Junior i Junior Zagato 1600 na zlocie Forza Italia 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Ładowanie samochodów elektrycznych w Polsce. Co może pójść nie tak?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-08-16
w Wiadomości, Renault, Nissan
Czas czytania 4 minut
1.4k
A A
14
Renault Zoe, samochody elektryczne

Jazda samochodem elektrycznym po Polsce to wciąż wyzwanie nawet dla kierowców o boskiej cierpliwości.  Ładowarek jest jak na lekarstwo a o szybkim ładowaniu możemy tylko pomarzyć. Mało tego, obsługa istniejących urządzeń często pozostawia wiele do życzenia i może skutecznie wydłużyć spory, jakby nie było czas, który właściciele elektryków poświęcają, by naładować swoje pojazdy. Sytuację bardzo dobrze obrazuje incydent na jednej ze stacji Orlen, gdzie „tankowaliśmy” Renault Zoe.

Ładowanie na stacjach Orlenu jest bezpłatne. Wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację, zalogować się i podpiąć samochód. W teorii wszystko jest łatwe, szybkie i przyjemne, w praktyce już niekoniecznie. Z jakichś nikomu nieznanych powodów, ładowanie nie zadziałało w przypadku testowego Renault Zoe. Próbowaliśmy skorzystać z aplikacji na dwóch smartfonach, ale bezskutecznie. W instrukcji obsługi ładowarki widnieje jeszcze drugi sposób uruchomienia ładowania wymagający karty RFID, której niestety nie posiadaliśmy. Pracownicy Orlenu nie potrafili pomóc, na stacji nikt o karcie nie słyszał a pan, który najbardziej orientował się w elektrykach również nie miał pomysłu jak uruchomić ładowanie.

Mijały kolejne cenne minuty, które powinniśmy poświęcić na regenerację zasięgu samochodu i skorzystaliśmy z ostatniej deski ratunku: infolinii. Podczas oczekiwania na zgłoszenie próbowaliśmy jeszcze podpiąć ładowarkę. Konsultantka, która pojawiła się na linii poinformowała, że jednocześnie mogą ładować się tylko dwa pojazdy. Byliśmy sami, więc powód musiał być inny. Pani obiecała pomoc i poprosiła o cierpliwość. Czekania ciąg dalszy. W końcu, z nikomu nieznanych przyczyn, ładowanie rozpoczęło się bez niczyjej pomocy. Być może ktoś wysłuchał nasze wewnętrzne błagania a być może potrzeba było po prostu więcej czasu… Odetchnęliśmy z ulgą i podziękowaliśmy konsultantce, która po chwili nieobecności powróciła na linię.

Czas ładowania Renault Zoe – 1:30

Obok Renault Zoe zmaterializował się drugi samochód elektryczny: Nissan e-NV200. Właściciele pojazdu wracali z wakacji w Polsce do Norwegii. Elektrycznym modelem jeżdżą od pół roku. „W Polsce ładowanie samochodu elektrycznego to tragedia. Szybkich ładowarek brak, nawet w Warszawie ich ze świecą szukać, co chwilę są jakieś problemy i ciągle dzwonimy na infolinię” – opowiada pani z Nissana. „W porównaniu do Polski, Norwegia to bajka dla właściciela elektryka. Ładowarki mamy praktycznie na każdym kroku”.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Leapmotor

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Według informacji na ekranie czas ładowania Zoe wynosił 1 godzinę i 30 minut więc udaliśmy się na kawę i coś do jedzenia. Gdy wróciliśmy do samochodu, zastaliśmy absurdalny, biorąc po uwagę niezbyt wielkie zainteresowanie pojazdami na prąd w naszym kraju, obrazek. Przy stacji ładowania zgromadził się, nie bójmy się tego słowa, „tłum” aut elektrycznych. Oprócz ładującego się Renault Zoe i Nissana e-NV200 przy stacji stały jeszcze dwa elektryki czekające na miejsce: BMW i3 oraz Volkswagen e-Golf. Przypomnijmy, że jednocześnie mogą ładować się tylko dwa pojazdy.

Państwo z Nissana mieli problem z zakończeniem „tankowania”. Zawiesiła się aplikacja Orlenu a przycisk stop nie zadziałał, więc nie udało się odpiąć ładowarki. Telefon ponownie poszedł w ruch. Konsultantka na infolinii raczej nie miała tego dnia spokoju. Lekko podenerwowany pan z Volkswagena przekonywał, że z infoliniami od stacji ładowania miał już przyjemność rozmawiać ok. miliona razy a kierowcy z BMW pozostało 60 km zasięgu i 60 km do domu. Ryzykować? Stracił cierpliwość i zaryzykował, ale czy dojechał? Tego niestety nie wiemy. Po chwili, samo z siebie zakończyło się ładowanie Zoe, przy czym aplikacja wcale tego nie zauważyła i na ekranie smartfona, wciąż ładowała samochód. Kilka minut później, udało się uwolnić Nissana.

Po ponad 1000 km za kierownicą Renault Zoe muszę stwierdzić, że jazda samochodem elektrycznym po naszym kraju wciąż wiąże się ze stratą czasu, czekaniem, stresem, żmudnym planowaniem trasy „pod ładowarki” oraz tłumaczeniem, że „przecież to auto elektryczne, więc może parkować za darmo”, co nie zawsze jest respektowane przez pracowników parkingów. Jest jednak w tych samochodach coś, co przyciąga. Być może chodzi o bezgłośną jazdę, a być może o rewelacyjne, płynne, przyspieszenie bez wycia silnika przed zmianą przełożenia. Na swojej drodze napotkaliśmy mnóstwo życzliwości i chęci pomocy ze strony napotkanych ludzi, w tym właścicieli samochodów na prąd. Szkoda, że brak infrastruktury i słaba jakość ładowarek wciąż skutecznie utrudnia poruszanie się elektrykiem po naszym kraju.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Zoe, samochody elektryczne
3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: e-NV200RenaultNissanZoesamochody elektryczne
Udostepnij499Tweet312Udostepnij87
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4120 udostępnienia
    Udostepnij 1648 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    355 udostępnienia
    Udostepnij 142 Tweet 89
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

Citroen C3 1.6 Flex Fuel
Wyprawy

Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-21
01. Test DS 7 Crossback – czy to naprawdę premium Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – czy to naprawdę premium?

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-30
01. samochóD Stylowy czyli DS 3 Wiadomości
Testy

Test: DS 3 1.2 PureTech 110 KM – styl, elegancja i wysoka jakość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-12
citroen c3 aircross Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM – crossover dla kobiety? Test kobiecym okiem. Opinie, spalanie, komfort, jazda, wady i zalety.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-19
citroen c1 2016 airscape 01 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C1 1.0 VTI 68 KM Airscape automat: prawie jak kabriolet. Spalanie, wady, zalety, plusy i minusy.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-12

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Nowa Dacia Duster w wersji mini? Następca Sandero Stepway

Peugeot Expert i Citroen Dispatch nagrodzone w konkursie Van of the Year Awards 2017

Nowy Opel Astra w wersji kombi. Nowoczesny, modny i praktyczny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz