niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Moja kolekcja miniaturek samochodów – Pawelhks

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-02-14
w Różne
Czas czytania 3 minut
181 12
5
177
UDOSTĘPNIEŃ
551
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jak oszczędzać paliwo? „Tego lata jeżdżę z prędkością 120 km/h”

Nie wyprzedzaj jak wariat!

Dlaczego opony się niszczą? 6 zaskakujących powodów

Kolekcja ta, to efekt kilkudziesięciu lat zbieractwa, trwa ono niemalże do dziś. Od zawsze uwielbiałem samochody, moim pierwszym resorakiem, „auto z biami”, czyli auto z otwieranymi drzwiami, było Renault 5. Nie pamiętam go, ponieważ dostałem zabawkę w wieku lat trzech i był to jeden z niewielu egzemplarzy,  który po prostu zniszczyłem. Ale za to posiadam dwa inne egzemplarze Renault 5, w tym jeden naprawdę leciwy – myślę, że ma 35 lat na pewno, drugi jest młodszy i pochodzi z około 1990 roku.

Do dziś muszę się zatrzymać przy stoiskach z samochodzikami, ale wydaje mi się, że obecnie produkowane nie oddają tak wiernie oryginałów jak te z mojej młodości i czasów Pewexu. Dziś patrząc na modele, które w większości były wyprodukowane w krajach, skąd pochodzili producenci miniaturek (np. Majorette – Made in France, Matchbox – Made in England, serio tak napisane, SIKU – Made in Germany, BBurago – Made in Italy) łezka w oku się kręci, gdy przypominam sobie ekonomicznie zakazany dla kilkuletniego dzieciaka świat kolorowych wystaw Pewexu.

Co ciekawe –  zielony Citroen SM od Matchboxa został wyprodukowany w Bułgarii.

Samochody dostawałem przede wszystkim od rodziców, przy każdej możliwej okazji lub bez okazji. Ponieważ tato jeździł służbowo na Zachód, to obowiązkowym punktem był samochód dla mnie: tak otrzymałem wspomniane Renault 4, Renault 11, Citroen SM, Citroen Traction Avant czy Peugeot 205. Od wujków dostałem: Peugeot 604, Citroen Dyane.

Efektem wyjazdów wakacyjnych w Polsce lub za granicę były: Renault 18 (oryginalnie miał jeszcze światła alarmowe na dachu), Citroen Xantia, Renault 25.

Z własnego kieszonkowego, gdy już w Pewexie można było płacić biletami Narodowego Banku Polskiego, nabyłem – Matra Rancho, Peugeot 405.

Słabym efektem chwilowej pasji do sklejania był model DS 19.

Wszystkie autka, a mam ich ponad sto, są ułożone w pudełku u moich rodziców. Moje córeczki (bliźniaczki lat 5,5 oraz najmłodsza lat 4) zaczęły się nimi bawić w święta :-P Jednak chyba boją się bawić na całego, widząc moją minę i co chwila słysząc – tylko nie zepsuj! Kolekcja ma wartość sentymentalną dla mnie, czasami te autka śnią mi się w nocy!

Z ciekawszych modeli pozafrancuskich mam kilka świetnej jakości modeli aut… radzieckich. Swego czasu w Czechosłowacji naciągnąłem ojca na wszystkie rodzaje aut jakie były w sklepie – Wołga, Czajka, Zaporożec, RAF, Łada Niwa, Moskwicz.

Dodam, że mając dobrze ponad trzydziestkę nabyłem od Bburago przepięknego Renault 4… który tak spodobał się mojej chrześnicy, że nie miałem serca jej odmówić, gdy zażyczyła sobie wziąć model do domu. Ale niestety do dziś nie spotkałem nigdzie egzemplarza Renault 4, który mógłbym odkupić do swojej kolekcji.

 

 

Pawelhks

 

 

Bardzo dziękujemy za nadesłane zdjęcia i tekst. Zachęcamy innych naszych Czytelników do podzielenia się efektami swojej pasji.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenMatraminiaturkiPeugeotRenault
Udostepnij78Tweet41Udostepnij12
Poprzedni

Peugeot 308 SW kontra nowy Renault Kadjar? To porównanie ma sens

Następny

Citroen C5 2008 kontra Volkswagen Passat B6 – który samochód lepszy? 

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen C5 2008 kontra Volkswagen Passat B6 - który samochód lepszy? 

Renault uruchamia program Fast i zamienia się w start-up

PSA i FCA rozszerzają partnerstwo w sektorze aut dostawczych: Citroen, Peugeot, Fiat, Opel i Vauxhall z Sevel

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.