Mostostal Warszawa jest dzisiaj jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród polskich przedsiębiorstw budowlanych. To firma o 65-letniej tradycji dysponująca doświadczoną kadrą inżynierską i wysoko wykwalifikowaną załogą. Dzisiaj wchodzi w skład wielkiej międzynarodowej korporacji Acciona. A że polscy inżynierowie i budowlańcy naprawdę wiele potrafią i stać ich na konkurowanie z najlepszymi, Mostostal Warszawa nie narzeka na brak pracy. Właśnie rozpoczyna budowę dwóch nowych odcinków dróg – to wyczekiwane od lat obwodnice Rzeszowa i Kielc. Tam właśnie będą pracować nowe ciągniki siodłowe Renault Premium Lander zakupione przez warszawskich budowniczych. Będą woziły najpierw piasek i kruszywa, a później masy bitumiczne na naczepach-wywrotkach marki Skibicki. Symboliczny kluczyk do nowych ciężarówek z rąk prezesa Renault Trucks Polska Philippe’a Gorjux odebrał 23 marca w Błoniu dyrektor Andrzej Paczek z Dyrekcji Budownictwa Drogowego Mostostal Warszawa S.A. Towarzyszył im Jerzy Kałucki, dyrektor sprzedaży opon użytkowych w Bridgestone Polska, firmie która dostarczyła ogumienie dla Landerów.
Renault Lander to nowoczesny środek transportu, zaprojektowany i zbudowany specjalnie do roli dostawcy materiałów na place budowy. Czy to ważne? Okazuje się, że tak. W każdej dziedzinie techniki w ostatnich latach obserwujemy ogromny postęp. Zmieniają się procesy projektowania, technologie produkcji materiałów budowlanych i wreszcie sprzęt i narzędzia wykorzystywane na budowach. – Dysponowanie najnowocześniejszym sprzętem i narzędziami pozwala wykonywać pracę lepiej, szybciej i dokładniej, a często wiąże się też z mniejszym zapotrzebowaniem na energię i paliwa oraz ze zmniejszeniem wysiłku pracujących na budowie ludzi. Dotyczy to oczywiście także kierowców ciężarówek – mówi Mariusz Kowalski, Key Acount Manager z Renault Trucks Polska. – Premium Lander to nowoczesne narzędzie transportu cechujące się świetnymi własnościami trakcyjnymi, zapewnianymi przez silnik o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2200 Nm dostępnym w szerokim przedziale od 950 do 1400 obr./min. Ciągniki dla Mostostalu zostały przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach: są wyposażone we wzmocnione przednie osie o maksymalnym nacisku 8 ton, pakiet terenowy i nowoczesne, budowlane opony marki Bridgestone.
Co skłoniło Mostostal Warszawa do zakupu pojazdów ciężarowych Renault Trucks? W przypadku firmy zarządzanej przez inżynierów z ogromnym doświadczeniem zawodowym, nie mogła to być tylko cena. I nie była. – Istotną sprawą dla każdej firmy są ponoszone koszty, gdyż mają one wpływ na całokształt produkcji. Niemniej jednak ceniąc sobie jakość, konfigurację wyposażenia, warunki serwisowania wybraliśmy ciągniki siodłowe marki Renault Trucks. W naszej flocie mamy ciężarówki niemal wszystkich znaczących producentów. Na bieżąco monitorujemy sposób ich eksploatacji i jej koszty – dodaje Hubert Rusak, Kierownik Zespołu ds. Transportu w Dyrekcji Budownictwa Drogowego Mostostalu Warszawa S.A. – W 2008 roku kupiliśmy balastowy ciągnik siodłowy Renault Kerax, który współpracuje z niskopodwoziową naczepą do przewozu ciężkiego sprzętu i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i bezawaryjności spełnia nasze oczekiwania. Poza tym te 20 nowych Landerów jest objętych trzyletnią ochroną gwarancyjną, a ich właściwą eksploatację z pewnością ułatwi najnowsze oprogramowanie Infomax, dzięki któremu będziemy mieli pełną informację o sposobie jazdy naszych kierowców. Wszyscy kierowcy tych samochodów przejdą tez profesjonalny Trening Ekonomicznej Jazdy prowadzony przez instruktorów Renault Trucks.
Charakterystyczne dla ciężarówek Renault Trucks nowoczesne i ekologiczne silniki zapewniają niskie zużycie paliwa i poziomy czystości spalin, a to wpisuje się w ekologiczną politykę Mostostalu Warszawa. Spełniają normę Euro 5. To były istotne kryteria przy wyborze samochodów. Należy pamiętać, że niskie zużycie paliwa to nie tylko obniżenie kosztów działania firmy. Mostostal Warszawa ma zintegrowaną politykę w zakresie jakości, środowiska i bezpieczeństwa pracy. Jednym z jej kluczowych założeń jest minimalizowanie negatywnego oddziaływania prowadzonej przez firmę działalności na środowisko. – Przed rozpoczęciem każdej inwestycji staramy się zidentyfikować zagrożenia wynikające z wpływu naszych procesów produkcyjnych i usługowych na otoczenie – mówi Hubert Rusak. – Staramy się, by na realizowanych przez firmę budowach wykorzystywane były maszyny, pojazdy i sprzęt, jak najwyższej jakości, co bez wątpienia przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Silniki w samochodach firmy Renault Trucks przy stosunkowo dużej mocy charakteryzują się wysokim poziomem czystości emisji spalin oraz niskim zużyciem paliwa, co stanowiło istotne kryterium przy decyzji o zakupie tych pojazdów.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze