I znowu mamy numer podwójny tygodnika AUTO ŚWIAT. Ukazał się przed tygodniem, a na jego okładce dostrzec można Renault Grand Scenic’a i Dacię Jogger, a do tego Nissana Juke’a. Jest jeszcze Opel Insignia, ale że to model powstały zanim PSA przejęło niemiecką markę, więc wspominam o tym jedynie z dziennikarskiego obowiązku.
AUTO ŚWIAT nr 37-38 (1347) z 19.IX.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Kadjar, Megane E-Tech Electric, Scenic, Talisman, Jogger
Już we wstępniaku zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz wspomina o wynikach testu salonów, w którym Renault okazało się najlepszą marką popularną. Pod koniec tego tekstu pojawiła się też wzmianka o Scenic’u i Joggerze.
Gratulujemy Volkswagenowi ID.BUZZ-a. Tego, że wreszcie jest. W mediach ten modeli istniał chyba z kilkanaście lat, i wreszcie jest. Pytanie tylko, kto go stworzył – media, czy Volkswagen ;-) To tak w kwestii ochów i achów, jakie skierowano pod adresem tego modelu na stronach 12-14.
Na stronach 16-19 AUTO ŚWIAT podsumowuje kolejną edycję Wielkiego Testu Salonów. Już wiecie z naszej publikacji, że wśród marek popularnych bezkonkurencyjne okazało się Renault. Wśród jedynie siedmiu marek premium Alfa Romeo (koncern Stellantis) zajęła ostatnie miejsce. Wynik Renault był najwyższy spośród wszystkich marek, lepszy od rezultatu wszystkich marek premium. Dodajmy, że Dacia zajęła piąte miejsce (z wynikiem lepszym od czterech marek premium!), Peugeot siódme, Citroën ósme, Nissan dziewiąte, Opel trzynaste, Fiat piętnaste, a Jeep szesnaste. Na zdjęciu ilustrującym materiał widać Renault Megane E-Tech Electric, Talismana i Kadjara.
Na stronie 20. AUTO ŚWIAT informuje, że salon Opla, Chevroleta i Cadillaca na warszawskich Bielanach rozszerzył swoje portfolio o markę Peugeot.
Kolejna strona przynosi informacje o rozpoczęciu produkcji w Europie Nissana Townstara EV.
Wspominałem, że na okładce pojawił się Nissan Juke. To dlatego, że AUTO ŚWIAT na stronach 40-44 porównał go z Fordem Pumą. Nissan oczywiście przegrał to starcie.
Również na okładce pojawiła się zapowiedź porównania używanego Grand Scenic’a z nową Dacią Jogger. Znajdziecie je w dodatku Używane Ekstra na stronach 60-65. Model Renault ma mocniejszy silnik (opisano egzemplarz z jednostkę 1.33 TCe) i jest tańszy, do tego lepiej wykonany, ale taki samochód może mieć nieznaną przeszłość. Jogger jest lżejszy, więc niższa moc tak bardzo nie musi doskwierać, jest nieco budżetowy, ale ma gwarancję i wygląda świeżo. No i trzeba za niego zapłacić nieco więcej. Za niego i za brak ryzyka, za święty spokój. AUTO ŚWIAT uznał, że przyjemniej jeździ się minivanem Renault, ale taki wybór może się wiązać z większymi wydatkami związanymi z zakupem auta używanego. Za to Dacia wypadła naprawdę dobrze.
Tutaj możecie sprawdzić, co mi się w Joggerze spodobało
Starcie Opla Insignia z Mazdą 6 i Škodą Super znajdziecie na stronach 70-73.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze