Nowa Dacia Sandero to częsty wybór klientów indywidualnych w wielu krajach europejskich. Niedawno wspominaliśmy o zdominowaniu tej części rynku we Francji, ale podobna sytuacja ma miejsce również w Hiszpanii.
Przystępna cena jest częstym kryterium wyboru klientów indywidualnych, stąd też duża popularność marki Dacia na rynku europejskim. W Polsce nabywcy prywatni preferuję model Duster, ale we Francji, czy Hiszpanii króluje miejski hatchback. Dacia Sandero nieprzerwanie zdobywa tytuł lidera w grupie klientów indywidualnych w Hiszpanii od 2013 roku a od momentu premiery II generacji w 2008 roku, już prawie ćwierć miliona Hiszpanów zdecydowało się na zakup modelu.
W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku zarejestrowano 20.419 egzemplarzy Sandero, co stanowi spadek o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to najpopularniejszy model rumuńskiej marki w tym kraju. Sprzedaż znacznie przewyższa wyniki Dustera. W ubiegłym roku nowych nabywców znalazły w Hiszpanii 12.404 egzemplarze SUV-a.
W Hiszpanii model startuje z poziomu 9090 euro (w Polsce bazowa cena wynosi 43.500 zł) i chociaż nowa Dacia Sandero potrafi skusić niską ceną, wersje podstawowe wybierane są rzadziej. Klienci preferują lepiej wyposażone modele oraz modną stylistykę crossovera. 75% nabywców decydowało się na Sandero w wersji Stepway, która jest wyceniona na 12.568 euro (na polskim rynku 58.200 zł). Podobnie jak we Francji, ważną część rynku stanowi wersja z dwupaliwowym silnikiem ECO-G, który pracuje na benzynie i LPG. W 2021 roku Sandero było najczęściej wybieranym samochodem z instalacją gazową.
Dacia sprzedała w Hiszpanii łącznie 36.771 samochodów w kanale prywatnym i zajmuje w rankingu miejsce czwarte. Sprzedaż spadła o 6,66% w porównaniu z rokiem 2020.
Najnowsze komentarze