Pierwszy salon Lancii z nową identyfikacją wizualną został otwarty w Mediolanie przy Via Gattamelata w obiekcie „Stellantis & You”. Widoczne jest nowe logo i domowy klimat, dzięki innowacyjnym materiałom, eleganckim kolorom i precyzyjnej dbałości o detale.
Celem Nowej Identyfikacji Korporacyjnej jest podejście zorientowane na klienta i zapewnienie odwiedzającym dopasowanego i wciągającego doświadczenia, zarówno online, jak i offline, co pozwoli im odkryć wizję dotyczącą przyszłości mobilności, w pełni zgodną z wartościami marki .
Nowa Identyfikacja Korporacyjna Lancii zostanie zastosowana w całej włoskiej i zagranicznej sieci dilerskiej do połowy 2024 roku wraz z wprowadzeniem nowego Ypsilona.
„Nowa Identyfikacja Korporacyjna Lancii rozpoczyna się w Mediolanie i do końca tego roku zostanie wdrożona w 50% włoskiej sieci sprzedaży. Za rok trafi za granicę, aby zakończyć proces przed wprowadzeniem na rynek Nowego Ypsilona, czyli do połowy 2024 roku” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. – „Nowa tożsamość korporacyjna odzwierciedla cztery filary 10-letniego planu strategicznego Lancii: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój i innowacyjny model sprzedaży, które będą dostosowane do potrzeb klienta. Jesteśmy gotowi powitać naszych klientów w naszych nowych salonach, eleganckich na zewnątrz i gościnnych w środku. Chcemy zapewnić im zorientowane na użytkownika i wciągające wrażenia, zarówno online, jak i offline, odtwarzając domową atmosferę za pomocą materiałów, kolorów i dbałości o szczegóły, które są inspirowane architekturą i włoskim wystrojem wnętrz”.
Elementy nowej identyfikacji wizualnej Lancii
Nowy salon koncepcyjny Lancii ucieleśnia wszystkie podstawowe wartości marki, ze szczególnym naciskiem na włoską elegancję.
Ciemny kolor nowoczesnej elewacji zewnętrznej podkreśla duże, jasne okna i nowy napis Lancia, który jest umieszczony w widocznym miejscu przy wejściu. Nowa czcionka, która została zaprezentowana podczas Lancia Design Day, została zainspirowana branżą modową, włoską doskonałością ściśle związaną z historią marki Lancia. Nowy napis „projektuje” przyszłość marki i czyni ją pożądaną, trwałą i zawsze aktualną.
Nowy concept store został wzbogacony o duży pionowy totem, który wspiera nowe logo Lancii, symbol nowej ery marki i jej wejście w erę mobilności elektrycznej.
Połączenie jasnej i ciemnej kolorystyki oraz zastosowanie szlachetnego materiału, doskonale oddają ekskluzywność marki i sprawiają, że showroom jednocześnie przypomina autentyczny i ekskluzywny włoski dom. Podejście „mieszkaniowe” obiektu jest wzmocnione przez kwietniki otaczające budynek, a tereny zewnętrzne stają się kolejnym wyraźnym przykładem koncentracji Lancii na środowisku i zrównoważonym rozwoju.
Po wejściu do salonu klient wyrusza w podróż po świecie Lancii, otoczony starannie dobranymi meblami, które odzwierciedlają dążenie marki do oferowania autentycznej i typowo włoskiej atmosfery domowej.
Naturalne światło wpadające przez duże okna podkreśla samochody eksponowane w centrum salonu niczym piękne rzeźby, które można podziwiać w każdym szczególe.
Wreszcie strefy przygotowane pod konsygnację zakupionego samochodu oraz obszary After Sales doskonale wpisują się w zasadę witania klienta w bezpiecznej atmosferze kokonu.
Mapa drogowa dla efektywnej i innowacyjnej sieci sprzedaży
Po flagowym salonie w Mediolanie odnowienie sieci dystrybucji będzie kontynuowane w drugim kwartale 2023 roku w innych włoskich miastach.
Celem jest zaangażowanie co najmniej 50% włoskiej sieci do końca 2023 roku, osiągnięcie 100% do drugiego kwartału 2024 roku, równolegle z wprowadzeniem nowego Ypsilona, pierwszego samochodu nowej ery marki.
Wdrożenie Nowej Identyfikacji Korporacyjnej Lancii rozpocznie się za granicą w pierwszym kwartale 2024 roku i zakończy do połowy 2024 roku 70 punktami sprzedaży w ponad 60 europejskich miastach, we współpracy z salonami marek premium koncernu Stellantis.
Są to ekskluzywne punkty sprzedaży, które są w stanie zagwarantować idealne połączenie cyfrowych i fizycznych trybów zakupów. Poza Włochami główny nacisk zostanie położony na kanał sprzedaży online, podczas gdy we Włoszech będzie się to różnić w zależności od przypadku. Klienci będą mogli rozpocząć swoją podróż w zaciszu własnego domu, uzyskując dostęp do konfiguratora samochodów, a następnie kontynuując podróż w salonie z profesjonalnym wsparciem odpowiednich sprzedawców.
Lancia
Ze 116-letnią historią Lancia reprezentuje ponadczasową włoską elegancję. Jest marką, o której marzyli ludzie na całym świecie dzięki kultowym pojazdom: eleganckim Flaminii i Aurelii B24 Spider, wydajnym Delcie, Stratosie i 037, eklektycznej Fulvii lub BecieHPE i wielu innych.
Lancia jest teraz gotowa do rozpoczęcia swojego odnowienia z 10-letnim planem strategicznym, który teraz rusza z kopyta.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Lancia / Stellantis
Najnowsze komentarze