Na początku roku Renault – lider na rynku samochodów dostawczych w Europie – odnawia swoją gamę furgonetek, która zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży z udziałem 17,4% w segmencie na koniec grudnia 2012 roku. Stylistyka samochodu jest zgodna z najnowszymi tendencjami marki Renault – pojawia się charakterystyczny zderzak, zmienia się również deska rozdzielcza, która zyskała na jakości wykończenia.
Kangoo Z.E. mocno akcentuje swój elektryczny napęd. Ten wiodący w Europie samochód dostawczy otrzymuje charakterystyczny przedni zderzak. Klapka zakrywająca gniazdo ładowania jest umieszczona pod powiększonym i pionowo ustawionym niebieskim logo.
Model, wyznaczający nowe standardy w segmencie furgonetek, będzie obecnie dostępny w wersji z trzema miejscami z przodu dla wszystkich długości nadwozia[1] (Kangoo Express, Compact i Maxi). Gama została poszerzona, aby jeszcze bardziej precyzyjnie spełnić oczekiwania klientów instytucjonalnych.
Nowe Kangoo Express posiada dopasowaną ofertę silników wysokoprężnych i benzynowych, w tym jednostki Energy dCi 75 i 90 KM oraz TCe 115 KM[2]. Te trzy ostatnie silniki są liderami pod względem oszczędnego spalania dzięki zastosowaniu technologii Stop and Start i odzyskiwaniu energii przy hamowaniu.
Dostępne jest nowe wyposażenie, takie jak system ESC w połączeniu ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist) i Extended Grip, czy też wbudowany system multimedialny z dostępem do internetu Renault R-Link i kamerą cofania.
Nowa gama furgonetek jest montowana wyłącznie w zakładzie MCA w Maubeuge (Francja).
W polskich salonach Renault pierwsze samochody z gamy Nowego Kangoo Express spodziewane są w połowie roku.
Wprowadzona w 2008 roku druga generacja Kangoo zdobyła uznanie ponad 400.000 firm. Ten dostawczy model Renault, zajmujący pozycję lidera w Europie, pojawia się obecnie w sprzedaży w nowym wydaniu, które obejmie całą gamę: Kangoo Express, Compact i Maxi oraz Kangoo Z.E. i Kangoo Maxi Z.E.
Zmiany w Nowym Kangoo Express są widoczne na pierwszy rzut oka – pojawia się nowy przód o charakterystycznej dla marki Renault stylistyce, w tym powiększone i pionowo ustawione logo. Design ten podkreśla solidną i nowoczesną konstrukcję samochodu. Zmieniono również lusterka boczne, które są obecnie lepiej dopasowane do całości, oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są widoczne również w kabinie, w której pojawia się nowa deska rozdzielcza, posiadająca tak jak poprzednio centralnie umieszczony schowek, oraz nowa kierownica o wyraźnie wyższym poziomie jakości.
Nowe Kangoo Express z trzema miejscami z przodu uzupełniają ofertę – pełna gama wersji!
Gama dostawczych Kangoo obejmowała siedem wersji o trzech długościach nadwozia (Kangoo Express, Compact i Maxi), dwóch rodzajach napędu – termicznym i elektrycznym – oraz dwie wersje: 2- lub 5-miejscowe (Kangoo Maxi).
Odnowienie modelu Kangoo Express jest okazją do wprowadzenia nowej konfiguracji: wersji z trzema miejscami z przodu[3]. Opcja ta będzie dostępna we wszystkich długościach nadwozia (za wyj. Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. i 5-miejscowego Kangoo Maxi). Zadbano również o komfort użytkowników, wprowadzając w kabinie liczne zmiany (np. płaty drzwi) przy utrzymaniu możliwości złożenia oparcia siedzeń pasażerów w celu uzyskania maksymalnej długości załadunku.
Lider pod względem niskiego zużycia paliwa w wersjach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi
Podobnie jak faza 1, nowa gama Kangoo wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Nowe Kangoo Express jest wyposażone w oszczędne silniki o bardzo dobrych osiągach.
Trzy wśród nich są liderami pod względem niskiego zużycia paliwa w swoich segmentach: Energy dCi 75 i Energy dCi 90 KM spalają 4,3 l/100 km (zużycie w cyklu mieszanym NEDC) i emitują 112 g CO2/km, a Energy TCe 115 emituje 140 g CO2/km[4]. Silnik Energy dCi 110 KM może się również poszczycić wyjątkowo niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km.
W celu dalszego ograniczenia zużycia paliwa Kangoo jest w standardzie wyposażone (w wersjach z silnikami najnowszej generacji) we wskaźnik zmiany biegów oraz tryb eko pozwalający na dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 10%. W tym celu system reguluje moment obrotowy silnika, wskazania wskaźnika zmiany biegów (wyświetlającego z wyprzedzeniem pożądany bieg) oraz parametry pedału gazu.
Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na zmniejszenie kosztów eksploatacji i łącznych kosztów posiadania samochodu (TCO), które są kluczowym kryterium w przypadku klientów flotowych. Przebiegi między przeglądami w przypadku najpopularniejszych silników zostały zwiększone (co 2 lata / 40 tys. km zamiast co 2 lata / 30 tys. km), co stanowi kolejny ważny czynnik w obniżaniu kosztów.
Jakość wykończenia odzwierciedlająca solidność konstrukcji samochodu
Przy opracowywaniu Nowego Kangoo Express szczególny nacisk położono na poprawę widocznej jakości. Przeprowadzono szeroko zakrojoną analizę trwającą kilka miesięcy w celu dokładniejszego określenia elementów i kryteriów, które lepiej świadczą o solidności furgonetki. Oto kilka przykładów wprowadzonych ulepszeń:
– wykończenie spawów
– jakość osadzenia drzwi i klap (promień, precyzja)
– poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, własności aerodynamiczne, silniki)
Innowacyjne wyposażenie takie jak Renault R-Link czy nowy ESC z funkcjami Extended Grip i Hill Start Assist
Wraz z pojawieniem się systemu multimedialnego R-Link Nowe Kangoo Express staje się multimedialnym samochodem z dostępem do internetu (w opcji, w standardzie w wersji Extra). Obejmuje on wbudowaną nawigację TomTom® LIVE, dostępną już w Kangoo fazy 1, oraz liczne inne funkcje takie jak ostrzeganie o niebezpiecznych miejscach czy aplikacje, które można pobrać ze strony internetowej, umożliwiającej np. odczytywanie e-maili. Zmiany wprowadzono również w ofercie radioodbiorników, która obecnie oferuje 3 poziomy: wszystkie radioodbiorniki są wyposażone w gniazdo USB i technologię Bluetooth, drugi poziom obejmuje dodatkowo odtwarzacz CD, a trzeci – system Renault R-Link.
Samochód może być również wyposażony w system ESC nowej generacji w połączeniu ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist), zapewniającym większy komfort oraz funkcją Extended Grip poprawiającą przyczepność w trudnych warunkach. Pojawiła się również kamera cofania z ekranem w budowanym w przesłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy. Oczywiście samochód oferuje również innowacyjne rozwiązania Renault, które przyczyniły się do popularności tego modelu jak np. odsuwana klapa w tylnej części dachu.
Maubeuge – jedyny zakład produkujący gamę Kangoo
Nowa gama będzie montowana wyłącznie w zakładzie MCA w Maubeuge (Francja), cieszącym się uznaniem ze względu na umiejętność zarządzania zróżnicowaną produkcją: 63 produkowane wersje Kangoo[5], 21 silników w tym elektryczne, Mercedes Citan, 200 pozycji katalogowych lakierów i niezwykle wyśrubowany poziom kontroli jakości. Od 1971 roku zakład wyprodukował już 4,9 mln samochodów, w tym 3 miliony furgonetek i kombivanów.
W zakładzie w Maubege znajduje się również komórka Renault Tech. Bezpośrednio po opuszczeniu taśmy Kangoo Express mogą być poddane transformacji. Klienci otrzymują dzięki temu wysokiej jakości samochody odpowiadające dokładnie ich potrzebom.
Kangoo Z.E. – lider w segmencie elektrycznych furgonetek w Europie – jeszcze mocniej podkreśla swój elektryczny napęd.
Podobnie jak w Nowym Kangoo Express, przód Nowego Kangoo Z.E. jest zgodny z nową stylistyką marki. Mocniej została zarysowana różnica między wersjami z napędem elektrycznym i spalinowym. Przynależność Nowego Kangoo Z.E. do świata samochodów elektrycznych podkreśla niebieskawy kolor logo, listew w osłonie chłodnicy i wydłużonych tylnych świateł oraz pojawienie się czarnych kloszy reflektorów.
Gniazdo do ładowania Nowego Kangoo Z.E. zostało przeniesione pod logo na masce samochodu. Kierowca będzie mógł do niego podłączyć kabel dostarczany z samochodem
w celu naładowania akumulatora w ciągu 6-9 godzin z domowego Wall Boxu lub publicznego terminala.
Innym wyróżnikiem elektrycznego Nowego Kangoo Z.E. jest charakterystyczny emitowany na zewnątrz dźwięk „Z.E. Voice”, który ostrzega przechodniów o zbliżaniu się samochodu. System działa przy prędkości od 1 do 30 km/h (na postoju auto nie emituje dźwięku). Dzięki pakietowi aplikacji „My Z.E. inter@ctive” kierowca może zdalnie za pomocą komputera lub smartfona zaprogramować ładowanie Nowego Kangoo Z.E. w godzinach najbardziej korzystnych taryf.
Jednogłośnie uznane przez prasę, która przyznała mu liczne międzynarodowe nagrody jak np. International Van of the Year 2011, oraz chwalone przez pierwszych klientów za przyjemność prowadzenia i możliwości ładunkowe, Kangoo Z.E. jest liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie dzięki niemal 7 tysiącom jeżdżących po drogach samochodów, w tym 4 tysiącach we Francji.
[1] Niedostępne w wersjach elektrycznych i 5-miejscowym Kangoo Maxi. W sprzedaży od kwietnia 2013.
[2] Wartości docelowe, w trakcie homologacji. W sprzedaży od września 2013
[3] Niedostępna w wersjach elektrycznych i Kangoo Maxi 5-miejscowym. W sprzedaży od kwietnia 2013.
[4] Wartości docelowe, w trakcie homologacji. W sprzedaży od września 2013
[5] obejmującą wersje osobowe i dostawcze, różne długości nadwozia, silniki i poziomy wyposażenia.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze