Citroen zaprezentował model Ami, niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego przeznaczeniem jest miasto. Z jaką konkurencją przyjdzie mu się zmierzyć?
Citroen Ami jest częścią zapowiadanego przez markę procesu elektryfikacji oferty modelowej. Pojazd mierzy zaledwie 2,41 m długości, czyli o prawie 30 cm mniej niż Smart ForTwo. Szerokość Citroena wynosi 1,52 m. Z zewnątrz Ami wygląda po prostu jak jeżdżące pudełko, aczkolwiek styl jest całkiem przyjemny dla oka i zdecydowanie pasuje do miejskiej dżungli. Nowy model Citroena jest rozwiązaniem problemów z parkowaniem w dużych aglomeracjach. Niewielkie wymiary sprawiają, że zmieści się praktycznie wszędzie. Wnętrze jest skromnie urządzone i pomieści dwie osoby.
Napęd pojazdu pochodzi od silnika elektrycznego, który generuje zaledwie 8 KM mocy. Jednostka umożliwia rozpędzenie malucha maksymalnie do 45 km/h. Umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności 5,5 kWh pozwalają pokonać na jednym ładowaniu dystans do 70 km. Aby prowadzić Citroena Ami nie trzeba prawa jazdy kat. B dlatego za kierownicą mogą zasiąść nawet 14-latkowie, którzy posiadają uprawnienia kategorii AM. Model należy do grupy L6e, czyli lekkich czterokołowców.
Najbardziej znanym konkurentem Ami jest Renault Twizy, który mierzy 2,34 m długości i 1,45 m wysokości, jest więc od Citroena nieznacznie krótszy i niższy. Elektryczny pojazd spod znaku rombu posiada efektownie otwierane do góry drzwi oraz inną konfigurację foteli. W Renault pasażer zajmuje miejsce za kierowcą, natomiast Citroen oferuje dwa siedzenia obok siebie. Konkurentów proponują także firmy Ligier, Aixam i Chatenet. Segment jest raczej niszowy, ale Citroen widzi w nim potencjał zwłaszcza wśród firm car-sharingowych. Wkrótce do swojej oferty kolejnego rywala Ami wprowadzi Seat. Chodzi o model Minimo, który wyglądem przypomina Twizy.
Citroen Ami kosztuje we Francji 6.900 euro, ale po odliczeniu premii ekologicznej, trzeba przeznaczyć na pojazd 6000 euro. Francuski producent oferuje również wynajem długoterminowy. W takim przypadku klient pokrywa depozyt 2.600 euro a następnie płaci 48 miesięcznych rat w wysokości 19,99 euro.
Najnowsze komentarze