Citroën C3 otrzymał prestiżową nagrodę „2023 WORLD URBAN CAR” podczas 19. edycji WORLD CAR AWARDS. Ogłoszenie nastąpiło w środę, 5 kwietnia, w czasie otwarcia New York Auto Show, po głosowaniu przeprowadzonym przez ponad 100 międzynarodowych dziennikarzy z 32 krajów. C3 zdobył tytuł w kategorii Urban Car, która jest otwarta dla wszystkich samochodów poniżej 4,25 m, które są w sprzedaży na co najmniej dwóch głównych rynkach (Chiny, Europa, Indie, Japonia, Korea, Ameryka Łacińska, USA) i na co najmniej dwóch oddzielnych kontynentach.
Kilka dni temu testowaliśmy nowego Citroëna C3 w Brazylii a teraz z przyjemnością informujemy Was o jego sukcesie w 2023 WORLD URBAN CAR:
„Jesteśmy szczególnie zaszczyceni otrzymaniem tej nagrody „2023 WORLD URBAN CAR” za C3. Oprócz sukcesu handlowego tego modelu, stanowi ona uznanie trafności naszej strategii rozwoju w Indiach, Azji i Ameryce Południowej. Jako pierwszy model w rodzinie trzech samochodów, Citroën C3 łączy mocną, nowoczesną stylistykę z wysokim poziomem komfortu, nie wspominając o łączności i technologii, których oczekują klienci w tych regionach” – powiedział Thierry Koskas, Prezes Zarządu Citroëna.
Wszechstronny komfortowy hatchback
C3, wszechstronny hatchback segmentu B, jest chwalony za nowoczesność i zdecydowany, indywidualny charakter. Wyróżnia się w swoim segmencie dzięki wyrazistej sylwetce, która dominuje na drodze, sporemu prześwitowi oraz wysokiej pozycji za kierownicą. W kwestii komfortu nie pozostawiono nic przypadkowi: oprócz charakterystycznego dla Citroëna komfortu, jego przestrzeń wewnętrzna jest na najwyższym poziomie spośród dostępnych na rynku, a przemyślana konstrukcja ułatwia codzienne życie – smartfony można zintegrować i podłączyć do 10-calowego ekranu dotykowego XXL. A żeby ułatwić życie klientom, w niektórych regionach wprowadzane są nowe doświadczenia, obejmujące innowacyjne oferty serwisowe i cyfrową ścieżkę zakupu online.
Zobacz: Nowe samochody Citroën
Sukces Citroëna
Nowy C3 to początek nowego rozdziału dla Citroëna, w którym powstają modele zarówno wierne duchowi marki, jak i starannie zbadane i opracowane z lokalnymi zespołami w celu zapewnienia praktycznej odpowiedzi na specyficzne potrzeby każdego rynku. Uwzględnienie wiedzy na temat społeczeństwa, kultury i potrzeb obu regionów sprawia, że Nowy C3 jest modelem zaprojektowanym, opracowanym i wyprodukowanym przez i dla Indii, Azji i Ameryki Południowej. Strategia ta spotkała się z komercyjnym uznaniem, a jej efektem jest C3, który wywarł duży wpływ na działalność Citroëna w tych dwóch regionach.
Pierwszy model produkowany lokalnie w Indiach
W Indiach, gdzie wprowadzamy markę Citroën, C3 odgrywa główną rolę. Jest to pierwszy model specjalnie zaprojektowany i produkowany w dużej części lokalnie. Z prawie 7000 sprzedanymi egzemplarzami od momentu wprowadzenia na rynek latem 2022 roku, pomógł Marce zwiększyć sprzedaż o prawie 880% w ubiegłym roku. Sukces ten znajduje również odzwierciedlenie w doskonałym przyjęciu ë-C3, elektrycznej wersji C3 produkowanej w Indiach, na którą pierwsze zamówienia są bardzo obiecujące.
Coraz popularniejszy w Brazylii
W Ameryce Południowej, gdzie C3 jest dostępny od października 2022 roku, sprzedano już ponad 14 000 sztuk. W Brazylii zajmuje już 6. miejsce w swoim segmencie. W Brazylii, na rynku, który zmniejszył się o 1%, Citroën odnotował 37% wzrost w 2022 roku. C3 będzie mógł wykorzystać ten impet, przyciągając nowych klientów i ponownie wprowadzając na rynek markę, która jest na nim od dawna.
Sukces C3 w tych dwóch regionach to prawdziwy impuls dla wzrostu Citroëna i hołd dla powodzenia strategii mającej na celu zwiększenie globalnych wolumenów marki i zmniejszenie jej zależności od Europy. W 2022 roku w samych Indiach i regionie Azji i Pacyfiku odnotowano wzrost sprzedaży o prawie 57%, natomiast w Ameryce Południowej wzrost wyniósł 21,2%.
To już kolejna nagrody dla C3
W Indiach, od momentu premiery, nowy C3 zdobył 12 nagród, w tym „’Hatchback Roku 2023” od tak renomowanych publikacji jak Top Gear India, Car India, Indian Vehicle Awards i Motorscribes. Oceniający chwalą jego oryginalny wygląd, osiągi, a także zdolność do imponowania na indyjskich drogach w wymagających warunkach jazdy, dzięki komfortowemu układowi zawieszenia. Dziennikarze docenili jego oryginalny design, nowoczesną deskę rozdzielczą, 10-calowy ekran dotykowy – najszerszy w segmencie – oraz spory prześwit, wynoszący aż 200 mm. Nagroda „Compact SUV of the 2023 Year” przyznana przez magazyn Motor Vikatan docenia jego najlepszy w klasie komfort w stosunku do ceny oraz dobre wnętrze z pozycją jazdy jak w SUV-ie. C3 został również wyróżniony jako „Samochód Roku 2023” w konkursie Jagran HiTech Awards dla najlepszych produktów technologicznych.
W Ameryce Południowej zdobył swoją pierwszą nagrodę w Brazylii, otrzymując tytuł „Best National Car” 8 listopada 2022 roku, zaledwie dwa miesiące po premierze. Jest to najbardziej prestiżowa z nagród „Car Awards Brazil 2023” prezentowanych przez Car Magazine. W tej trzynastej edycji kryteriami wyboru najlepszego komercyjnego startu były udział w rynku, innowacje technologiczne i design. Wygrał również dumę „Najlepszy samochód krajowy do 1,2 L”, przyznawaną przez stowarzyszenie dziennikarzy Abiauto.
Na koniec zachęcamy Was do przeczytania naszego własnego testu nowego Citroëna C3, który przeprowadziliśmy w Brazylii.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze