Nowy Citroën C4 to komfortowy kompakt, będący konkurencją dla takich samochodów jak Toyota Corolla, Skoda Octavia, Volkswagen Golf czy Ford Focus. Citroën wyróżnia się kilkoma cechami, których u innych producentów nie znajdzie się za żadne pieniądze. To przede wszystkim bardzo wysoki komfort jazdy, uzyskany dzięki nowej generacji zawieszeniu oraz wyjątkowo przyjemne wnętrze, bardziej nawiązujące do wygodnych domowych foteli niż twardych tapicerek samochodowych.
Zobacz: Ultrakomfortowy Citroën C4 w naszym teście
Komfort to cecha bardzo istotna dla wielu kierowców i oczywiście pasażerów. W przypadku nierównych dróg, których tak wiele jest jeszcze w naszym kraju, jazda twardo zawieszonym samochodem, który udaje w ten sposób swoje sportowe aspiracje, jest pozbawiona przyjemności a wstrząsy, odczuwane w kabinie, po prostu denerwują. Citroën wyróżnia się tutaj bardzo pozytywnie a różnica w odczuwaniu drogi jest ogromna. Dlatego szukając komfortu i wygody warto wybrać się na jazdę próbną do salonu, by samemu to sprawdzić.
Zobacz: Citroën C4 – cennik listopad 2021
Tajemnica komfortu zawieszenia tkwi w progresywnym ogranicznikach hydraulicznych w amortyzatorach. To one pełnią rolę swojego rodzaju hydraulicznej poduszki, która znacznie łagodzi wszelkie wstrząsy, przenoszone na nadwozie. Efekt? Siadając za kierownicą C4 wydaje się jakby droga została nagle wygładzona a większość nierówności nie jest odczuwanych w środku w ogóle.
Zobacz: Citroën C4 – komfortowa podróż po warszawskich dziurach w asfalcie
Nowy Citroën C4 wyróżnia się nie tylko komfortem, ale również atrakcyjną i modną stylistyką. Chociaż jest kompaktem, to jego nadwozie zaprojektowano w formie modnego crossovera. Jest nieco podwyższone, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Do dyspozycji są silniki o mocach od 100 do 155 KM, zarówno benzynowe, diesel jak i pełen elektryk.
Zobacz: Promocje na samochody Citroën
I właśnie tą ostatnią wersję Citroëna C4 przetestowali niedawno dziennikarze niemieckiego magazynu Chip, który byli zachwyceni komfortem jazdy. Co napisali o tym udanym kompakcie? „Wielka siła e-C4 leży w komforcie. Zawieszenie C4 jest zestrojone tak, że pracuje miękko i komfortowo a poziom hałasu w środku jest cudownie niski, nawet przy prędkościach autostradowych. To odważny kontrprojekt dla często nieco niezdarnie zestrojonych samochodów elektrycznych konkurencji […] Citroënowi udało się to, co zbyt często nie udaje się niemieckim producentom: stylowy, praktyczny i komfortowy samochód elektryczny z dobrym zużyciem paliwa za rozsądną, rodzinną cenę.” – napisali w podsumowaniu.
źródło: Chip.pl, Citroen.pl
Najnowsze komentarze