Nowy ultrakomfortowy Citroen C4 już wkrótce trafi do salonów. Wiele dyskusji wywołuje kwestia jego pozycjonowania – producent twierdzi, że to kompakt nowej generacji i tak to wygląda ze względu na nazwę. Postanowiliśmy więc sprawdzić jak wypada na tle konkurencji pod kątem rozmiaru, który determinuje klasę auta.
Nowy Citroen C4 ma odróżniać się od konkurencji przede wszystkim komfortem – ultrakomfortowe zawieszenie i fotele nowej generacji mają sprawiać, że jazda po naszych dziurawych drogach będzie w końcu przyjemnością. To powrót do tradycji, za którą tak wielu klientów pokochało Citroena, czyli właśnie komfortu. Już Citroen C5 Aircross jest pod tym względem wyjątkowy w swojej klasie, czy C4 powtórzy jego sukces? To możliwe. Samochód będzie dostępny w wersji z silnikami benzynowymi i dieslem oraz 100% napędem elektrycznym.
Zanim będziemy mogli odbyć jazdy dłuższe jazdy testowe chciałbym jednak sprawdzić, jak nowy C4 wypada na tle innych modeli pod względem rozmiaru.
Porównanie zacznę od zestawienia samochodów, które Citroen ma w swojej ofercie. Dane takich modeli jak Citroen C3, Citroen C3 Aircross, nowy Citroen C4 i Citroen C5 Aircross zestawione razem powinny pokazać jak dużym samochodem jest nowy C4. Sprawdźmy więc:
Nowy Citroen C4 kontra Citroen C3, C3 Aircross i C5 Aircross
Mamy tu reprezentacje samochodu miejskiego, miejskiego crossovera, kompaktu i SUVa. Jak wyglądają różnice?
Citroen C3 |
Citroen C3 Aircross |
nowy Citroen C4 |
Citroen C5 Aircross |
|
długość (mm) |
3996 |
4154 |
4360 |
4500 |
szerokość (mm) |
1749 |
1756 |
1834 |
1840 |
rozstaw osi (mm) |
2539 |
2604 |
2670 |
2730 |
prześwit (mm) |
134 |
175 |
156 |
230 |
bagażnik (l) |
300 |
410 |
380 |
580 |
Z tych danych wynika, że umieszczenie C4 w gamie kompaktów w Citroenie jest jak najbardziej uprawnione. Samochód jest 14 cm krótszy od C5 Aircrossa, ma podobną szerokość, różni się pojemnością bagażnika a także oczywiście rozstawem osi.
Nowy Citroen C4 kontra Peugeot 308, Toyota Corolla i Volkswagen Golf
Sprawdźmy teraz, jak to wygląda na tle konkurencji. Do porównania użyłem takie auta jak Peugeot 308, Toyota Corolla oraz Volkswagen Golf VIII. Samochody kompaktowe trzymają się określonego kanonu, związanego z wymiarami.
nowy Citroen C4 |
Peugeot 308 |
Toyota Corolla |
Volkswagen Golf VIII |
|
długość (mm) |
4360 |
4253 |
4370 |
4284 |
szerokość (mm) |
1834 |
1804 |
1790 |
1789 |
rozstaw osi (mm) |
2670 |
2620 |
2640 |
2619 |
prześwit (mm) |
156 |
107 |
135 |
115 |
bagażnik (l) |
380 |
398 |
361 |
381 |
Nowy Citroen C4 jest w tym segmencie najszerszy, ma największy rozstaw osi oraz najwyższy prześwit, co wynika z faktu, że zbudowany jest jak crossover. Centymetry w górę mają za zadanie umieścić go w modnym i popularnym obecnie segmencie crossover. Zwraca uwagę duża różnica rozstawu osi pomiędzy nowym C4 a Peugeotem 308 i Volkswagenem Golfem. To cenna przestrzeń, która wpływa bezpośrednio na ilość miejsca w kabinie, zwłaszcza w drugim rzędzie. Producent obiecuje tutaj bardzo dużo.
Nowy Citroen C4 kontra Peugeot 2008, Renault Captur, Toyota C-HR i Volkswagen T-roc
Na koniec jeszcze odniesienie do crossoverów konkurencji.
nowy Citroen C4 |
Peugeot 2008 |
Renault Captur |
Toyota CHR |
Volkswagen T-roc |
|
długość (mm) |
4.360 |
4.300 |
4.232 |
4.360 |
4.348 |
szerokość (mm) |
1.834 |
1.770 |
1.778 |
1.795 |
1.819 |
rozstaw osi (mm) |
2.670 |
2.605 |
2.626 |
2.640 |
2.593 |
prześwit (mm) |
156 |
145 |
170 |
160 |
161 |
bagażnik (l) |
380 |
405 |
536 |
377 |
392 |
Nowy Citroen C4 jest najszerszy i dysponuje największym rozstawem osi spośród tych samochodów. To bezpośrednio wpływa na ilość miejsca w środku i pozycjonowanie właśnie wśród kompaktów lub kompaktowych crossoverów.
Cena nowego C4?
Ile będzie kosztował nowy Citroen C4? Tego jeszcze nie wiemy, ale biorąc pod uwagę jego umiejscowienie w segmencie kompaktowym cena będzie zapewne zaczynać się od około 80 tys. zł za wersję podstawową. W przypadku odmiany 100% elektrycznej będziemy zapewne oscylować wokół 140 tys. zł.
Najnowsze komentarze