Prezentacja zdjęć prasowych nowego modelu ma to do siebie, że możemy zobaczyć wyłącznie pojazd w najwyższej i najbardziej atrakcyjnej dla oka wersji wyposażeniowej. Nowy Citroën C5 X pojawił się już we francuskim konfiguratorze, dlatego możemy przyjrzeć się, jak wygląda wersja podstawowa i wiecie co? Wygląda bardzo dobrze!
Nowy Citroën C5 X jest już dostępny na pierwszych rynkach europejskich. We Francji na oficjalnej stronie producenta udostępniono nawet konfigurator, który pozwala lepiej zobrazować, jak będzie prezentował się zamówiony przez nas samochód. Flagowy model startuje nad Sekwaną od 32.900 euro, czyli od ponad 150 tys. zł, ale wysoka cena nie bierze się znikąd. Pojazd jest bardzo dobrze wyposażony.
Czy nowy Citroen C5 X jest drogi? Porównanie cen z Peugeot 508 i Renault Talismanem
Wersja Feel, od której rozpoczyna się konfiguracja C5 X zachowuje wygląd zewnętrzny najwyższego poziomu, ale oczywiście w miarę możliwości. Widzimy tutaj pewne oszczędności. W podstawie otrzymamy metaliczny, ciemnoniebieski lakier nadwozia, LED-owe reflektory oraz 17-calowe felgi. Pojazd otrzymał czarne zderzaki i w porównaniu z wyższą częścią gamy brakuje chromowanych elementów oraz świateł przeciwmgielnych, ale i tak pojazd może się podobać.
10-calowy ekran dotykowy w standardzie
Wnętrze również nie jest rozczarowaniem, zwłaszcza dzięki obecności 10-calowego ekranu dotykowego, czyli całkiem sporego, jak na wersję podstawową. Maksymalnie możemy zamówić wyświetlacz o przekątnej 12 cali. Kierowca ma do dyspozycji także cyfrowe wskaźniki. Na wykończenie wersji Feel składa się skórzana kierownica, lakierowany tunel środkowy oraz ozdoba deski rozdzielczej ze szczotkowanego aluminium. Fotele są pokryte materiałową tapicerką w kolorze czarnym i szarym.
Nowy Citroën C5 X miał świetny debiut w Chinach. Ponad 6.000 zamówień
Benzyna lub hybryda
Wyposażenie obejmuje aktywne ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie awaryjne, monitorowanie uwagi kierowcy, pakiet Visibility, czujniki cofania i dwustrefową automatyczną klimatyzację. Pod maską znajdziemy jednostkę benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM, ale do wyboru jest także silnik o mocy 180 KM oraz układ hybrydowy o mocy 225 KM. Wszystkie jednostki oferowane są z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Klienci mogą już składać zamówienia na nowy model we Francji, ale w salonach dealerskich Citroën C5 X pojawi się dopiero na początku 2022 roku. Na polskim rynku samochód ma zadebiutować pod koniec roku 2021.
Najnowsze komentarze