Citroën wprowadza na rynek elektryczną wersją swojego pasażerskiego vana pod nazwą ë-Spacetourer. Zastosowano tu ten sam napęd, co w samochodach Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy oraz Opel Vivaro-e.
Niwy Citroën ë-Spacetourer przeznaczony jest dla klientów indywidualnych oraz usług transportu miejskiego. Znajdzie zastosowanie m.in. jako samochód dla dużych rodzin ale też do obsługi konferencji, wycieczek, dojazdów na lotnisko i dworzec kolejowy oraz dowóz pracowników do miejsc, gdzie wjazd samochodem spalinowym jest zabroniony. Będą również dostępne wersje biznesowe.
Napęd elektryczny ma moc 100 kW, natomiast akumulatory dostępne są w dwóch wersjach:
- 50 kWh
- 75 kWh
Większy pakiet umożliwia przejechanie do 330 km (według normy WLTP). Jeśli chodzi o ładowanie, to fabrycznie zainstalowana jest jednofazowa ładowarka 7,4 kW, natomiast opcjonalnie można kupić trójfazową ładowarkę o mocy 11 kW.
Citroën ë-Spacetourer dostępny będzie w trzech długościach:
- XS – 4,6 m,
- M – 4,95 m,
- XL – 5,3 m,
Citroën zaoferuje model aż w czterech wersjach, po dwie dla klientów prywatnych i biznesowych. Wersja Feel (dostępne będą wszystkie trzy długości) i Shine (tylko M oraz XL) oferują od pięciu do ośmiu miejsc. Siedzenia można łatwo przesuwać a wnętrze można dowolnie zaaranżować – więcej miejsca na nogi dla pasażerów lub większy bagażnik.
Dwie wersje biznesowe nazywane są Business oraz Business Lounge. Ten pierwszy ma dziewięć miejsc, natomiast Business Lounge z sześcioma lub siedmioma miejscami jest przeznaczony – według Citroëna – na mobilne biuro. Poszczególne skórzane fotele w drugim rzędzie można obracać, a stół rozkładać. Szczególnie mocno przyciemnione tylne szyby mają zapewnić niezbędną prywatność – na przykład w przypadku usług szofera i transferów VIP. Testowaliśmy wersję Spacetourera Business Lounge z napędem klasycznym i samochód do takich celów sprawdza się doskonale. Dla wymagających biznesmenów brakowało chyba tylko drewnianych wstawek i chłodzonego minibarku.
Cena na razie nie jest znana. Zwykły Spacetourer z klasycznym silnikiem zaczyna się od 139.600 zł, natomiast wersja Business Lounge to wydatek 196.100 zł (obie ceny brutto). Premiera pod koniec roku.
Źródło: Citroen
Najnowsze komentarze