Nowy Opel Astra i Astra Sports Tourer otrzymały mocniejszy napęd. Niemiecka marka wykorzystuje okazję, by przywrócić do gamy symbol GSe, który odnosi się do modeli Commodore GS/E czy Monza GSE, choć skrót oznacza już coś innego niż przed laty.
Nowy układ napędowy, który otrzymają samochody oznaczone symbolem GSe to hybryda typu plug-in, o mocy 225 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. System łączący jednostkę benzynową 1.6 z silnikiem elektrycznym znamy już z modeli Peugeot 308 i DS 4, które oparto na tej samej platformie co model spod znaku błyskawicy. Do tej pory Opel Astra był uprawniony jedynie do 180-konnej ładowalnej hybrydy.
Czym jeszcze wyróżnia się Opel Astra GSe?
Większy zasób mocy to nie wszystko. Opel obiecuje, że w porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą bardziej zwrotne i precyzyjne w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy a zawieszenie obniżono o 10 mm.
Zobacz test: Nowy Peugeot 308 1.6 Hybrid 225 rusza na podbój rynku! 1500 km za nami
Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów olejowych jest dobrana nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe, w których podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.
Aby wyróżnić sportową wersję Astry Opel pracował także nad stylistyką. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe. Opel Astra otrzymał również sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe ambicje podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary, ale nie są one zarezerwowane tylko dla wersji GSe.
Ile kosztuje nowy Opel Astra? Zobacz polski cennik
GSe, czyli Grand Sport electric
Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore’a GS/E czy Monzy GSE. Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”. Modele GSe w ofercie Opla według marki mają łączyć przyjemność z jazdy z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów.
„Nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe są idealnymi modelami do inauguracji nowej dynamicznej submarki oraz wpisują się w naszą strategię osiągnięcia statusu marki w pełni elektrycznej do 2028 r.” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Najnowsze komentarze