Peugeot 3008 III generacji nadjeżdża. Nowy SUV z lwem na masce będzie musiał być pod każdym względem lepszy od swojego znakomitego poprzednika. Jest to bardzo poważne wyzwanie, do tej pory na bestsellerowy model 3008 II zdecydowało się 800 tysięcy klientów. To tak samo wielki sukces jak i duża odpowiedzialność.
Tajemnica z Francji
Projekt nowego Peugeot 3008 III jest utrzymywany w ścisłej tajemnicy. Dostęp do całego programu nowego SUV znacznie ograniczono w porównaniu do innych modeli, by nie dane nie wyciekły do konkurencji. Projekt, o kodowej nazwie P64, realizowany jest w 100% we Francji.
Nowe nadwozie – muskularne i sportowe
Wiadomo już, że projekt nowego 3008 będzie znacznie bardziej muskularny i mocniejszy niż aktualnego modelu. Agresywne linie nadwozia mają zachowywać jednak obecne, bardzo udane proporcje. Nadwozie będzie jednak nieco dłuższe. Dach w tylnej części będzie schodził niżej, podkreślając sportowy charakter i wygląd nowego modelu. Szyby z tyłu zostaną nieco zmniejszone.
Nowy i-cockpit
W środku zobaczymy najnowszą generację i-cockpitu, będącą rozwojową wersją systemu znanego z nowego Peugeot 308. Pojawią się panoramiczne ekrany dotykowe, klawisze szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji oraz możliwość personalizowania funkcji niektórych z nich. Będzie też najnowsza wersja systemu jazdy autonomicznej, dużo bardziej zaawansowana niż to co mamy dzisiaj.
Nowa platforma STLA Medium
Peugeot 3008 III będzie zbudowany na nowej platformie, STLA Medium (e-VMP, EMP2 V4). Będzie można na niej montować napędy hybrydowe oraz elektryczne. Nowa platforma to także nowy, zaawansowany i skrócony proces produkcji. Kompletny samochód będzie powstawał w cztery godziny. Dzisiaj budowa nowego auta trwa sześć godzin.
Peugeot 3008 z hybrydami i napędem elektrycznym
Nowy Peugeot 3008 otrzyma hybrydowe silniki PureTech trzeciej generacji. W najtańszej wersji będzie to mild-hybrid 48V, współpracujący z manualną skrzynią biegów. Pojawi się też nowy automat od Punch Powertrain e-DCT7.
Napędy hybrydowe będą uzupełnione przez dwie wersje elektryczne o mocach odpowiednio 170 i 245 KM z akumulatorami od 87 do 104 kWh, z zasięgiem od 400 do 700 kilometrów.
Premiera dopiero za dwa lata
Kiedy zobaczymy nowego 3008? Na razie premiera nowego Peugeota 3008 jest zaplanowana na koniec 2023 roku. W salonach samochód pojawi się w roku 2024.
Najnowsze komentarze