Nowy Peugeot 3008 został zaprezentowany. Oto wszystko na temat nowego SUVa marki z lwem. Kiedy pojawi się w sprzedaży?
Już teraz Peugeot zastępuje swojego bestsellera zupełnie nowym SUV-em typu fastback: „Next-Level” E-3008. Peugeot prezentuje model E-3008, przenosząc kreatywność jego designu oraz przyjemność z jazdy i osiągi elektryczne, jakie oferuje swoim użytkownikom, na zupełnie nowy poziom:
- SUV-a typu fastback o nowej, wydajnej konstrukcji.
- EMOCJE generowane przez PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® nowej generacji, który przenosi przyjemność z jazdy na zupełnie nowy poziom.
- WYJĄTKOWE OSIĄGI i w 100% elektryczny zasięg do 700 km dzięki nowej platformie STLA Medium firmy Stellantis.
Obecny Peugeot 3008 jest bestsellerem, który w ciągu ostatnich 7 lat przyciągnął ponad 1 320 000 klientów w 130 krajach. Peugeot realizuje swoją ambicję, aby do 2025 r. oferować gamę elektryczną dla całej gamy produktów, a do 2030 r. 100% sprzedaży w Europie w formie elektrycznej. Peugeot wkracza w nowy wymiar wraz z premierą nowego modelu E-3008.
Peugeot E-3008 to pierwszy model korzystający z nowej platformy STLA Medium firmy Stellantis. Ta innowacyjna platforma została zaprojektowana tak, aby oferować najlepsze w swojej klasie osiągi pod względem kryteriów, które mają największe znaczenie dla klientów: zasięg (do 700 km), czas ładowania (30 minut), przyjemność z jazdy, osiągi, wydajność i połączone usługi (Trip Planner, Smart charging, Vehicle to load i Over The Air updates).
Peugeot E-3008 Next-Level będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux we Francji i wejdzie do sprzedaży w lutym 2024 roku.
Gama będzie opierać się na dwóch poziomach wyposażenia, Allure i GT, z 3 pakietami opcji dla łatwego wyboru i trzema elektrycznymi układami napędowymi (210 KM, 230 KM dalekiego zasięgu i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła), a także dwoma hybrydowymi układami napędowymi, w zależności od rynku.
„Wprowadzenie na rynek modelu Next-Level E-3008 to ważny krok w radykalnej transformacji Peugeot w markę w 100% elektryczną, która wyznacza nowe standardy w zakresie wzornictwa, przyjemności z jazdy i wydajności. Dzięki stylistyce nadwozia, spektakularnemu Peugeot Panoramic i-Cockpit®, przyjemności z jazdy i bezprecedensowym osiągom elektrycznym, Next-Level E-3008 wprowadza Peugeot w nową erę – francuskiej marki generalistycznej oferującej najszerszą gamę pojazdów elektrycznych na rynku” – powiedziała Linda Jackson, szefowa marki Peugeot.
„Nowy E-3008 łączy w sobie pomysłowość i śmiałość Peugeot oraz ucieleśnia wszystkie wartości naszej marki. Wymyślenie na nowo modelu 3008 oznacza pracę nad jego nowoczesnością, pogodzenie dynamicznego designu z optymalną wydajnością dzięki sylwetce fastback oraz innowacje w postaci nowej generacji PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®” – dodał Matthias Hossan, szef designu Peugeot.
Aerodynamiczny SUV typu fastback o kociej sylwetce
Nowy E-3008 jest natychmiast rozpoznawalny dzięki stylistyce SUV-a typu fastback. Sylwetka, która jest zarówno dynamiczna, jak i aerodynamiczna (Cx 0,28), umożliwia nowemu E-3008 połączenie elegancji, wydajności i przestronności.
Dynamika kocich linii nowego E-3008 wynika również z dobrze wyważonych wymiarów pojazdu (długość: 4,54 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,64 m), które czynią go jednym z najbardziej kompaktowych w 100% elektrycznych SUV-ów w segmencie C, oferując jednocześnie dużo miejsca i przestrzeni bagażowej.
Zaawansowany technologicznie przód
W nowym modelu E-3008 Peugeot wprowadza nową stylizację przedniej części nadwozia. Podczas gdy charakterystyczne dla marki światła z trzema pazurami pozostały na swoim miejscu, wygląd reflektorów i atrapy chłodnicy został radykalnie zmieniony.
Przód został zaprojektowany wokół nowego emblematu Peugeot, integrując nową sygnaturę świetlną i osłonę chłodnicy bez rozgraniczenia, dzięki gradientowi koloru nadwozia.
Nad grillem i nad całym przodem znajduje się smukły, elegancki pas z ultrakompaktowymi reflektorami. Jest to charakterystyczny element stylistyczny, który nadaje nowemu modelowi E-3008 szczególnie wyrazisty wygląd, podkreślający jego nowoczesność i osobowość.
We wszystkich wersjach reflektory są wykonane w technologii LED. E-3008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię Peugeot Pixel LED, która automatycznie dostosowuje wiązkę światła reflektorów do warunków drogowych, utrzymując optymalne oświetlenie bez przeszkadzania innym użytkownikom drogi.
Koncepcja, która na nowo odkrywa nadwozie typu fastback
Peugeot zmodernizował tradycyjne nachylenie linii fastback z tyłu samochodu za pomocą „pływającego” spojlera. Ten innowacyjny element podkreśla krzywiznę nadwozia nowego E-3008, optymalizując jednocześnie aerodynamikę.
Obszerna tylna część nowego E-3008 oferuje dynamiczną stylistykę, podkreśloną emblematyczną sygnaturą świetlną z trzema pazurami – w 3D w wersjach GT – przy zachowaniu dobrej przestronności w drugim rzędzie i pojemności bagażnika (520 litrów, niezależnie od silnika) identycznej jak w poprzednim 3008.
Opływowa sylwetka
W nowym modelu E-3008 każdy detal stylistyczny został przemyślany i zaprojektowany tak, aby zapewnić większą nowoczesność i wydajność. Ukrycie uszczelek szyb bocznych w drzwiach przyczynia się do eleganckiego wyglądu boków samochodu. Zmniejszono liczbę ozdobnych wstawek na nadwoziu i usunięto wszystkie chromowane elementy.
Innowacyjne, opływowe koła
Kontynuując innowacyjne prace rozpoczęte w modelu 408, Peugeot wyposażył nowego E-3008 w koła, które przyczyniają się zarówno do nowoczesnej stylizacji, jak i aerodynamicznych osiągów. 19- lub 20-calowe felgi o technicznym i geometrycznym wzorze posiadają w centralnej części nowy emblemat Peugeot.
Wyrafinowane i trwałe wykończenie nadwozia
Pod względem wykończenia nadwozia, E-3008 prezentuje nowe, bardziej nowoczesne i trwałe podejście. Z chromowanych elementów zrezygnowano na rzecz lakierowanych akcentów na niektórych elementach: Meteor Grey na przednim zderzaku i tylnym zderzaku, Orbital Black na obudowach lusterek i dolnej linii pasa.
Nowy E-3008 jest dostępny w palecie sześciu kolorów.
Dzięki innowacyjnym pigmentom dichroicznym, Obsession Blue zmienia się z niebieskiego na zielony w zależności od światła i kształtu nadwozia, elegancko przekazując wejście E-3008 w nową erę. Całkowicie nowy Ingaro Blue, z subtelnymi refleksami, doskonale podkreśla nowoczesne linie nowego E-3008.
Pozostałe dostępne kolory to Okenite White, Pearl Black, Artense Grey i Titanium Grey. Nowy E-3008 jest standardowo dostępny w wersji GT z dwukolorowym, błyszczącym, czarnym dachem. W elektrycznych wersjach GT, dolne części przedniego i tylnego zderzaka, nadkola i osłony progów drzwi są również w kolorze błyszczącej czerni.
Wysokiej jakości, technologiczna kabina
Oprócz spektakularnego, 21-calowego, pływającego ekranu panoramicznego nowego PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® (patrz poniżej), atrakcyjność kabiny i jej technologiczny charakter podkreśla oświetlenie ambientowe LED, które można dostosować w 8 różnych kolorach.
Oświetlenie to jest odzwierciedlone w eleganckim wykończeniu z prawdziwego aluminium, które rozciąga się na desce rozdzielczej i rozciąga się na drzwiach. Połączenie aluminium, światła i cętkowanej tkaniny tworzy wyjątkową, wysokiej jakości harmonię materiałów premium.
Nowy panoramiczny kokpit Peugeot 3008
Obietnica innowacyjności i elegancji, którą E-3008 składa na zewnątrz, spełnia się również wewnątrz. Nowy Peugeot Panoramic i-Cockpit® przenosi przyjemność z jazdy na wyższy poziom.
Pływający, zakrzywiony 21-calowy panoramiczny ekran HD łączy wyświetlacz head-up z centralnym ekranem dotykowym. Zespoły Peugeot postanowiły połączyć dwa z trzech podstawowych elementów i-Cockpit®, wyświetlacz head-up i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym ekranie składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.
Ten panoramiczny ekran faktycznie unosi się nad deską rozdzielczą. Efekt „unoszenia się” podkreśla oświetlenie ambientowe LED, którego źródło znajduje się pod ekranem.
Umieszczony w sposób zapewniający optymalną ergonomię, ten 21-calowy ekran panoramiczny jest lekko zakrzywiony w kierunku kierowcy, pozostając jednocześnie doskonale dostępnym dla pasażera. Ten cyfrowy ekran o wyjątkowych rozmiarach i jakości łączy w sobie dwie kluczowe funkcje PEUGEOT i-Cockpit®:
– Po lewej stronie panoramicznego ekranu, nad kompaktową kierownicą, znajduje się zestaw wskaźników zawierający wszystkie informacje dotyczące jazdy (prędkość, miernik mocy, systemy wspomagające jazdę, przepływ energii itp.)
– Po prawej stronie panoramicznego ekranu, na środku deski rozdzielczej, znajduje się sekcja dotykowa dostępna zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Za jego pomocą można zarządzać ogrzewaniem/klimatyzacją, nawigacją, systemami multimedialnymi/łączności itp.
W wersji Allure modelu E-3008, nowy Peugeot i-Cockpit® składa się standardowo z dwóch 10-calowych paneli cyfrowych zestawionych na jednym wsporniku z tym samym efektem unoszenia się, co 21-calowy panel.
Odnowiona architektura i ergonomia
Nowy Peugeot Panoramic i-Cockpit® ma zupełnie nową architekturę. Jego innowacyjność polega na tym, że panoramiczny ekran jest zamontowany na desce rozdzielczej za pomocą systemu mocowania, który jest niewidoczny z kabiny pasażerskiej. Taki układ optymalizuje dostępność i widoczność informacji wyświetlanych na 21-calowym ekranie panoramicznym.
W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, w pełni konfigurowalne przyciski dotykowe, które można zaprogramować tak, aby zapewniały szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika: dzwonienie do ulubionego kontaktu, uruchamianie nawigacji do często używanego miejsca docelowego, dostrajanie radia do ulubionej stacji, ustawianie idealnej temperatury klimatyzacji itp.
Konsola środkowa jest przewiewna i uporządkowana, aby zwiększyć przestrzeń dostępną do przechowywania i dla pasażera z przodu, który korzysta z wyjątkowo przyjemnej, szeroko otwartej przestrzeni.
Ta przestronna architektura była możliwa dzięki przeniesieniu sterowania automatyczną skrzynią biegów na deskę rozdzielczą. Sterowanie to znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy, tuż obok przycisku stop/start. Z ergonomicznego punktu widzenia ułatwia to dostęp do sterowania skrzynią biegów oraz zatrzymywanie lub uruchamianie silnika jednym intuicyjnym gestem.
Kompaktowa kierownica z nowymi elementami sterującymi
Kompaktowa kierownica, będąca od samego początku podstawowym elementem PEUGEOT i-Cockpit®, została gruntownie przebudowana, aby zapewnić jeszcze lepsze wyczucie i komfort jazdy. Zachowała ona oczywiście swoje kompaktowe wymiary i unowocześniony design: przeprojektowana środkowa poduszka jest mniejsza i „odizolowana” od ramion kierownicy, aby zapewnić efekt lewitacji przypominający panoramiczny ekran na desce rozdzielczej.
Elementy sterujące na kompaktowej kierownicy są nowe, aby zapewnić optymalną ergonomię. Automatycznie wykrywają palce kierowcy, ale są aktywowane tylko wtedy, gdy kierowca je naciśnie, aby uniknąć fałszywych manewrów.
Nowa kompaktowa kierownica jest standardowo podgrzewana w modelu E-3008 GT.
Nowy PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® wprowadza dwa nowe, smukłe i eleganckie elementy sterujące za kompaktową kierownicą. Podobnie jak łopatki do sterowania hamowania odzyskowego.
Wyjątkowy komfort
Kabina nowego E-3008 oferuje pasażerom relaks w przestronnej, wypełnionej światłem przestrzeni. Nowe przednie fotele – połączenie TEP i tkaniny w Allure oraz TEP i Alcantary w GT – oferują wyjątkowy komfort. Fotele mają przyjemnie wyprofilowany kształt i piankę o dużej gęstości.
Przednie fotele nowego modelu E-3008 zostały wyróżnione prestiżową etykietą AGR (Aktion Gesunder Rücken), przyznawaną przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów, które promuje badania nad zapobieganiem bólom pleców. W wersji GT są one również wentylowane i masujące, a ogrzewanie zostało rozszerzone na tylne siedzenia.
Po raz pierwszy w gamie Peugeot, przednie fotele mogą być wyposażone w adaptacyjne poduszki boczne, które są elektrycznie nadmuchiwane lub opróżniane, aby idealnie dopasować się do kształtu ciała pasażera.
Aby zapewnić zdrową atmosferę we wnętrzu, nowy Peugeot E-3008 jest wyposażony w system AQS (Air Quality System), który stale monitoruje jakość powietrza dostającego się do kabiny i w razie potrzeby automatycznie aktywuje recykling powietrza. Na poziomie GT spokój ten uzupełnia system oczyszczania powietrza Clean Cabin, który filtruje zanieczyszczające gazy i cząsteczki. Jakość powietrza jest wyświetlana po prawej stronie panoramicznego ekranu.
Wyciszona kabina
Szczególnie staranna izolacja akustyczna może być dodatkowo wzmocniona przez opcjonalne laminowane szyby przednie, w połączeniu z bardzo wysokiej jakości systemem Focal® Premium Hi-Fi, który jest wynikiem kilkuletniej współpracy projektowej pomiędzy PEUGEOT i zespołami Focal®, francuskiej marki specjalizującej się w najwyższej klasy audio.
Focal® Premium Hi-Fi System składa się z 10 głośników wyposażonych w ekskluzywne, opatentowane technologie:
- 4 aluminiowe głośniki wysokotonowe z odwróconą kopułką TNF,
- 4 głośniki niskotonowe/średniotonowe z membraną z włókna szklanego i 165-milimetrowym zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper),
- 1 głośnik centralny z membraną Polyglass o zwiększonej wydajności,
- 1 zoptymalizowany subwoofer Power Flower™.
Są one połączone z 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 690 W (wzmocniona technologia klasy D). Wrażenia muzyczne wzbogaca wprowadzenie innowacyjnego trybu odsłuchu „Front-Optimized”, który przekształca e-3008 w prawdziwą scenę na żywo.
Mnóstwo schowków i duża przestrzeń ładunkowa
Kabina nowego E-3008 oferuje 17 różnych schowków o łącznej pojemności około 34 litrów: łatwo dostępne bezprzewodowe ładowanie telefonu na konsoli środkowej, chłodzone miejsce pod środkowym podłokietnikiem, uchwyt na okulary na konsoli dachowej, uchwyty na kubki i schowek na rękawiczki.
Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 520 litrów pod półką na paczki, bagażnik nowego E-3008 jest równie przestronny, jak w jego poprzedniku. Nowa platforma STLA Medium oferuje teraz taką samą przestrzeń bagażową, niezależnie od silnika.
Dynamiczne podwozie zapewniające wydajność i przyjemność z jazdy
E-3008 potwierdza reputację PEUGEOT w zakresie zawieszenia i przyjemności z jazdy.
Nowa platforma STLA Medium obejmuje nowe przednie i tylne osie zaprojektowane z myślą o dynamicznym trzymaniu się drogi. Architektura samej platformy przyczynia się do tej dynamiki poprzez maksymalne wykorzystanie lekkich i sztywnych materiałów oraz obniżenie środka ciężkości pojazdu dzięki idealnemu umiejscowieniu jednowarstwowego akumulatora jak najniżej między kołami.
Cztery tryby jazdy dla optymalnej wydajności
Cztery tryby jazdy, wybierane za pomocą elementu sterującego umieszczonego na konsoli środkowej, umożliwiają idealne dostosowanie osiągów E-3008 do życzeń kierowcy i/lub warunków drogowych:
- Tryb normalny. Jest to tryb domyślny. Moc i moment obrotowy są nieznacznie zmniejszone, gdy pedał przyspieszenia jest wciśnięty w zakresie od 0 do 70%, powyżej 70% dostępna jest pełna moc i moment obrotowy.
- Tryb Eco. Zapewnia płynniejszą jazdę i mniejsze zużycie energii dzięki zastosowaniu określonego ustawienia pedału przyspieszenia, ograniczeniu mocy i momentu obrotowego oraz zmniejszeniu wydajności ogrzewania i klimatyzacji.
- Tryb sportowy. Zapewnia bardziej dynamiczną jazdę dzięki zastosowaniu określonych konfiguracji wspomagania układu kierowniczego i pedału przyspieszenia.
- Tryb 4WD (w stosownych przypadkach). Dostępny przy prędkościach do 135 km/h, tryb ten rozdziela moc na wszystkie 4 koła, gdy nawierzchnia drogi staje się śliska (śnieg, błoto itp.).
Zwinny SUV w mieście
Kompaktowy i z najlepszym promieniem skrętu (10,6 m) spośród wszystkich w 100% elektrycznych SUV-ów w swojej kategorii, nowy E-3008 szczególnie dobrze czuje się w ruchu miejskim. Aby ułatwić manewrowanie, jest on standardowo wyposażony w tylną kamerę oferującą kierowcy dwa kąty widzenia: widok z tyłu lub widok z lotu ptaka. Kamera jest wyposażona w dyszę czyszczącą, która zapewnia doskonały obraz w każdych warunkach.
Opcjonalnie, nowy E-3008 może być wyposażony w system Peugeot VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym jak najbliżej przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym wokół samochodu, zapewnia 360-stopniowy widok otoczenia. Umożliwia to omijanie przeszkód znajdujących się w pobliżu pojazdu.
Rozszerzone możliwości jazdy półautonomicznej
Peugeot robi kolejny krok w kierunku półautonomicznej jazdy dzięki systemowi Drive Assist Plus dostępnemu w nowym E-3008. System ten wspomaga kierowcę, wykorzystując wszystkie czujniki samochodu (kamery, radar itp.) oraz informacje z podłączonego systemu nawigacji.
Te systemy wspomagania mają na celu odciążenie kierowcy na drogach wielopasmowych, takich jak autostrady lub drogi ekspresowe:
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go i asystentem utrzymania pasa ruchu. Zarządza układem kierowniczym i prędkością nowego E-3008, aby utrzymać go na pasie ruchu i z prędkością ustawioną przez kierowcę.
- Półautomatyczna zmiana pasa ruchu. W razie potrzeby wykonuje zmianę pasa ruchu za kierowcę. Wystarczy włączyć kierunkowskaz i nacisnąć przycisk „ok” na kierownicy, a system pokieruje kierowcę na nowy pas ruchu.
- Wcześniejsze zalecenie prędkości. Wykrywa wszelkie zmiany w ograniczeniach prędkości, odczytując znaki drogowe i zbierając informacje z podłączonego systemu nawigacji, i sugeruje kierowcy dostosowanie ustawień tempomatu adaptacyjnego. W przypadku wykrycia deszczu system natychmiast sugeruje zmniejszenie prędkości zgodnie z ograniczeniami prędkości, na przykład ze 130 do 110 km/h na autostradzie.
Ta półautonomiczna funkcja jazdy wymaga weryfikacji przez kierowcę. Czujniki kontrolują, czy kierowca cały czas trzyma ręce na kierownicy.
Pełna gama systemów bezpieczeństwa czynnego
E-3008 jest wyposażony w najnowsze technologie bezpieczeństwa czynnego PEUGEOT, w tym :
- Automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeganiem przed kolizją: wykrywa pojazdy, pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od prędkości 7 km/h do 140 km/h.
- Aktywny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z korektą toru jazdy.
- Driver Attention Alert, który wykrywa utratę czujności poprzez analizę ruchów pojazdu.
- Rozszerzone rozpoznawanie z cyfrowym wyświetlaniem znaków drogowych: stop, droga jednokierunkowa, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania, oprócz zwykłych ostrzeżeń o prędkości.
- Monitorowanie martwego pola widzenia dalekiego zasięgu (do 75 metrów).
- Kontrola zjazdu ze wzniesienia: zmniejsza ryzyko poślizgu lub utraty kontroli nad pojazdem podczas zjazdu ze wzniesienia z prędkością poniżej 30 km/h, zarówno na biegu przednim, jak i wstecznym, poprzez automatyczną regulację prędkości.
- Zaawansowana kontrola trakcji: optymalizuje przyczepność na śliskich nawierzchniach. Może być aktywowana w 3 pozycjach: śnieg, błoto i piasek.
Wysokie osiągi samochodu
Nowa platforma elektryczna STLA Medium firmy Stellantis zainaugurowana modelem E-3008 umożliwia Peugeot spełnienie oczekiwań klientów w 100% elektrycznych pojazdów pod względem osiągów, wydajności, zasięgu i możliwości ładowania.
„Biorąc pod uwagę sukces poprzedniego modelu 3008 i klientów, którzy nam zaufali, musieliśmy być odważni. Wraz z nowym E-3008, PEUGEOT wkracza w nową erę, zarówno pod względem designu, jak i elektryfikacji. E-3008 został zaprojektowany z myślą o wymagających klientach.” – powiedział Jerome Micheron.
Elektryczna platforma wyznaczająca nowe standardy
Platforma STLA Medium „BEV-by-design” charakteryzuje się rekordową energią pokładową między kołami, do 98 kWh przy zachowaniu krótkiego rozstawu osi (2,73 m dla E-3008). Ta wysokowydajna konstrukcja umożliwia modelowi E-3008 oferowanie najlepszego zasięgu w swojej kategorii (do 700 km) przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów (4,54 m długości).
Platforma elektryczna, która wyznacza nowe standardy
PEUGEOT E-3008 to pierwszy model korzystający z nowej platformy STLA Medium firmy Stellantis. Zaprojektowana z myślą o przyszłych pojazdach elektrycznych Grupy, wyznacza nowe standardy na rynku.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design” charakteryzuje się rekordową energią pokładową między kołami, do 98 kWh przy zachowaniu krótkiego rozstawu osi (2,73 m dla E-3008). Ta wysokowydajna konstrukcja umożliwia modelowi E-3008 oferowanie najlepszego zasięgu w swojej kategorii (do 700 km) przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów (4,54 m długości).
Szeroka gama wysokowydajnych silników elektrycznych – do 320 KM mocy!
Zaprojektowany od samego początku jako model elektryczny, nowy E-3008 korzysta z gamy 3 bezemisyjnych układów napędowych (cykl WLTP jest obecnie certyfikowany), aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów:
- 525 km zasięgu, napęd na 2 koła, 210 KM/157 kW,
- Podwójny silnik o zasięgu 525 km, napęd na 4 koła, 320 KM/240 kW,
- Duży zasięg 700 km, napęd na 2 koła, 230 KM/170 kW.
Silnik elektryczny i skrzynia biegów
Nowa generacja silników synchronicznych oferuje większą moc i wydajność. Wersje z napędem na 2 koła dostarczają 157 kW (343 Nm) lub 170 kW (343 Nm). Wersja 2-silnikowa z napędem na 4 koła dostarcza łącznie 240 kW (157 kW z przodu i 83 kW z tyłu). Przedni silnik dostarcza 343 Nm momentu obrotowego, a tylny 166 Nm.
Silnik elektryczny jest produkowany przez spółkę joint venture STELLANTIS-NIDEC w Trémery (Francja). Skrzynia biegów jest wytwarzana i produkowana przez Stellantis w Valenciennes (Francja). Przełożenie dla wersji z napędem na 2 koła (525 km) wynosi 9,77.
Akumulator
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) znajduje się pod płytą podłogową i zasila silnik elektryczny odpowiedzialny za trakcję pojazdu. Pozostałe odbiorniki elektryczne (światła, system informacyjno-rozrywkowy itp.) są nadal zasilane z akumulatora 12 V, który z kolei jest zasilany z akumulatora wysokonapięciowego za pośrednictwem konwertera.
Szybkie ładowanie
W przypadku ładowania prądem przemiennym dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i rozwiązań w zakresie ładowania, z trójfazową ładowarką 11 kW w standardzie i trójfazową ładowarką 22 kW jako opcją.
W przypadku ładowania prądem stałym za pomocą superładowarek, gniazdo Mode 4 w nowym E-3008 akceptuje moc do 160 kW, umożliwiając ładowanie akumulatora standardowego zasięgu E-3008 od 20% do 80%. Zajmuje to 30 minut w przypadku wersji o standardowym zasięgu i mniej niż 30 minut w przypadku wersji o dużym zasięgu.
Silniki spalinowe także w ofercie
Ofertę uzupełniają dwa zelektryfikowane układy napędowe (hybrydowy i hybrydowy plug-in), które będą dostępne w zależności od rynku. Na rynkach międzynarodowych dostępny będzie również dedykowany silnik spalinowy.
Nowy system multimedialny Peugeot
Wersja Allure jest standardowo wyposażona w system Peugeot i-Connect®, który oferuje pełną łączność dzięki funkcji bezprzewodowego mirroringu (Apple CarPlay/Android Auto).
Technologiczne doświadczenie dopełnia Peugeot i-Connect® Advanced, standardowo montowany w modelu E-3008 GT. Jest on wyposażony w wydajny system nawigacji TomTom z funkcją „trip planner”, która optymalnie planuje podróże, aby zmaksymalizować zasięg samochodu i ułatwić ładowanie. Aby obliczyć idealną trasę, system bierze pod uwagę szeroki zakres informacji, w tym odległość do pokonania, poziom naładowania akumulatora na początku podróży, pożądany poziom naładowania akumulatora po przybyciu na miejsce, prędkość, zużycie energii, natężenie ruchu, rodzaj drogi, nachylenie i oczywiście punkty ładowania dostępne w miejscu docelowym.
Polecenie rozpoznawania głosu „OK Peugeot” w języku naturalnym zapewnia dostęp do funkcji informacyjno-rozrywkowych, ogrzewania i klimatyzacji, a także telefonu. Rozpoznawanie głosu jest teraz w stanie rozróżnić polecenia wydawane przez kierowcę lub pasażera.
Aby wesprzeć użytkowników i odpowiedzieć na wszelkie pytania, system zawiera dokumentację pokładową i link z kodem QR do samouczków. Aktualizacje systemu są przeprowadzane bezprzewodowo.
Pełna łączność
Wszystkie modele E-3008 posiadają dwa gniazda USB-C umieszczone na przedniej konsoli środkowej, jedno do ładowania i przesyłania danych, drugie tylko do ładowania.
E-3008 wyposażone w PEUGEOT i-Connect® Advanced otrzymują dwa dodatkowe gniazda USB-C (do ładowania), umieszczone z tyłu konsoli środkowej dla pasażerów w 2. rzędzie. Wszystkie modele E-3008 są wyposażone w trzy gniazda 12 V umieszczone z przodu i z tyłu konsoli środkowej oraz w bagażniku.
Bezprzewodowa ładowarka do telefonu (15 W) znajduje się na konsoli środkowej, pod i-Toggles.
Nowe usługi na pokładzie
Aplikacja My PEUGEOT na smartfony pozwala użytkownikom modelu E-3008 pozostać w stałym kontakcie z pojazdem i uzyskać zdalny dostęp do szerokiej gamy funkcji:
- Geolokalizacja pojazdu, otrzymywanie alertów przypominających o konieczności wykonania czynności serwisowych.
- Zdalne sterowanie zamykaniem drzwi, włączanie świateł lub klaksonu w celu zlokalizowania pojazdu.
- Uruchamianie lub programowanie wstępnej klimatyzacji termicznej. Funkcja ta nie tylko zapewnia większy komfort, ale także pomaga zoptymalizować zasięg, zwiększając temperaturę akumulatora, gdy pojazd jest podłączony do zasilania.
- Sprawdzanie, programowanie, uruchamianie lub odraczanie ładowania akumulatora. Oprócz znacznej oszczędności czasu, jest to również sposób na uniknięcie wydatków lub zużycia więcej niż to konieczne.
- Routes by Free2move Charge to planer podróży dostępny na smartfony.
- App Store, ściana aplikacji obejmująca kilka obszarów (muzyka, podróże, wiadomości, rozrywka, pogoda itp.) dostępna bezpośrednio w systemie informacyjno-rozrywkowym nowego E-3008.
Niektóre usługi mogą wymagać subskrypcji.
Prosta, łatwa do zrozumienia gama
Peugeot E-3008 jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia, Allure i GT.
Modele E-3008 Allure charakteryzują się jednokolorowym lakierem i tapicerką wykonaną w połowie z TEP, a w połowie z tkaniny z wytłoczonymi motywami. Główne wyposażenie standardowe obejmuje bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu, tylną kamerę HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła LED, 19-calowe felgi aluminiowe, PEUGEOT i-Cockpit® z dwoma 10-calowymi panelami cyfrowymi, system informacyjny PEUGEOT i-Connect®, itp.
E-3008 GT jest dostępny w dwukolorowym lakierze z czarnym dachem i tapicerką Alcantara. Główne wyposażenie standardowe, oprócz wersji Allure: 20-calowe felgi aluminiowe, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, zmotoryzowana klapa tylna, podgrzewane przednie fotele i kierownica, indukcyjna ładowarka do smartfonów, konfigurowalne oświetlenie otoczenia, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® z 21-calowym zakrzywionym ekranem, konfigurowalne i-Toggles, PEUGEOT i-Connect® Advanced.
źródło: Stellantis / Peugeot
Najnowsze komentarze