poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy Peugeot 308 czy DS 4? Porównanie kompaktów z Francji

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-29
w DS, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.2k 24
14
Peugeot 308, DS 4
1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Porównanie Peugeot 308 i DS 4 w końcu musiało pojawić się na łamach Francuskie.pl. Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy dwoma najnowszymi kompaktami z Francji?

Grupa PSA (obecnie Stellantis) stopniowo odnawia gamę kompaktów. W ubiegłym roku zadebiutował nowy Citroën C4, natomiast rok 2021 przyniósł kolejne premiery w tym segmencie: Peugeot 308 III generacji i drugie wcielenie DS 4. Co ciekawe, na tym nie koniec nowości w klasie C. W planach na rok 2021 jest jeszcze nowy Opel Astra. Podczas gdy nowa C4-ka dzieli komponenty z modelami z segmentu B (Peugeot 208, DS 3 Crossback), podstawą do pozostałych trzech modeli jest ta sama płyta podłogowa EMP2. Poznaliśmy już pierwsze szczegóły dotyczące 308-ki i DS 4, dlatego nadszedł czas na porównanie.

Definicja premium

W ostatnich latach Peugeot chce zbliżyć się do segmentu premium i całkiem nieźle mu to wychodzi. Samochody są coraz bardziej atrakcyjne a jakość produktów coraz wyższa. Grupa PSA musi jednak  pozostawić miejsce dla marki DS Automobiles, która jest pozycjonowana nad Peugeotem.

Dwóch nowych modeli PSA z pewnością nie pomylimy, nawet w ciemnej uliczce. Peugeot 308 ma długą maskę, mnóstwo przetłoczeń, sportową sylwetkę oraz drapieżne reflektory, które choć stosowane w gamie marki już od kilku lat, wciąż mogą się podobać. Charakteru dodaje duży grill, na którym widnieje nowe logo lwa.

Dla marki DS Automobiles również istotny jest efekt świetlny. DS 4 otrzymał duże zakrzywione LED-owe światła do jazdy dziennej, dla których inspiracją był koncepcyjny model DS Aero Sport Lounge. Sylwetkę zakończono krótko, niczym coupe i dodano wysuwane klamki, których nie znajdziemy u Peugeota. Model zawdzięcza swój imponujący wygląd także 20-calowym felgom. Właściciel 308 będzie musiał zadowolić się 18-tkami.

Mierzący 4,4 m długości DS 4 jest o 4 cm dłuższy od siostrzanego modelu. Większy jest również bagażnik DS-a, którego pojemność wynosi 430 litrów (412 litrów w 308).

Sportowe wnętrze Peugeot 308 i luksusy DS 4

Peugeot stawia na sportowy charakter wnętrza i własne podejście do ergonomii skupione wokół niewielkiej kierownicy i cyfrowych zegarów 3D, które widoczne są ponad wieńcem. W kabinie pojawił się nowy 10-calowy ekran systemu multimedialnego (ten sam w DS 4) oraz panel dotykowy i-Toggles, którego funkcje możemy konfigurować według własnego uznania. DS Automobiles proponuje 5-calowy ekran w podłokietniku umożliwiający sterowanie funkcjami bez podnoszenia prawej ręki oraz sterowanie gestem „DS Smart Touch”. Choć w kwestii jakości, trudno cokolwiek Peugeotowi zarzucić, DS 4 stawia na droższe i bardziej ekskluzywne materiały wykończeniowe takie jak: drewno, karbon i skóra Nappa. Kompozycja kabiny jest klasyczna, ale bardziej przejrzysta, co jest rezultatem wkomponowania nawiewów w deskę rozdzielczą.

Cyfrowe zegary DS 4 mają przekątną tylko 7 cali (10-cali i efekt 3D u Peugeota), ale DS Automobiles proponuje nowoczesny wyświetlacz Head-up, który z racji lokalizacji zegarów, Peugeotowi nie przysługuje. DS 4 otrzymał aktywne zawieszenie zintegrowane z kamerą oraz system noktowizyjny. Systemu o dziwo nie znajdziemy w 308 mimo iż jest obecny w innych modelach marki, na przykład w 3008 po face liftingu. Być może dołączy do modelu w późniejszym terminie. Oba kompakty oferują reflektory Matrix LED oraz system autonomicznej jazdy poziomu 2.

Gama silnikowa

Oferta silników wysokoprężnych powoli kurczy się w Grupie PSA. Nowe modele DS Automobiles i Peugeota będą miały w gamie tylko jeden silnik wysokoprężny BlueHDi 1.5 o mocy 130 KM. W rubryce z napędami benzynowymi zobaczymy w katalogu DS 4 silniki PureTech o mocy 130, 180 i 225 KM. Peugeot 308 musi zadowolić się słabszymi jednostkami o mocy 110 i 130 KM. Bardziej dynamiczne wersje zamówimy wyłącznie jako ładowalną hybrydę o mocy 180 lub 225 KM. 225-konna wersja plug-in będzie dostępna także w DS 4. Podczas gdy model spod znaku lwa oferuje zarówno 6-biegową manualną, jak i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, siostrzany model będzie wyposażony wyłącznie w automat.

Rynkowy debiut

DS 4 zadebiutował wcześniej, na rynek trafiła już wersja premierowa, która kosztuje we Francji 47.100 euro (ok. 217 tys. zł). Sprzedaż Peugeot 308 rozpocznie się w drugiej połowie 2021 roku. Pojazdy choć technologicznie podobne, produkowane są w różnych częściach Europy. Montażem DS 4 zajmuje się zakład w Russelsheim a Peugeot 308 powstaje w fabryce w Miluzie we Francji.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 308, DS 4DS 4
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2083008308CitroenDS 4DS Automobileselektryczny PeugeotPeugeotStellantis
Udostepnij410Tweet257Udostepnij72
Poprzedni

Nowa Dacia Sandero z systemem Media Control. Smartfon zastępuje ekran dotykowy

Następny

Nowy Peugeot 508 PSE na niemieckiej autostradzie  – co naprawdę potrafi?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Peugeot 508 PSE

Nowy Peugeot 508 PSE na niemieckiej autostradzie  – co naprawdę potrafi?

Andre Citroen

Andrzej Citroen – francuski król samochodów

Znowu jest co czytać: Renault Kadjar i Renault Megane. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.