Nowy Peugeot 408 trafi do sprzedaży na początku 2023 roku, ale marka spod znaku lwa wyprodukowała już pierwsze egzemplarze prototypowe w zakładzie w Sochaux. Procesowi montażu towarzyszył portal motoryzacyjny L’argus.
Seryjna produkcja nowego Peugeot 408 rozpocznie się jesienią w fabryce w Miluzie, gdzie montowany jest aktualnie model 308 w wersji hatchback oraz SW. Francuska marka zdecydowała jednak, że dla pierwszych prototypowych egzemplarzy 408 wydzieli niewielką linię montażową swojego obiektu w Sochaux, z którego na co dzień wyjeżdżają Citroën C5 Aircross oraz Peugeot 5008.
Przedprodukcyjne wersje Peugeot 408, które są oznaczone symbolem VRS służą przede wszystkim do testów pojazdu i to na wszelkich płaszczyznach. Producent sprawdza funkcjonowanie systemów pokładowych, jakość wykorzystanych materiałów oraz wytrzymałość komponentów. Jak tłumaczy portal L’argus, specjaliści Peugeota szczególną uwagę zwracali na elementy, których nie było w 308 a więc na nowe tylne drzwi, klapę bagażnika, czy nakładki w dolnej części nadwozia. Jeśli podczas kontroli okazało się, że dany element wymagał poprawy, pracownicy przyklejali do niego żółte naklejki.
Zobacz także: Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
Peugeot stosuje indeks jakości składający się z trzech pierwszych liter alfabetu. „A” oznacza niedopuszczalną wadę, „B” to groźba poważnego niezadowolenia klientów, z kolei „C” to widoczna wada produkcyjna. Peugeot kontrolował każdy milimetr blachy i tworzywa sztucznego prototypowych wersji modelu i zwracał uwagę na najdrobniejsze szczeliny. Wszystkie egzemplarze Peugeot 408 przechodziły również testy szczelności, hamowania, prowadzenia, osiągów, czy obsługi.
Testowa linia montażowa zajęła w Sochaux powierzchnię 2200 m2. W okresie od października 2021 roku do marca 2022 zespoły 40 pracowników na zmianę montowały testowe 408-ki w ramach szkolenia, aby przygotować się na rozpoczęcie produkcji w Miluzie.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze