Nowy Peugeot 408 „prześladował” nas jeszcze zanim postawiliśmy nasze stopy w halach targowych salonu samochodowego w Brukseli, ale jest to dla nas tylko potwierdzenie, że marka spod znaku lwa wzięła sobie do serca promocję swojego najnowszego modelu.
Peugeot 408 pełnił w tym roku rolę powitalną – był to pierwszy samochód, który można było zobaczyć po wejściu na historyczną halę numer 5 Brussels Motor Show 2023. Egzemplarz w kolorze Niebieski Obsession z 20-calowymi felgami dumnie prezentował swoje wdzięki na podwyższeniu a kilka kroków dalej można było zobaczyć wariant ubrany w szary lakier Titanium. Jako tło Peugeot ustawił reklamę donośnym głosem mówiącą o zaletach przyszłości z „Allure”. Jest to nowe hasło przewodnie marki.
Być może chodzi o to, że nasz wzrok jest już nadmiernie wyczulony na francuskie nowości, albo 408 po prostu tak bardzo wpada w oko, ale w Brukseli praktycznie nie mogliśmy się od nowego Peugeota uwolnić. W drodze z lotniska naszą uwagę przyciągały billboardy promujące model a przed budynkiem targów stały zarejestrowane egzemplarze na belgijskich tablicach rejestracyjnych.
Elegancki i drapieżny
408 zbierał wśród odwiedzających głosy zachwytu za drapieżne spojrzenie i dynamiczną linię nadwozia. Mierzący 4687 mm długości model, jest nieco dłuższy od 5008, ale krótszy od flagowej 508-ki. Wnętrze oferuje sporo przestrzeni dla pasażerów a wszystko w otoczeniu eleganckich, znakomicie dopasowanych materiałów.
W pojeździe nie mogło zabraknąć i-Cockpitu, który doceniamy za każdym razem, gdy wsiadamy do samochodu spod znaku lwa. Rozwiązanie z zegarami umieszczonymi nad niewielką kierownicą zapewnia zarówno komfort, jak i ergonomię. Peugeot zdecydował się na przejrzysty projekt wnętrza z nawiewami wkomponowanymi w górną część deski rozdzielczej oraz niewielką liczbą przycisków. Centrum dowodzenia stanowi 10-calowy ekran dotykowy z dodatkowym panelem i-Toggles. Zestaw płytek menu można konfigurować zgodnie z własnymi przyzwyczajeniami, aby najpotrzebniejsze funkcje były zawsze od ręka.
Pojemność bagażnika 408 wynosi 536 litrów. W wersji hybrydowej do dyspozycji mamy 471 litrów, ale przestrzeń bagażowa nieznacznie zmniejszy się, kiedy dodamy do wyposażenia system nagłośnieniowy Focal Premium. Tylna klapa otwiera się zaskakująco wysoko i pozwala na swobodny dostęp do bagażu nawet osobom hojniej obdarzonym wzrostem. Peugeot nie zapomniał o bezdotykowym dostępie do bagażnika, ale to dopiero od wersji GT.
Ile kosztuje nowy Peugeot 408?
Czy świetny wygląd i piękne komfortowe wnętrze wystarczą, by model osiągnął sukces? Na pewno jest to znakomity wstęp do popularności modelu, jeśli tylko klientów nie odstraszy cena. 408 z silnikiem 1.2 PureTech jest dostępny na polskim rynku od 143 tys. zł. Od mocniejszej wersji dzieli nas już jednak prawdziwa cenowa przepaść. Do 180-konnej hybrydy plugu-in musimy dopłacić prawie 48 tys. zł. Ładowalny model o mocy 225 KM to wydatek ponad 200 tys. zł!
Targi w Brukseli pożegnaliśmy z lekkim żalem, ale nowy Peugeot wciąż nas nie opuszczał. Pospieszny spacer w deszczowy i wietrzny wieczór umilił widok kolejnego 408.
Od Peugeota 408 trudno uciec. Marka dokłada wszelkich starań, aby nowy samochód spod znaku lwa był dobrze widoczny na ulicach.
Najnowsze komentarze