Peugeot 5008 III generacji będzie miał napędy hybrydowe i elektryczne. Pod maską nie znajdziemy już niestety tak lubianego diesla 2.0 HDi, nie będzie też jego słabszej odmiany 1.5 BlueHDi. W zamian za to pojawią się hybryd mHEV i PHEV oraz dwie wersje elektryka.
Trzecia generacja udanych SUV-ów Peugeot nadjeżdża. Po zaprezentowaniu Peugeot 3008 III czas na 5008. Jednak do premiery jeszcze chwila czasu – dzisiaj przyjrzymy się więc silnikom, które będzie można zamówić.
- 1.2 48V mHEV Mild Hybrid 136 KM – podstawową jednostką napędową w nowym Peugeot 5008 będzie nowej generacji silnik 1.2 136 KM. Mieliśmy już okazję jeździć Peugeot 5008 II generacji po faceliftingu z tym napędem i bardzo pozytywnie oceniamy go za oszczędność i dynamikę. Silnik oparty jest na łańcuchu rozrządu i posiada nowy 6-biegowy automat.
- 1. 6 PHEV 180 KM, 225 KM, 300 KM – ładowalna hybryda oparta na 4-cylindrowym silniku 1.6 PureTech. W przypadku posiadania gniazdka do ładowania w domu lub w firmie to bardzo dobre rozwiązanie, oferujące świetną dynamikę i niskie zużycie paliwa. Jazda bez naładowanego akumulatora nieco mija się z celem z uwagi na wysoką cenę zakupu.
- Wariant elektryczny 207 KM z akumulatorem 73 kWh 4×2 – jedna z dwóch wersji napędu elektrycznego dla Peugeot 5008. W żadnej nie znajdziemy napędu na 4 koła.
- Wariant elektryczny 227 KM z akumulatorem 93 kWh 4×2 – większy akumulator i nieco większa moc silnika.
Kiedy premiera nowego Peugeot 5008 III?
Premiera nowego 5008 przewidywana jest na drugą połowę 2024 roku. Producent będzie promował wariant elektryczny. Najtańsza i najbardziej przystępna cenowo będzie odmiana z silnikiem mHEV o mocy 136 KM.
Najnowsze komentarze