Peugeot zorganizował jazdy próbne dla ponad 500 dziennikarzy z różnych krajów. Główny cel to prezentacja najnowszej linii modelowej marki. Od 21 czerwca przez 2 tygodnie Peugeot 508, e-2008 a także 3008 i 5008 z nowym układem napędowym są testowane w pięknej scenerii południowej Hiszpanii.
Peugeot zorganizował jazdy próbne pod hasłem #PeugeotELions, co sugeruje napędy elektryczne i hybrydowe. Marka chwali się, że każdy samochód w gamie jest już w wersji „zelektryfikowanej” a dziennikarze z różnych krajów mają w końcu okazję przekonać się o właściwościach jezdnych najnowszych lwów: Peugeot 508, e-2008 po face liftingu, a także najmocniejszego modelu w historii marki po ostatnich zmianach, czyli 508 PSE. Wspominaliśmy już, że dziennikarze motoryzacyjni wzięli w swoje ręce równię z Peugeot 3008 i 5008 z nowym zespołem napędowym HYBRID 48 V. Pierwsze wrażenia możecie przeczytać tutaj.
Nie zabrakło ciekawostek. Premiera prasowa odświeżonej gamy była okazją do przedstawienia nowego i-Cockpitu, który zadebiutuje w kolejnej odsłonie Peugeot 3008. Debiut modelu jest zaplanowany na rok 2023. Zakrzywiony ekran panoramiczny o przekątnej 21 cali, jest umieszczony jakby w zawieszeniu nad deską rozdzielczą. Francuska marka ulepszyła ergonomię i zastosowała nową kompaktową kierownicę.
Uczestnicy międzynarodowych jazd testowych E-Lion Press Test Drives będą mieli okazję wziąć udział w dwóch doświadczeniach: prezentacji na żywo i prezentacji w wirtualnej rzeczywistości, które dadzą im możliwość szczegółowego zapoznania się z nowym Panoramic i-Cockpit.
Odświeżony Peugeot e-2008 z nowym silnikiem elektrycznym
Peugeot e-2008 został wyposażony w silnik elektryczny nowej generacji. Maksymalna moc została zwiększona o 15%, ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM. Pojemność akumulatora trakcyjnego wzrosła z 50 kWh do 54 kWh. Peugeot włożył dużo wysiłku w poprawę efektywności energetycznej modelu, co zaowocowało poprawą osiągów i zasięgu. 2008 potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 406 km. Dotychczas zasięg wynosił 345 km (w cyklu mieszanym WLTP). Nowy Peugeot e-2008 jest już dostępny na polskim rynku. Cena modelu wynosi 189.350 zł.
Peugeot 508 po face liftingu
Nowy Peugeot 508 i 508 SW wyróżniają się nowoczesnością designu, w szczególności dzięki grillowi, w pełni zintegrowanemu z bryłą przedniego zderzaka, pośrodku którego króluje nowe logo marki. O komfort i przyjemność podczas jazdy dba najnowsza odsłona i-Cockpitu z nowym systemem informacyjno-rozrywkowym i-Connect Advanced. 508 jest dostępny w wersji hybrydowej plug-in o mocy 225 KM oraz 180 KM. Topowa wersja 508 Sport Engineered dysponuje mocą 360 KM i napędem na 4 koła. Cena Peugeot 508 po face liftingu rozpoczyna się w polskiej ofercie od 182.400 zł.
Zobacz także: Używany Peugeot 508 I czy Peugeot 308 II? Który samochód wybrać
Peugeot 3008 i 5008 z nowym zespołem napędowym Hybrid 48 V
Peugeot 3008 i 5008 są pierwszymi modelami marki z nowym zespołem napędowym hybrydowym 48 V. Według Peugeota oferuje większą przyjemność z jazdy i niższe zużycie paliwa. Składa się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, który współpracuje z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów e-DCS6 zintegrowaną z silnikiem elektrycznym.
W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe o 15% zużycie paliwa. Dzięki temu podczas jazdy po mieście Peugeot 3008 i 5008 wyposażone w system Hybrid 48V mogą przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze