Dopiero poznaliśmy Peugeot 3008 po face liftingu a już zainteresowanie budzi kolejna generacja. Jest na co czekać! Model powstanie na nowej platformie e-VMP i będzie oferowany w wersji elektrycznej oraz jako coupe.
III generacja Peugeot 3008, która wewnątrz firmy istnieje jako Project P64 zadebiutuje jesienią roku 2023. Francuska marka zastosuje nową platformę e-VMP opracowaną dla segmentu C i D, która zastąpi obecną płytę podłogową EMP2. Dzięki tej zmianie 3008 będzie oferowany jako model w 100% elektryczny. Peugeot planuje również wersję coupe, jako konkurenta dla Renault Arkana.
Jaka bateria? Grupa PSA powinna zastosować w kompaktowym SUV-ie nowe, produkowane we Francji akumulatory opracowane przez Automotive Cells Company, czyli spółkę firm Total, Saft i Grupy PSA, ale nie tak szybko. Warunkiem jest konkurencyjna cena i wydajność. Poza tym montażem zajmie się zakład PSA w Dourvin a pierwszy, niewielki wolumen baterii opuści zakład dopiero na przełomie 2023 i 2024 roku, czyli dla nowego 3008 trochę za późno. Według francuskiego portalu L’argus, Grupa PSA przygotowała plan awaryjny podpisując umowę z firmą BYD. Chiński producent ma dostarczyć akumulatory dla chińskiej wersji e-3008 oraz w razie potrzeby dla europejskiego modelu produkowanego w Sochaux.
Nowe akumulatory mają mieć pojemność od 60 do 100 kWh i w zależności od wersji pozwolą na przejechanie od 400 do 650 km. Grupa PSA wykorzysta nowe baterie nie tylko w Peugeot 3008, ale także w kolejnych generacjach Opla Grandlanda X, Citroena C5 Aircrossa i DS 7 Crossback.
Zobacz także: Test: nowy Peugeot e-2008 kontra Toyota C-HR czyli lew okiem posiadacza japończyka
Najnowsze komentarze