Już od niemal miesiąca oficjalnie można zamawiać u Autoryzowanych Dealerów Renault najnowszą wersję Megane. Model F1 Team R-26 dostępny jest w trzydrzwiowej wersji nadwozia i może być lakierowany na jeden z sześciu kolorów, w tym dwóch niemetalizowanych (Czerwień Toro i Niebieski Alp) oraz czterech matalicznych (Szary Platynowy, Szary Makaha, Głęboka Czerń i Żółty Sirius). Standardowo umieszczane na zderzakach naklejki Ft Team mogą zostać opcjonalnie usunięte.
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Megane F1 Team R-26 jest drogą zabawką, gdyż polska cena brutto została skalkulowana na poziomie 110 tys. zł, ale z drugiej strony otrzymujecie limitowaną wersję bogato wyposażonego auta o naprawdę nieprzeciętnych osiągach. A co znajdziecie w standardzie Megane F1 Team R-26?
Wyposażenie:
Jak widać lista opcji wyposażenia standardowego jest długa. Opcjonalnie możecie zamówić reflektory ksenonowe (za 3.000 zł) i koło zapasowe (za 700 zł). Opcjonalne usunięcie naklejek F1 Team wyceniono na… 0zł ;-) Za lakier metalizowany przyjdzie Wam zapłacić 1.850 zł, a za specjalny Żółty Sirius – aż 6.250 zł. Ale wówczas autko wyglądać będzie tak:
A co pod tymi pięknymi blachami? Przede wszystkim dwulitrowy rzędowy czterocylindrowy silnik rozwijający moc 230 KM (przy 5500 obr/min) i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym rzędu 310 Nm (przy 3000 obr/min). Silnik zasilany jest benzyną bezołowiową 95-, lub 98-oktanową, która jest sekwencyjnie i wielopunktowo wtryskiwana do komory spalania. Zastosowano żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę, w której porusza się 16 zaworów. Silnik oczywiście spełnia rygorystyczne wymogi normy Euro4.
Na pierwszym i drugim biegu można ten silnik kręcić do niemal 7000 obr/min. Na biegach od trójki do szóstki odcięcie zasilania następuje przy 6500 obr/min.
Skrzynia biegów oczywiście jest manualna, a automat nie występuje.
Megane F1 Team R-26 ma 4228 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości i waży 1355 kg. Rozstaw osi wynosi 2625 mm, a rozkład mas między przednią i tylną osią, to 64:36.
Stosunek masy do mocy wynosi 6 kg/KM. Auto przyspiesza od 0-100 km/h w 6,5 sekundy. 400 metrów ze startu zatrzymanego osiąga po 14,5 sekundy. Kilometr ze startu zatrzymanego przekraczany jest po upływie 26,6 sekundy.
60-litrowy zbiornik paliwa wystarczy w ruchu miejskim na niedługo, a to za sprawą przeciętnego zużycia w takim cyklu na poziomie 11,6 l/100 km. W ruchu pozamiejskim Megane F1 Team R-26 zadowolić się ma 6,7 l/100 km, a w cyklu mieszanym do przejechania 100 km potrzebnych będzie 8,5 litra benzyny (dane producenta).
Nie pozostaje nam nic innego, jak poprosić Was o spokój w salonach Renaulta. Sądzimy, że – choć to seria limitowana – dla każdego chętnego wystarczy ;-) A jak już to wymarzone auto odbierzecie, to nie szalejcie za bardzo, choć z pewnością ta Meganka Was do tego kusić będzie…
KG
Najnowsze komentarze