Nowy Renault Triber przeszedł pierwszy test. Minivan przeznaczony na rynek indyjski trafił w ręce redakcji magazynu motoryzacyjnego Autocar India. Jak się spisał?
Nowego Renault Triber nie znajdziemy w europejskiej ofercie ze względu na inną charakterystykę rynku oraz normy emisji spalin. Samochód ma jednak spełnić potrzeby klientów w Indiach. Długość minivana nie przekracza 4 m, co pozwala uniknąć podatków, którymi objęte są większe pojazdy na rynku indyjskim. Triber znajdzie się w ofercie francuskiego producenta obok modelu Kwid, Duster i Captur.
Renault Triber mimo niewielki wymiarów może pomieścić na pokładzie nawet 7 pasażerów i charakteryzuje się dużymi możliwościami konfiguracji wnętrza. Według Renault jest tutaj aż 100 różnych kombinacji. Siedzenia drugiego rzędu są przesuwane w przód i w tył a oparcia pochylane. W razie potrzeby można zainstalować także dwa dodatkowe fotele rzędu trzeciego. Pasażerowie mają do dyspozycji 12V gniazda oraz wejścia USB, a kierowca korzysta z 8-calowego ekranu dotykowego i systemu multimedialnego, który jest kompatybilny z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Pojemność bagażnika przy pięciu osobach podróżujących wynosi 625 litrów.
Napęd pojazdu pochodzi od 1-litrowego silnika benzynowego o mocy 72 KM i momencie obrotowym 96 Nm. Jednostkę można połączyć z 5-biegową manualną lub 5-biegową zautomatyzowaną przekładnią. Renault Triber podobnie jak Kwid ma być oferowany w atrakcyjnej cenie, która w przeliczeniu nie powinna przekraczać 30.000 zł. Producent rozpoczął już przyjmowanie rezerwacji.
Jak spisał się Triber podczas testu? Dziennikarz Auto Car India pochwalił model za wygląd zewnętrzny, który jest muskularny i ma odrobinę charakteru SUV-a. W pojeździe spodobały się także miękkie elementy wykończenia wnętrza i ciekawe połączenie kolorystyczne materiałów. Samochód został wyposażony w mnóstwo miejsc do przechowywania przedmiotów. Mamy dwa otwierane schowki po stronie pasażera, półeczki oraz dwa uchwyty na kubek. Renault Triber posiada dużą wnękę drugiej pary drzwi, a po zajęciu miejsca w drugim rzędzie dziennikarz Auto Car wskazuje na duże siedzisko, sporo miejsca na nogi oraz obecność otworów wentylacyjnych. Fotele drugiego rzędu składają się łatwo i szybko. Pełny test znajdziecie na filmie poniżej.
Źródło: Autocar India
Najnowsze komentarze