Nowy Renault Triber – pierwszy test 7-miejscowego minivana

12 3 071

Nowy Renault Triber przeszedł pierwszy test. Minivan przeznaczony na rynek indyjski trafił w ręce redakcji magazynu motoryzacyjnego Autocar India. Jak się spisał?

Nowego Renault Triber nie znajdziemy w europejskiej ofercie ze względu na inną charakterystykę rynku oraz normy emisji spalin. Samochód ma jednak spełnić potrzeby klientów w Indiach. Długość minivana nie przekracza 4 m, co pozwala uniknąć podatków, którymi objęte są większe pojazdy na rynku indyjskim. Triber znajdzie się w ofercie francuskiego producenta obok modelu Kwid, Duster i Captur.

Renault Triber mimo niewielki wymiarów może pomieścić na pokładzie nawet 7 pasażerów i charakteryzuje się dużymi możliwościami konfiguracji wnętrza. Według Renault jest tutaj aż 100 różnych kombinacji. Siedzenia drugiego rzędu są przesuwane w przód i w tył a oparcia pochylane. W razie potrzeby można zainstalować także dwa dodatkowe fotele rzędu trzeciego. Pasażerowie mają do dyspozycji 12V gniazda oraz wejścia USB, a kierowca korzysta z 8-calowego ekranu dotykowego i systemu multimedialnego, który jest kompatybilny z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Pojemność bagażnika przy pięciu osobach podróżujących wynosi 625 litrów.

Napęd pojazdu pochodzi od 1-litrowego silnika benzynowego o mocy 72 KM i momencie obrotowym 96 Nm. Jednostkę można połączyć z 5-biegową manualną lub 5-biegową zautomatyzowaną przekładnią. Renault Triber podobnie jak Kwid ma być oferowany w atrakcyjnej cenie, która w przeliczeniu nie powinna przekraczać 30.000 zł. Producent rozpoczął już przyjmowanie rezerwacji.

Jak spisał się Triber podczas testu? Dziennikarz Auto Car India pochwalił model za wygląd zewnętrzny, który jest muskularny i ma odrobinę charakteru SUV-a. W pojeździe spodobały się także miękkie elementy wykończenia wnętrza i ciekawe połączenie kolorystyczne materiałów. Samochód został wyposażony w mnóstwo miejsc do przechowywania przedmiotów. Mamy dwa otwierane schowki po stronie pasażera, półeczki oraz dwa uchwyty na kubek. Renault Triber posiada dużą wnękę drugiej pary drzwi, a po zajęciu miejsca w drugim rzędzie dziennikarz Auto Car wskazuje na duże siedzisko, sporo miejsca na nogi oraz obecność otworów wentylacyjnych. Fotele drugiego rzędu składają się łatwo i szybko. Pełny test znajdziecie na filmie poniżej.

Źródło: Autocar India

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
TimSouth-PLDarJAN2020Marcin (ten wiecie który) Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jakman
Gość
Jakman

Samochód mniejszy od Sandero, a oni w 7 osób jeżdżą :-)

ToJa
Gość
ToJa

Trzymam kciuki za hit. Kwid przyjął się bardzo dobrze ale konkurencja nie śpi.

Fajnie, że projektują auta dla Indii, a nie tylko upychają im stare Europejskie konstrukcje.

Pablo
Gość
Pablo

Ma 2 razy więcej miejsca w środku niż 4.5metrowe suvy…oto siła Minivana a wy dalej ciasne piździki pseudoterenowe kupujcie

Tim
Gość
Tim

Siła?? Widziałeś tylny rząd siedzeń? 10cm za głową masz szybę, ot bardzo bezpieczne przy uderzeniu z tyłu, no i ten bagażnik 85 litrów!! ja w w rowerze założę dwie torby to mam więcej! NIe twierdzę że samochód jest zły ale już wolę te ciasne piździki!

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Jak miałem 8 lat to maluch też był zajebistą i przestrzenną bryką. Jak nieco urosłem to by wsiąść do malucha musiałem najpierw wsadzić nogę za kierownicę bo przełożenie nogi pod kierownicą było niewykonalne. Z triberem jest podobnie bo to taki współczesny modus dla niskich ludzi. Czyli nadal auto czteroosobowe. Ma też krótki przód co zwiastuje niski poziom bezpieczeństwa zderzeniowego.

JAN2020
Gość
JAN2020

Marcin – nie wiem ile masz centymetrów wzrostu – ja ma prawie dwa metry [ 196 cm ] i maluchem robiłem prawo jazdy – pamiętam jak instruktor ładował Mnie na tylny fotel – kolegę za kierownicę [ 189cm ] sam siadał obok [ 192 cm ] i jeszcze miałem z tyłu sporo luzu a bywało że nawet koleżanka siadała z tyłu wraz ze mną ewentualnie z kolegą i nie mieliśmy problemów z wsiadanie czy wysiadaniem a wręcz sprawiało to nam radochę zwłaszcza że koleżanka była bardzo seksi – mam więc wrażenie że jesteś platfusem

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Ale co podważasz? To, że maluch i triber są ciasne i zapewniają minimalną wygodę jedynie dla niskich ludzi? Czy twierdzisz, że w maluchu wsiadają wygodnie 3 osoby o wzroście 1,9m? Może swobodnie mieścisz się pod kierownicą mając nogi jak patyczki. Przy normalnym umięśnieniu i wzroście powyżej 1,8m nie ma fizycznej możliwości by przełożyć nogi pod kierownicą w maluchu.

JAN2020
Gość
JAN2020

No proszę tacy Indianie i mogą omijać unijne przepisy i mieć w nosie te całą pseudo ekologie – Mam wrażenie że są zdecydowanie modrzejsj od Nas Polaków [ przykład – proszę kupili hutę Katowice za skórkę z zjedzonego banana ] tylko Nasi pseudo politycy płaszczą się tym wypierdkom z uni niczym plastusie z plasteliny – Nam jest potrzebny Prezydent z twardej Polskiej gliny – aby był niczym Polska porcelana – aby twardo i zdecydowanie mówił europosłom i tej całej uni Polskie NIE – NIE BĘDZIECIE NAMI RZĄDZIĆ – JAN2020

Jakman
Gość
Jakman

Hindusi niczego nie ominęli, wg wszelkich map ich państwo nie znajduje się w Europie, a ponadto nie mają nic wspólnego z Winnetou. Co do polskiej porcelany to radzę uważać na słonie.

South-PL
Gość
South-PL

Idź kolego na inne forum. Takie polityczne. Tutaj rozmawiamy o samochodach.

Dar
Gość
Dar

To tak jakby nastepca Lodgy – 7 osób, ale w ładniejszym, bardziej aktualnym opakowaniu. I wewnątrz bardzo ładny.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

To nie jest następca lodgy bo to auto czyli triber jest o pół metra krótsze. Triber jest krótszy nawet od clio. W testach zderzeniowych europejskich dostanie 0 gwiazdek bo to konstrukcja dla krajów 3 świata.