Dacia Bigster oraz kolejny duży SUV marki, zapowiadany na 2026 rok będą wymagały mocniejszego napędu. W związku z wycofywaniem silników TCe 130 i 150 oraz zastępowaniem ich przez hybrydy oraz koniecznością zaoferowania mocniejszych odmian z LPG, producent zdecydował się wypuszczenie oczekiwanych przez rynek hybryd z LPG. Kiedy zobaczymy go w nowych modelach?
Historia fabrycznych napędów LPG w Dacii ma już ponad 10 lat. Od momentu ich wprowadzenia marka stała się niekwestionowanym liderem taniej jazdy. Autogaz zapewnia bardzo niskie koszty eksploatacji oraz nieco wyższą moc silnika. Przykładowo, w silniku 1.0 TCE jazda na benzynie pozwala osiągać maksymalnie 90 KM, natomiast w jego odmianie ECO-G z instalacją gazową silnik na LPG osiąga 100 KM.
Zobacz: Wiadomości wyłącznie na temat marki Dacia.
W 2025 roku na rynku ma zadebiutować nowy silnik 1.6 150 Hybrid LPG. Będzie to połączenie wolnossącej jednostki benzynowej z napędem elektrycznym oraz akumulatorem o pojemności 1.2 kWh o łącznej mocy 150 KM. Rozwiązanie to jest oczekiwane przez klientów w takich krajach jak Turcja, Włochy czy Polska, czyli największych rynkach dla autogazu w Europie.
Zobacz: Testy i opinie Duster, Sandero, Jogger, Spring. Pomiary, spalanie, komfort, ceny.
Docelowo wszystkie silniki w Dacii będą hybrydami, ponieważ wymaga tego norma Euro 7. Chodzi o maksymalne zmniejszenie emisji przy ruszaniu. Obecnie napęd hybrydowy jest oferowany w Dacii Joger Hybrid 140 (niedostępnej jeszcze w Polsce, przewidywany czas dostaw na nasz rynek to przełom 2023 i 2024 roku). Ma się również pojawić w Dacii Sandero oraz Sandero Stepway. Z całą pewnością zobaczymy hybrydę w najbardziej oczekiwanym samochodzie 2023 roku czyli nowej Dacii Duster.
Zobacz: Czy Dacia Jogger jest mniejsza od Lodgy?
Hybryda z LPG jest marzeniem wielu Polaków – gwarantuje niskie spalanie w mieście. Jak dowiadujemy się ze źródeł zbliżonych do fabryki, producent musiał rozwiązać kilka istotnych problemów takich jak ulokowanie akumulatorów, zbiornika na benzynę i zbiornika na LPG oraz optymalizację spalania tak, aby uzyskiwać maksymalne korzyści ze współpracy tych elementów napędu. To się jednak udało i w ciągu dwóch lat rozwiązani trafi do Dacii.
Zobacz: Nowa Dacia Duster III już jeździ. Mamy zdjęcia!
Silnik Dacia Hybrid 150 LPG zadebiutuje w modelu Bigster, co oznacza, że będzie go można kupić w 2025 roku.
Zobacz nowe samochody Dacia. Promocje.
To materiał na Prima Aprilis: wyjaśnienie tutaj.
Najnowsze komentarze