Nowy Peugeot 3008 w wersji elektrycznej nie może być w Polsce parkowany na chodniku a nowe Renault Scenic jak najbardziej. O co chodzi?
Peugeot 3008 oparty jest na platformie uniwersalnej, STLA Medium. Pozwala ona stosować napędy zarówno spalinowe jak i elektryczne. Ma to swoje zalety, bo efekt skali pozwala obniżać koszty produkcji, ale jest też pewna niedogodność. Chodzi o wagę.
Okazuje się bowiem, że w przypadku platformy multienergetycznej Stellantis musiał wzmocnić zarówno przednią część pojazdu dla silnika spalinowego, jak i tylną dla silnika elektrycznego. Jednocześnie standardy testów zderzeniowych wymagają dodatkowego wzmocnienia nadwozia w przypadku zderzeń czołowych. Łącznie ograniczenia te oznaczają różnicę w masie obu pojazdów wynoszącą co najmniej 300 kilogramów.
Zobacz: Aktualności ze świata Peugeot. Codziennie nowe, ciekawe informacje
Efekt? Nowy Renault Scenic z dedykowaną platformą waży 1757 kg a dopuszczalna masa całkowita to 2340 kg. Peugeot 3008 to już 2083 kilogramy a dopuszczalna masa całkowita 2640 kg. Efekt to nie tylko zwiększone zużycie energii, ale też mniej przyjemna jazda z uwagi na masę całości. Pojawia się też jeszcze jeden kłopot – z parkowaniem. W Polsce samochody o dopuszczalnej masie całkowitej, która przekracza 2,5 tony, nie mogą legalnie parkować na chodnikach.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Zapytaliśmy Stellantis Polska co zamierza z tą sprawą zrobić – możliwości jest kilka. Można to przemilczeć i udawać, że problemu nie ma, zwrócić się do Ministerstwa Infrastruktury o zmianę w przepisach lub w instrukcji samochodu wyraźnie ostrzec użytkowników takiego elektryka, że parkowanie na chodniku grozi mandatem.
Skonfiguruj swojego Peugeot 3008 III generacji teraz
Na odpowiedź czekamy.
Najnowsze komentarze