Citroën pragnie zwiększyć zróżnicowanie designerskie obu swoich serii produktowych, dlatego zdecydowano się powołać nową Dyrekcję Stylu dla gamy DS. Chodzi o to, by pomysły nie ewoluowały w tym samym dziale, ale się wzajemnie uzupełniały. Linia DS ma bowiem być dodatkiem do głównej gamy C, ale powinna jednocześnie wykazywać skłonność do odważniejszych rozwiązań stylistycznych.
„Wspierając modernizację oferty, a jednocześnie umiędzynarodowienie – zwłaszcza mając tu na myśli rynek chiński – postanowiliśmy zwiększyć zróżnicowanie serii C i DS w ich obszarach istnienia” – powiedział Frédéric Banzet, dyrektor generalny marki Citroën.
Nowa organizacja pracy ruszy oficjalnie 1. czerwca 2012.
Szefem Dyrekcji Stylu gamy DS mianowano Thierry’ego Metroza. Ten 47-letni absolwent ENSAAMA (Ecole Nationale Supérieure des Arts Appliqués et des Métiers d’Art) pracuje w Citroënie od roku 2010, kiedy to objął stanowisko szefa stylistów Marki. W roku 1985 rozpoczął pracę w Renault. Czternaście lat później został szefem pierwszego poza Francją centrum projektowego Renault (w Barcelonie). W 2002 roku mianowano go Dyrektorem Rozwoju (foresight) i Innowacji, a trzy lata później Dyrektorem Stylu Zewnętrznego dla marek Renault i Dacia. Dwa lata temu Thierry Metroz przeszedł do Citroëna.
Alexandre Malval również jest absolwentem ENSAAMA. Ma 42 lata i oprócz wspomnianej prestiżowej szkoły francuskiej ukończył także londyński Royal College of Art. Po sześciu latach pracy dla Renault (stylista zewnętrzny) przeszedł do Volkswagena (cóż mógł tam robić? to oni w ogóle zatrudniają jakichś stylistów???), a od 2001 roku pracuje dla Citroëna. Zaprojektował koncepcyjnego Citroëna C-Airdream i seryjnego C4 Coupé, a następnie był odpowiedzialny za styl C5 i DS5. W 2009 roku został szefem gamy Peugeot, a od 1. czerwca zajmował będzie stanowisko Szefa Stylu gamy C w Citroënie.
KG
zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze