Peugeot jest liderem portugalskiego rynku samochodowego w październiku w trzech jego segmentach: samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz – siłą rzeczy – sumy tych dwóch działów rynku. Po pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku Peugeot po raz kolejny umocnił swoją pozycję lidera na rynku motoryzacyjnym, sprzedając łącznie 22.569 samochodów i osiągając udział w rynku na poziomie 11,9%. To wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 0,3 punktu procentowego.
Jeśli chodzi o pojazdy zelektryfikowane (BEV+PHEV) i BEV, Peugeot także jest liderem sprzedaży w Portugalii wśród marek ogólnych.
Jeśli chodzi o rynek pojazdów osobowych, Peugeot prowadzi w skumulowanych wynikach sprzedaży z łączną liczbą 18.498 pojazdów, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 11,1%, co z kolei oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i stanowi dowód na kontynuację trendu wzrostowego.
Peugeot jest także wiodącą marką pod względem sprzedaży lekkich samochodów dostawczych z 4.071 egzemplarzami dostarczonymi klientom biznesowym w pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku. Udział marki w tym rynku wzrósł z 16,6% odnotowanych w 2022 roku do 18%.
W samym tylko październiku bieżącego roku Peugeot również był liderem na trzech frontach rynkowych, stając się najlepiej sprzedającą się marką w kategorii pojazdów osobowych i lekkich samochodów dostawczych – z całkowitą liczbą dostarczonych aut wynoszącą 1.780 sztuk, co stanowi udział 10,9% i oznacza wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do października 2022 roku.
Dominacja Peugeota rozszerzyła się na rynek pojazdów osobowych, gdzie w minionym miesiącu zarejestrowano 1.245 samochodów, co stanowi rynkowy udział na poziomie 9%, co z kolei oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z danymi z października ubiegłego roku. Na rynku lekkich pojazdów dostawczych pozycję lidera zapewniła liczba 535 pojazdów dostarczonych klientom, co oznacza znaczny wzrost udziału w rynku z 17% uzyskanych w 2022 r. do 22,1% w tym roku.
Sukces Peugeota wśród portugalskich klientów znajduje także odzwierciedlenie w pozycji lidera w czterech segmentach aut sprzedawanych na rynku do października.
W segmencie berline liderem jest Peugeot z łączną sprzedażą 7.222 samochodów, co stanowi udział w rynku na poziomie 10,8%. Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się autem tego typu na rynku w 2023 roku, z całkowitą liczbą 5.779 egzemplarzy, co gwarantuje mu udział w tym segmencie na poziomie 8,6%.
Wśród SUV-ów, których sprzedano łącznie 9.074 egzemplarze, liderem rynku także jest Peugeot z udziałem na poziomie 11,5%. Najlepiej sprzedającym się modelem SUV-a w kraju jest model 2008, z 6.067 zarejestrowanymi egzemplarzami i udziałem w rynku wynoszącym 7,7%.
Jeśli chodzi o samochody z nadwoziem kombi, to i w tym segmencie dominuje Peugeot, który do końca października 2023 r. dostarczył klientom łącznie 1.980 samochodów, co stanowi udział na poziomie 17,6%. Największy w tym udział Peugeota 308 SW, który jest najlepiej sprzedającym się samochodem kombi na portugalskim rynku z 1.701 egzemplarzami i udziałem na poziomie 15,1%.
Jeśli chodzi o samochody dostawcze, dominację Peugeota zapewnia 4.289 pojazdów dostarczonych w całym 2023 roku – przekłada się to na rynkowy udział na poziomie 18,4% – przy czym Partner jest liderem dzięki 3.643 zarejestrowanym egzemplarzom, co wyraża się w udziale w rynku wynoszącym 15,7%.
Na coraz bardziej reprezentatywnym rynku zelektryfikowanym w Portugalii, Peugeot w dalszym ciągu koncentruje się na elektryfikacji, inwestując w coraz większą liczbę opcji i modeli o różnym poziomie elektryfikacji.
Marka po raz kolejny udowodniła swoją pozycję referencyjną jako lidera elektryfikacji wśród producentów wielonapędowych, pozostając pierwszą marką tego typu w portugalskim rankingu sprzedaży na rynku niskoemisyjnych pojazdów LEV (BEV+PHEV) po zarejestrowaniu w 2023 roku (do końca października) 4.593 pojazdów LEV, co stanowi rynkowy udział na poziomie 8,8%. Tylko w październiku Peugeot prowadził wśród marek ogólnonapędowych z 435 sprzedanymi samochodami i udziałem w rynku na poziomie 8,2%.
Na rynku samochodów osobowych LEV, Peugeot przejmuje podwójną pozycję lidera wśród producentów ogólnonapędowych: w październiku zarejestrowano 366 sztuk (udział 7,2%), a w pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku 3.998 takich aut sygnowanych lwem (udział 8%). Jeśli chodzi o rynek lekkich samochodów dostawczych LEV, zarejestrowanych 595 samochodów plasuje Peugeota na pierwszym miejscu w rankingach sprzedaży w roku 2023, ze znaczącym udziałem w rynku wynoszącym 29,6%.
Wśród pojazdów typu BEV – w 100% elektrycznych i akumulatorowych – Peugeot prowadzi na całym skumulowanym rynku pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych – wśród marek ogólnych z całkowitą liczbą 2.774 rejestracji i udziałem na poziomie 9,1%. Biorąc pod uwagę wyłącznie rynek samochodów osobowych, Peugeot powtarza wyczyn objęcia pozycji lidera wśród producentów ogólnonapędowych z liczbą 2.179 sprzedanych pojazdów i udziałem na poziomie 7,7%.
Jeśli chodzi o hybrydy typu PHEV – hybrydy typu plug-in – i biorąc pod uwagę cały rynek, a więc samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze – Peugeot nie tylko był liderem rynku wśród marek ogólnych w październiku z 236 rejestracjami (udział 10,1%), ale także biorąc pod uwagę skumulowaną wartość w 2023 r. z 1.819 (udział 8,4%) sprzedanymi pojazdami tego typu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze