Jacek Ambrozik z Motoru napisał artykuł o dobrych i złych wersjach popularnych w Polsce samochodów. Wiecie jakie modele mają tylko dobre wersje? Zaledwie kilka a wśród nich… Peugeot 206. Cała reszta aut ma odmiany, od których trzeba się trzymać z daleka. Sprawdźmy więc które – według Motoru – samochody, są kiepskie i beznadziejne.
Jakie wnioski z tego podsumowania? Każdy producent ma swoje lepsze i gorsze modele. Trudno generalizować, że jedna marka jest bardzo awaryjna a inna bardziej. Odnotowujemy, że w zestawieniu zabrakło Citroena.
O niemieckich samochodach przeczytamy tu sporo negatywnych opinii: w Audi A4 B6 montowano fatalne silniki 2.5 TDI, niezależnie od wersji są paliwożerne i awaryjne. Nie warto kupować też wersji 2.0 TDi, bo… pękają w nich głowice! Odradzana jest również skrzynia Multitronic. Opel Astra II cierpi z powodu silnika 1.7 TD, bardzo niska moc 68 KM i awaryjny sterownik pompy wtryskowej to koszmar. Z kolei Opel Vectra C ma przestarzałe jednostki silnikowe 2.0 DTI, 2.2 DT o bardzo niskiej kulturze pracy, dużym zużyciem paliwa oraz sporej awaryjności. W wersji 3.0 CDTI dochodzi czasem do wypalenia tłoków lub osiadania tulei cylindrowych.
Lista usterek silnika 2.0 TDI PD w takim aucie jak VW Passat B6 jest bardzo długa. Przedwcześnie zużywa się pompa olejowa, uszkadzają się turbosprężarki, panewki… Pęka głowica i psują się pompowtryskiwacze. Ten silnik jest uważany za największą wpadkę Volkswagena.
No i skrócone z konieczności zestawienie awaryjnych aut:
Alfa Romeo 156 – należy trzymać się z daleka od wszystkich Alf z silnikami Twin Spark, 2.0 JTS (z bezpośrednim wtryskiem) oraz samochodami ze skrzynią Selespeed,
Audi A3 – samochody z silnikiem 1.8 T z instalacją LPG
Audi A4 B6 – najgorsze są turbodiesle 2.0 TDI (bardzo awaryjne), 2.5 TDI (awaryjny i nieekonomiczny) oraz wszystkie wersje ze skrzynią Multitronic
Audi A6 C5 – nie polecamy wersji 2.5 TDI 9awaryjna i nieekonomiczna) oraz wszystkie odmiany ze skrzynią Multitronic
BMW 3 E46 – trzymać się z daleka od wersji z automatyczną skrzynią biegów
BMW 5 E60 – nie kupować 535Si – dwie turbosprężarki to ryzyko dużych problemów
Daewoo Matiz – silnik 1.0 jest mało popularny w Polsce
Daewoo Tico – unikać automatu
Fiat Punto Grande / Evo – silnik Multiair to części wyłącznie z serwisu, kłopoty ze skrzynią Dualogic,
Fiat Seicento 0.9 – odradzamy ze względu na kiepskie osiągi
Fiat Uno Clip – fatalny wybór części zamiennych
Ford Escort – 1.8 TD bardzo awaryjny, 1.3 8v – bardzo przestrzały silnik
Ford Fiesta VI – trzymać się z daleka od 1.3 8V, duże zużycie paliwa, kiepskie osiągi
Ford Focus I – ostrzegamy przed wersją ZX sprowadzaną z USA, nie kupować aut w wersji LPG, te silniki źle znoszą gaz,
Ford Focus II – jak ognia unikać aut z LPG
Ford Mondeo II – Silnik 1.8 SCi to gwarancja kłopotów, duża korozja w autach sprzed 2005 roku,
Honda Civic VII – odradzamy zakup 1.7 CTDi, kłopotliwy w obsłudze
Mazda 6 – diesle sprawiają sporo problemów, po 2005 roku wersje z filtrem cząstek stałych jeszcze więcej,
Mercedes A W 168 – nie wolno kupować klasy A z pierwszego roku produkcji, wersje do 2001 roku są gorzej wykonane niż te po liftingu,
Mercedes C W 210 – nie polecamy wersji 200 Kompressor (z doładowaniem mechanicznym),
Mercedes E W 10 – nie polecamy starych wersji ze sprężarką mechaniczną,
Mini – nie polecany jest poliftingowy Cooper S z bezpośrednim wtryskiem benzyny,
Nissan Micra K12 – nie polecamy oszczędnych diesli 1.5 dCi,
Opel Corsa C – bazowy silnik 1.0 12 V ma fatalną kulturę pracy i jest awaryjny. Uwaga na wersje ze skrzynią Easytronic,
Opel Corsa D – 1.0 12 V ma fatalną kulturę pra cy i jest awaryjny. Uwaga na wersje ze skrzynią Easytronic,
Opel Vectra C – nie kupować 2.0 DTI, 2.2 DTI, 3.0 DTI,
Opel Zafira II – kapryśne diesle DI oraz DTI,
Peugeot 307 – kłopoty z filtrem cząstek stałych,
Renault Clio II – 1.5 dCi niskie zużycie paliwa ale awaryjny układ wtryskowy,
Renault Megane II – to samo,
Renault Laguna II – 20 IDE, 1.9 dCi cierpi na awarie turbosprężarek,
Renalt Scenic II – 1.5 dCi awarie wtrysków,
Seat Ibiza – 1.2 12V trzycylindrowy nie kupować,
Seat Leon II – odradzamy 2.0 TDI PD, nie kupować do LPG FDI i TFSi,
Skoda Fabia I – nie kupować z silnikiem Skody 1.4 68 KM,
Skoda Fabia II – 1.2 TSI – awaryjny!
Skoda Octavia I – 1.4 benzyna za słaby,
Skoda Octavia II – nie polecamy 2.0 TDi PD,
VW Polo 9N – 1.4 FSI skomplikowany silnik
VW Golf IV – 1.6 FSI zbyt skomplikowany silnik
VW Golf V – 1.4 TSi to loteria, zużycie skrzyń DSG,
VW Passat B5 – awaryjne diesle z filtrem cząstek stałych,
VW Passat B6 – fatalny silnik 2.0 TDI do poważnych awarii dochodzi już po 100.000 km, uwaga na zużyte skrzynie DSG,
Powyższa lista to gotowy zestaw argumentów o bezawaryjności samochodów.
Najnowsze komentarze