sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Krym

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 7: perły Sudaku i Kerczu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-14
w Krym, Peugeot, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 5 minut
49 1
0
43
UDOSTĘPNIEŃ
142
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Peugeot 3008 I generacji, wyposażony w silnik diesla 2.0 HDi o mocy 150 KM, wraz z Peugeotem 807, mające na pokładzie ekipy Francuskie.pl, Radia Zet i Telewizji Polskiej, jest na Krymie. Dzisiaj Jałta a potem na wschód, w stronę miast Sudak i Kercz.

W Sudaku nad miastem góruje piękna twierdza. Powstała ona w 14 wieku a zbudowali ją Genueńczycy. Położona wysoko nad miastem, na skałach, skutecznie broniła dostępu do zgromadzonych tu skarbów. Chodzimy blisko godzine po ogromnym terenie. Tuż przed nami przyjechała tu wycieczka ukraińskiej milicji, z oddziału Tygrys. Młodzi chłopcy z uwagą słuchają opowieści przewodniczki. Zapewne dlatego, że nie muszą siedzieć w koszarach.

Potem zjeżdżamy wąską i krętą drogą ku morzu, gdzie realizujemy sesję fotograficzną, „Gwiazda wśród fal”.  Po zdjęciach jedziemy w stronę Kerczu, położonego najdalej na wschód miasta na Krymie.

Po drodze przekonujemy się o tym, jak ważne jest posiadanie skutecznie działającego ESP i ASP w samochodzie. W Peugeocie 3008 oba układy sprawdzają się wyśmienicie. A mogliśmy to sprawdzić to dopiero na bardzo śliskiej drodze pomiędzy Sudakiem a Teodozją. Okazuje się, że dla wzmocnienia nawierzchni, do asfaltu dodano małe kamyczki. Dzięki temu nie ma kolein, ale za to droga po deszczu jest śliska niczym lód. Nawet delikatne hamowanie oznacza włączanie się ABSu, a każdy zakręt przy prędkości powyżej 50 kilometrów na godzinę to interwencja ESP. W Peugocie 3008 działa on wyjątkowo płynnie i przyjemnie. Włączał się przez prawie całą, pełną zakrętów drogę, niemniej jednak odbywało się to w sposób wyważony. Jadąc po tej bardzo śliskiej drodze, czuliśmy się więc bardzo bezpiecznie. Potem kamyczki się skończyły ale lekcję jazdy zapamiętaliśmy na długo. Mijamy Teodozję, gdzie znajdował się swego czasu największy targ niewolników na świecie. Sprowadzano tu między innymi niewolników do pracy na galerach i w wojsku. Łapano ich między innymi na terenach dawnej Rzeczpospolitej i Rosji.

Jedziemy do najdalej położonego na Krymie dużego miasta, Kerczu. To też Krym mało znany ale bardzo ciekawy, nawet ciekawszy niż jego część południowo zachodnia. Jest tutaj zdecydowanie bardziej czysto i po prostu europejsko. Mieszka tu dużo Tatarów, przyjeżdża mało Rosjan.

Kiedyś z Kerczu prowadził do Rosji most, został on zniszczony w czasie wojny. Samo miasto jest spore i zdecydowanie warto się tam wybrać, mimo wielu kilometrów jazdy. Najpierw udajemy się na wzgórze z pomnikiem zwycięstwa. Góruje nad całym miastem i pali się tam wieczny ogień ku chwale bohaterów.

Z góry widać rosyjski brzeg. Potem schodzimy dziewietnastowiecznymi schodami do przepięknej cerkwi, która ma ponad 1000 lat. Stamtąd udajemy się na poszukiwanie carskiego kurhanu. W okolicach Kerczu jest ich kilkadziesiąt a carski kurhan jest największy. Kilkadziesiąt minut błądzimy – jadąc już samochodami – żeby w końcu odnaleźć niepozorne wzgórze na horyzancie. Przy nim mały domek. Mimo, że jesteśmy po godzinie 17, uprzejma przewodniczka oprowadza nas i opowiada całą historię. Budowla robi ogromne wrażenie i bardzo się cieszymy, że tutaj przyjechaliśmy. Kilkaset metrów od kurhanu znajdują się potężne katakumby. W czasie II wojny światowej schroniło się tam blisko 13 tysięcy osób.

Ku czci obrońców tego miejsca postawiono ogromny pomnik. Już wracając widzimy ogromne zbiegowisko pod sklepem. Zatrzymujemy się i pytamy o co chodzi – to po prostu spotkanie w sprawach bieżących osiedla. Nie ma gdzie tego zorganizować, więc cała miejscowość spotyka się pod sklepem. Pogoda się pogarsza, bo zaczyna mocno padać deszcz. Mieszkańcy nic sobie z tego nie robią. Chodzą po ulicach, siedzą na ławeczkach.

Zapadach zmierzch a my nieco głodni ale zadowoleni z widoków ruszamy w stronę Teodozji. Tutaj zaplanowaliśmy nocleg. Jesteśmy zaszokowani ilością krętych jednokierunkowych uliczek. To prawdziwy labirynt w tym sporym kurorcie. Instalujemy się w hotelu Lidia.

  • Sponsorem wyprawy jest firma Peugeot Polska, która udostępniła do testu samochód Peugeot 3008 I generacji oraz Peugeot 807.
  • Sponsorem komunikacji podczas wyjazdu jest sieć Plus, największy operator telefonii komórkowej w Polsce.
  • Sponsorem nawigacji jest Automapa. Nasza wyprawa jest równolegle relacjonowana przez Radio Zet.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008807Peugeot
Udostepnij17Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 6: Sudak, Kercz i wschód Krymu

Następny

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 8: mierzeja arbacka

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 3008 I 2.0 HDi - dzień 8: mierzeja arbacka

Peugeot 3008 I 2.0 HDi - dzień 9: w stronę Polski, deszczu i śniegu

Niesamowity finał Citroën Racing Trophy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.