Peugeot 4007 z nowym silnikiem. Wraz z wypuszczeniem wersji 2.2 HDi FAP 156 KM wyposażonej w zautomatyzowaną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, model 4007 udowadnia że potrafi ze sobą „rymować” przygodę, automatyzm, wydajność ekologiczną oraz przyjemność prowadzenia.
Podwójne sprzęgło (DCS – Dual Clutch System)
Aby odpowiedzieć na oczekiwania klientów bardziej wymagających w dziedzinie wszechstronności i przyjemności prowadzenia, model 4007 ucieka się do nowej skrzyni biegów z najwyższej klasy technologią – Dual Clutch System.
Ta technika zawiera zautomatyzowaną zmianę biegów skrzyni mechanicznej oraz używa dwóch sprzęgieł dla przeniesienia momentu obrotowego silnika.
Pierwsze sprzęgło obsługuje biegi parzyste, podczas gdy drugie obsługuje biegi nieparzyste. Zarządzanie elektroniczne pozwala brać udział w zmianie biegów oraz włączyć, hydraulicznie, w ciągu kilku dziesiątych sekundy jedno z dwóch sprzęgieł pracujących równolegle, bez konwertera momentu obrotowego.
Tak więc oś jest zawsze napędzana, a zmiana biegu na inny trwa nie więcej niż kilka dziesiątych sekundy, co przekłada się na wyjątkową przyjemność prowadzenia – szybka zmiana biegów, łagodność i brak przerw w momencie obrotowym.
Podsumowując, Dual Clutch System gwarantuje komfort prowadzenia bez pedału sprzęgła zachowując dynamikę i efektywność samochodu wyposażonego w manualną skrzynię biegów.
DCS o sześciu przełożeniach
Zautomatyzowana skrzynia biegów wybrana dla 4007 jest wyposażona w sześć przełożeń, ażeby najlepiej wykorzystać osiągi silnika 2.2 HDi FAP 115 kW (156 KM), który występuje w tej wersji. Według tej samej logiki technologia mokrego sprzęgła była uprzywilejowana by przenieść bardzo wysoki moment obrotowy tej jednostki (380 Nm przy 2.000 obr/min).
Wszechstronna skrzynia DCS 6 może działać na dwa sposoby – w trybie automatycznym, z dwoma programami funkcjonowania (Drive lub Sport) lub półautomatycznym (sekwencyjnym) wykorzystując łopatki wyboru biegów umieszczone za kierownicą.
Tak więc, zależnie od ochoty, kierowca może zmieniać w każdej chwili jeden tryb na inny by wybrać przyjemność prowadzenia która najbardziej mu odpowiada.
Pomoc w prowadzeniu
Przede wszystkim DCS 6 korzysta ze strategii adaptacji do nachylenia drogi.
W funkcji niwelowania drogi, komputer będzie pozwalał na mniejsze lub większe hamowanie silnikiem aby zwiększyć przyjemność prowadzenia. W tym samym rejestrze jest pomoc przy uruchamianiu silnika na wzniesieniu, w którą wyposażony jest ten model. Ten system, połączony z ESP, pozwala automatycznie przyhamować samochód przez około dwie sekundy aby ułatwić manewr ruszania.
Potwierdzenie SUVa dynamicznego i odpowiedzialnego
Silnik 2.2 HDi FAP 115 kW (156 KM) najnowszej generacji, który napędza model 4007, w wersji DCS 6 wpisuje się w politykę „downsizingu” oraz wydajności ekologicznej na wysokim poziomie.
Technologia Dual Clutch System pozwala zachować charakterystykę silnika. Tak więc model 4007 2.2 HDi FAP 115 kW DCS 6, patrząc na podane osiągi i zalety, prezentuje bardzo korzystny bilans energetyczny i potwierdza że jest możliwe połączenie dynamiki, automatyzmu i wydajności ekologicznej:
– 7,3 l/100km w cyklu mieszanym
– 192 g CO2/km w cyklu mieszanym
Bardziej wartościowy design
Charakterystyczny samochód o kocich liniach, model 4007 2.2 HDi FAP 115 kW (156 KM) DCS 6 w efekcie integruje elementy stylu, który jeszcze bardziej podkreśla aspekt wartościujący i statutowy SUVu Peugeota.
We wnętrzu, elegancko podszyty daszek nad zestawem wskaźników jak również pasy przednich drzwi czy nawiewy klimatyzacji wyglądające jak wykończone chromem.
Wielofunkcyjny ekran, umieszczony pomiędzy dwoma wskaźnikami deski rozdzielczej, ewoluował w swym rozwoju by zaoferować nowy kolorowy interfejs graficzny, z możliwością odtwarzania dzięki użyciu matrycy LCD.
W końcu, na zewnątrz, model 4007 DCS 6 wyróżnia się poprzez zmodyfikowaną podwójną końcówkę wydechu.
Ten nowy model, prezentowany jako światowa premiera na najbliższym salonie we Frankfurcie, będzie sprzedawany od września 2009 w 24 krajach.
Źródło: Peugeot Presse
tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof R. Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze