Nowy Peugeot 508 SW Hybrid trafił do testów brytyjskiego magazynu Mirror Motoring. Pojazd porównano z niemieckimi markami premium: Audi, BMW i Mercedes. Model bardzo się spodobał.
Colin Goodwin, dziennikarz Mirror Motoring, który jest przyzwyczajony do jazdy Mercedesami, BMW i Audi zasiadł za kierownicą kombi spod znaku lwa. Już na wstępie swojego testu zaznacza, że Peugeot 508 SW PHEV zachwycił napędem, ale nie tylko.
Model pochwalono za wygląd. 508 SW określono jako elegancki, szczególnie dzięki gustownym lampom tylnym i czarnej listwie pomiędzy nimi. Uroda nie odbiera modelowi praktyczności. Bagażnik pomieści 530 litrów przy pięciu osobach podróżujących lub 1780 litrów po złożeniu foteli. 508 SW pokonał w tej kategorii BMW Serii 3 Touring i Audi A4 Avant. W przestrzeni bagażowej nie ma wprawdzie całkowicie płaskiej podłogi, ale udało zmieścić się do Peugeota dwa rowery górskie po zdjęciu przednich kół. Jedynie linia dachu sprawia, że we wnętrzu jest trochę ciaśniej niż u rywali. Jako wadę wymieniono ekscentrycznie małą kierownicę.
Testowy model w wersji Allure jest napędzany 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 180 KM, który został połączony z napędem elektrycznym o mocy 110 KM. Łącznie układ generuje 225 KM.
Według Mirror Motoring kluczem do najlepszego wykorzystania 508 SW Hybrid jest dobre wykorzystanie trybów jazdy. Test rozpoczął się z pełnym akumulatorem w trybie elektrycznym. Gdy tylko akumulator jest naładowany pojazd domyślnie rusza na silniku elektrycznym. Na szybszych drogach warto wejść do systemu i wybrać ustawienie, które zapewni większy zapas akumulatora. Podczas zwykłej jazdy Peugeot 508 SW PHEV spala średnio ok. 7 l/100 km.
W podsumowaniu Mirror Motoring uznał, że Peugeot 508 SW jako przestronny, rodzinny samochód, to bardzo dobry wybór.
Najnowsze komentarze