Końcówka roku to czas podsumowań, ale także okazja do snucia planów dotyczących przyszłości. Po intensywnym roku 2022 Peugeot w żadnym wypadku nie zamierza zwalniać tempa. Jakie premiery przygotował francuski producent na najbliższe 12 miesięcy?
Rok 2022 pod skrzydłami Lindy Jackson na stanowisku dyrektora generalnego marki był dla Peugeota pod bardzo pracowity. W salonach dealerskich zadebiutowała III generacja 308. Kompaktowy model jest oferowany w wersji hatchback oraz kombi zarówno z silnikami benzynowymi, dieslem, jak i napędem hybrydowym plug-in, ale na tym nie koniec, bo Peugeot zapowiedział już wersję elektryczną. Dużym wydarzeniem dla producenta był debiut Peugeot 408, czyli modelu o nadwoziu łączącym cechy sedana i crossovera. Sama prezentacja miała dość spektakularny charakter ponieważ samochód został umieszczony nad ziemią w obrotowej sferze. Klienci mogą już zamawiać 408 na polskim rynku, ale na pojawienie się modelu w salonach musimy czekać do przyszłego roku. Jakie inne premiery przygotował francuski producent na rok 2023?
Inception Concept
Już na początku roku 2023 Peugeot zamierza ujawnić światu, w jakim kierunku zmierza język stylistyczny marki. 5 stycznia podczas targów CES w Los Angeles, czyli dosyć nietypowej jak dla Peugeota lokalizacji zadebiutuje Inception Concept. Prototyp da przedsmak przyszłego designu samochodów spod znaku lwa na zewnątrz i zaprezentuje, jak zmieni się i-Cockpit w stosunku do koncepcji obecnej w 308 i 408.
Peugeot zapowiada „rewolucyjną stylistykę wnętrza” i choć prasowe informacje mają zazwyczaj skłonność do przesady, jesteśmy ciekawi bardzo tego projektu, zwłaszcza że poprzednie pojazdy studyjne: Instinct i e-Legend robiły ogromne wrażenie. Zapowiedź mówi o dynamicznej kociej sylwetce, co sugeruje, że nie jest to raczej SUV, ale nie mówmy „hop”.
Peugeot 508 po face liftingu
Nadszedł najwyższy czas na odświeżenie II generacji Peugeot 508. Od debiutu samochodu na rynku w przyszłym roku minie 5 lat. Flagowemu modelowi zdecydowanie przyda się wizyta u kosmetyczki, bo na tle projektów nowszych przedstawicieli gamy może wypadać nieco blado. Przód pojazdu zostanie unowocześniony na wzór 408. Spodziewamy się przemodelowanych lwich kłów, powiększonej osłony chłodnicy i oczywiście nowego logo. Z tyłu zobaczymy zaktualizowaną sygnaturę świetlną w kształcie pazurków a na tylnej klapie pojawi się napis „Peugeot”.
Projektanci marki zmodernizują kabinę, ale nie mamy pewności, czy 508-ka zostanie wyposażona w ostatnią generację i-Cockpitu. Z chęcią zobaczylibyśmy w 508-ce nowy ekran dotykowy oraz panel i-Toggles, ale skoro Peugeot zamierza zakończyć historię modelu na face liftingu II generacji, daleko idące zmiany mogą okazać się dla producenta zbyt kosztowne.
Zobacz także: nowy Peugeot 3008 III 2024. Czy tak będzie wyglądał najnowszy SUV marki z lwem?
Zmiany w 208 i 2008
Czas w motoryzacji biegnie bardzo szybko. Wydawałoby się, że 208 i 2008 dopiero zadebiutowały na rynku, a już zbliża się czas face liftingu. W połowie 2023 roku zobaczymy odnowioną wersję 208 a pod koniec roku, marka ujawni drugą fazę 2008. Wizualizacje obu modeli, które od pewnego czasu są publikowane w sieci sugerują, że modele zostaną wyposażone nowe potrójne światła na wzór bolidu 9X8, co byłoby ciekawą odmianą dla marki, która od debiutu 508 trzyma się pojedynczych kłów.
Zmieni się również gama napędów. Do oferty dołączy nowa jednostka elektryczna o mocy 156 KM, która jest sprzężona z akumulatorem o pojemności 54 kWh brutto. E-208 z nowym silnikiem jest już oferowany we Francji, ale przyjdzie też pora na polski rynek. W 2023 roku układ napędowy dołączy do Peugeot 308 i Riftera, którego również czeka face lifting. Pod maskę 208 i 2008 najprawdopodobniej trafi zmodernizowana jednostka 1.2 PureTech pracująca w układzie miękkiej hybrydy.
Peugeot 3008
Pod koniec roku spodziewamy się zobaczyć pierwsze oficjalne zapowiedzi 3008 III generacji, który zadebiutuje na zupełnie nowej platformie STLA Medium. Dzięki nowej płycie podłogowej samochód zostanie wyposażony w napęd elektryczny. Kompaktowy SUV przejdzie całkowitą metamorfozę designu, technologii i układów napędowych. Wraz z pojawieniem się silnika elektrycznego, przyjdzie nam jednak pożegnać diesla. Publiczny debiut kompaktowego SUV-a jest spodziewany w 2024 roku.
Najnowsze komentarze