W 2016 roku Grupa PSA ogłosiła, że znów pojawi się na rynku Stanów Zjednoczonych i wyznaczyła datę powrotu za 10 lat. W ubiegłym roku francuski producent zdecydował się przyspieszyć swoje plany o trzy lata i jako markę, która jako pierwsza zagości w USA wyznaczył Peugeota. Mimo trudnej sytuacji na rynku, który podnosi się po okresie przestoju związanego z epidemią, data pozostaje bez zmian.
Szef amerykańskiego oddziału Grupy PSA, Larry Dominique potwierdził, że Peugeot pojawi się na rynku amerykańskim do 2023 roku i powiedział, że francuska marka będzie korzystała z usług dealerów franczyzowych. Koncern mocno liczy na sprzedaż internetową. Dominique dodał, że klienci nie są zadowoleni z tradycyjnej formy sprzedaży i szukają nowych, prostszych sposobów. Skrytykował „ogromne salony, które kosztują dziesiątki milionów dolarów” oraz namawianie dealerów do budowania większych i droższych salonów sprzedaży zgodnie z określonymi standardami. „W jednym z przypadków trzeba było nawet zamówić specjalny rodzaj marmuru” – powiedział.
„Badania przekonują, że konsumenci szukają prostszego, bardziej wydajnego procesu. Nasza struktura sprzedaży detalicznej domyślnie wydaje pieniądze na wodotryski i Taj Mahale. To według mnie dobry przykład odcięcia od rzeczywistości” – oświadczył Larry Dominique.
Grupa PSA ma powrócić na rynek amerykański w trzech fazach. Pierwsza to usługi carsharingowe, które już uruchomiono w Waszyngtonie. W następnej kolejności do usług mobilności dołączą samochody Grupy PSA. Na końcu, uruchomiona zostanie sieć sprzedaży.
Peugeot skupi się na kilkunastu stanach: Arizonie, Kalifornii, Florydzie, Georgii, Illinois, Maryland, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, Nowym Jorku, Karolinie Północnej, Teksasie, Wirginii i Waszyngtonie.
Najnowsze komentarze