Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że inny francuski koncern, Renault, zamierza wzbogacić projekt rządowy o własne rozwiązania. Podobną ścieżką kroczy Peugeot.
Peugeot z zadowoleniem przyjął ogłoszenie prezydenta Republiki Francuskiej że każdy kto wycofa z użytkowania samochód starszy niż 10 lat, przy zakupie nowego auta dostanie rabat 1.000 euro finansowany przez rząd. Peugeot rozszerzył tę rządową akcję i oferuje taką samą premię za wycofanie z użytku aut w wieku od 8 do 10 lat.
63% samochodów osobowych Peugeot spełnia kryteria tych akcji. Z 317 wersjami benzynowymi i diesla podlegającemu temu bonusowi, 63% całej gamy samochodów osobowych Peugeot sprzedanych we Francji emituje mniej niż 160g CO2 na km. Od stycznia 2008 r. 93% sprzedanych we Francji osobowych Peugeotów emituje mniej niż 160g CO2 na km (jest to przeszło 300 tys. aut), co jest efektem inwestycji marki w działania mające na celu zmniejszenie obciążenia środowiska.
Wspomniana bonifikata obejmuje także wymianę na stosunkowo nowe samochody używane. Peugeot rozciągnął tę akcję na grupę aut używanych w sieci „Occasions du Lion” („Okazje Lwa”) przy wymianie samochodów zarówno osobowych, jak i dostawczych starszych niż 8 lat.
W 2008 roku Peugeot odnowił gamę swoich modeli użytkowych, na które składa się 5 modeli od Bippera do Boxera, których jednostki napędowe oferują zarówno dobre parametry trakcyjne, jak i małą szkodliwość dla środowiska. Ze standardem komfortu i bezpieczeństwa bliskim modelom osobowym, należą do grupy aut dostawczych codziennego użytku z możliwością przewozu towarów o kubaturze od 2 do 17 m3.
Tak więc Peugeot dołączył do narodowej kampanii reklamowej, dzięki czemu będzie obecny we wszystkich francuskich mediach mówiących o rządowej akcji wymiany starych samochodów.
Źródło: Peugeot Presse
Opracowanie tekstu francuskiego: Krzysztof Mijal – Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze