Z biegiem lat koncern PSA Peugeot Citroën wyrósł na uznanego gracza w zakresie dbałości o środowisko naturalne. W 2010 roku Grupa sprzedała blisko milion samochodów emitujących średnio mniej, niż 130 g CO2/km u jest pierwszym europejskim producentem pojazdów, który wprowadził na rynki Starego Kontynentu – pod koniec ubiegłego roku – pojazdy elektryczne nowej generacji: Citroëna C-Zero i Peugeota i0n.
We współpracy z PSA władze Bretanii, Rennes oraz Ille-et-Vilaine zadeklarowały swoje zaangażowanie w program wspierania rozwoju samochodów elektrycznych. Test ów jest częścią większego projektu noszącego nazwę Green Vehicles for Brittany będącego odpowiedzią na pojawiające się coraz częściej potrzeby mobilności pozbawionej emisji dwutlenku węgla.
Ta trzyletnia współpraca PSA i władz regionu ma na celu przygotowanie rynku mobilności godnej XXI wieku. Pozostając zaangażowanym w Bretanii, szczególnie poprzez zakład produkcyjny La Janas, PSA dostarczy przeszło 100 samochodów elektrycznych (Citroën C-Zero, Citroën Berlingo First Electrique, Peugeot iOn otaz Peugeot Partner Origin Electrique) agencjom rządowym regionu, firmom oraz gospodarstwom domowym w celu różnorodnego przetestowania rozwiązań mobilności elektrycznej. W efekcie Grupa PSA zamierza pobudzić rozwój infrastruktury i sprzedaży samochodów elektrycznych w regionie, z którym od dawna jest związana.
Szczególnie ważne będzie testowanie różnorodnych rozwiązań, jakie niesie ze sobą motoryzacja elektryczna. Począwszy od drugiej połowy br. wdrażane będą rozwiązania mające na celu m.in.:
– wsparcie istniejących form lokalnego transportu w Rennes;
– krótkoterminowy wynajem aut elektrycznych na stacjach kolejowych i lotniskach;
– włączenie takich samochodów do obsługi miejskich i podmiejskich dostaw towarów;
– włączenie aut elektrycznych do rozwiązań flotowych (wynajem i użytkowanie);
– utworzenie floty pojazdów elektrycznych udostępniających takie auta na potrzeby firm działających w dzielnicy biznesowej Rennes;
– wykorzystanie aut elektrycznych do obsługi potrzeb władz lokalnych;
– badanie wspólnych stacji szybkiego ładowania.
W celu właściwego zabezpieczenia użytkowników, w Rennes powstanie sieć stacji ładowania, która będzie jednocześnie pilotażowym projektem krajowego programu wdrażania pojazdów zeroemisyjnych (w trakcie użytkowania), w którym miasto bierze udział, jako jeden z 13 związków metropolitalnych we Francji. Oprócz standardowych stacji, powstanie sieć szybkiego ładowania, w której w ciągu 30 minut będzie można uzupełnić 80% pojemności akumulatorów.
KG
Najnowsze komentarze