Grupa PSA zorganizowała w tym roku pierwszą edycję konkursu dla ekip obsługi posprzedażnej w koncernie. Wśród ośmiu ekip finałowych była grupa z Polski. I zajęła miejsce tuż za podium!
Zmagania odbyły się w ośrodku szkoleniowym grupy PSA w podparyskim Aulnay-sous-Bois. Testowano umiejętności techniczne, opanowanie narzędzi i standardów obsługi posprzedażnej, ale także umiejętności behawioralne. Do finału zakwalifikowało się osiem narodowych grup reprezentujących sieci Citroën i Peugeot, każda złożona z dwóch najlepszych w kraju doradców biznesowych.
Zwyciężyli – to chyba pewne zaskoczenie – Rosjanie z Citroëna. Drugie miejsce zajęła ekipa gospodarzy (też Citroën), a na najniższym miejscu podium stanęli Szwajcarzy, również z sieci Citroëna. Polacy i Brazylijczycy – obie ekipy z Peugeota – zostali sklasyfikowani na pozycjach odpowiednio czwartej i piątej.
Misją doradcy biznesowego jest towarzyszenie klientowi w całym okresie posiadania przez niego samochodu Grupy PSA, a nawet zaproponowanie mu wymiany na nowy model. To odpowiedzialna funkcja. Wymaga nawiązania relacji z klientem, utrzymania jej i takie prowadzenie obsługi posprzedażnej, by klient ów był maksymalnie zadowolony. Trzeba umiejętnie dobierać rozwiązania do oczekiwań i budżetu klienta, by spełnić jego życzenia i utrzymać go przy własnych produktach. Grupa PSA oczekuje od doradców biznesowych najwyższych kwalifikacji, aby poziom zadowolenia właścicieli Citroënów, Peugeotów i DS był możliwie wysoki.
Równolegle do wspomnianego wyżej konkursu obsługi posprzedażnej odbyły się – już po raz kolejny – mistrzostwa świata ekspertów technicznych Grupy PSA. Mistrzostwa odbywają się co roku, naprzemiennie dla marek Citroën i Peugeot. I tutaj już nie było mocnych na Polaków – nasza ekipa wygrała! Nagrodę wręczył Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki Peugeot.
„Doradcy biznesowi oraz eksperci techniczni znacząco przyczyniają się do zadowolenia naszych klientów w zakresie obsługi posprzedażnej. Są dwoma kluczami do sukcesu jakości. To tym bardziej ważne, że Grupa PSA ma ambicje za dwa lata być w Top 3, a w roku 2021 na pierwszym miejscy w zakresie obsługi posprzedażnej” – powiedział Christophe Musy, dyrektor obsługi posprzedażnej w PSA.
„Jestem bardzo dumna, że trzy najlepsze ekipy w PSA wśród doradców biznesowych reprezentują sieć Citroena. To świadectwo wielkiego zaangażowania naszych kadr w zadowolenie klientów. To m.in. po to wdrażamy takie programy, jak Citroën i Ty, czy Citroën Advisor. Nasz sukces dowodzi naszych ambicji być marką, której produkty są dla klientów wielkim przeżyciem” – skomentowała sukces Rosjan, Francuzów i Szwajcarów Linda Jackson, prezeska marki Citroën.
„Jesteście podstawowymi filarami dla marki Peugeot. Doradcy handlowi sprzedając samochody i usługi posprzedażne zdobywają jednocześnie tak wiele – lojalność klientów. Jesteście kluczowym elementem naszej przyszłości i gratuluję wam waszej pracy i zaangażowania” – podsumował mistrzostwa świata ekspertów technicznych Grupy PSA Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki Peugeot.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze