Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA poinformowało Fransa Timmermansa, wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej, że pomysły UE w zakresie norm emisji są zagrożeniem dla konkurencyjności Europy.
Europejscy producenci pojazdów użytkowych są mocno zaangażowani w zapewnienie odpowiednich pojazdów, aby przenieść europejski przemysł transportu drogowego na rozwiązania wolne od paliw kopalnych do 2040 roku, koncentrując się na pojazdach akumulatorowo-elektrycznych i napędzanych wodorem.
ACEA ostrzegła jednak, że ostatnia propozycja regulacji Euro VII dla pojazdów ciężarowych o dużej ładowności niesie ze sobą poważne ryzyko spowolnienia przejścia do neutralności klimatycznej. W rzeczywistości propozycja ta całkowicie pomija przyspieszające przejście na pojazdy o zerowej emisji, które w połączeniu z najnowszymi pojazdami Euro VI przyniosą znaczne ograniczenie emisji spalin przez flotę pojazdów ciężarowych.
Należy skupić się na rzeczywistych czynnikach napędzających i utrudniających dekarbonizację, w tym na środkach umożliwiających klientom przyspieszenie odnowy floty i nadanie priorytetu inwestycjom w rozwiązania niewykorzystujące paliw kopalnych. Europa powinna zatem dążyć do pragmatycznego, postępowego i neutralnego pod względem technologicznym podejścia, które zapewni skalowalne rozwiązania mogące służyć za światowy wzór do naśladowania – uważa ACEA.
„Piszemy, aby wyrazić głębokie zaniepokojenie dwoma krytycznymi przepisami mającymi wpływ na europejskich producentów pojazdów ciężarowych: niedawno zaproponowanym rozporządzeniem Euro VII oraz nadchodzącym wnioskiem dotyczącym zmienionych norm emisji CO2 […] Pomysły Komisji Europejskiej stwarzają poważne ryzyko dla równych szans Europy w stosunku do innych, pozaeuropejskich podmiotów w naszym przemyśle.” – czytamy w liście ACEA.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze