sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Powrót legendy: Łada Niwa na Rajdzie Dakar 2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-19
w Renault, Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
105 1
0
91
UDOSTĘPNIEŃ
302
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Wchodząca w skład Grupy Renault Łada rzadko gości na naszych łamach, ale dziś okazja jest wyjątkowa. 14. stycznia w Arabii Saudyjskiej NIVA Red Legend Team, prywatna drużyna ze Szwajcarii sponsorowana przez markę Łada, z sukcesem ukończyła w kategorii Classic słynny maraton Dakar 2022.

Kierowca zespołu Mario Jacober znalazł Ładę Niwę z 1984 roku i kupił ją w Nowosybirsku, odwiedzając krewnych swojej żony. Tam samochód został przygotowany i przebudowany na rajdowy. Główne zmiany dotyczyły karoserii, wnętrza, układu chłodzenia silnika, podczas gdy sam silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i układ hamulcowy samochodu pozostały standardowe. Wraz z marką Łada nazwa NIVA Red Legend i tożsamość zostały opracowane w duchu XX wieku, kiedy Łada Niwa aktywnie uczestniczyła w rajdach terenowych. Szwajcarski zespół przebył całą drogę z numerem startowym „763” – ten sam kod ma indeks samochodowy regionu Samara. Uczyniono to na cześć miejsca pochodzenia legendarnego samochodu.

Zarówno Mario Jakober, jak i Sladan Miljic (pilot zespołu) wysoko ocenili niezawodność samochodu. Legendarna Niwa nie obawiała się piasków, kamieni, asfaltu i śmiercionośnych terenów w warunkach skwierczącego upału i ulewnych deszczy. Podczas przejazdu trasy drużyna ani razu nie miała poważnej awarii.

„Przeszliśmy długą drogę: od decyzji o udziale w rajdzie Dakar 2022 zeszłej zimy do triumfalnego finiszu w legendarnym maratonie rajdowym! Naszemu zespołowi udało się spełnić marzenie i pokonać wyzwanie. Jak w każdej rywalizacji wynik ma znaczenie, ale głównym celem w Dakarze nie jest wygranie go i podium, ale samo dotarcie do mety. I wiele zawdzięczamy naszej Ładzie Niwie. Jesteśmy wdzięczni za wsparcie wszystkim naszym partnerom i oczywiście naszym rodzinom” – podzielił się swoimi wrażeniami Mario Jakober, kierowca zespołu NIVA Red Legend Team.

Warto obejrzeć poniższy film – zobaczycie tam więcej interesujących samochodów!

„To był naprawdę intensywny i ekscytujący rajd. Wąskie kaniony, piaskowe wydmy, ostre kamienie zdołały połaskotać nerwy wszystkich kibiców i wnieść sporo obciążeń dla zespołu. Moje brawa dla profesjonalnych umiejętności pilotów NIVA Red Legend Team i oczywiście dla naszego legendarnego modelu. Dziękuję za piękny rajd i efektowny finisz. Mam szczerą nadzieję, że w kolejnych sezonach Rajdu Dakar spotkamy więcej zespołów rajdowych kierujących kultową legendą Niwa i być może pewnego dnia powołamy na Dakar oficjalny zespół Łada Sport. Czekajcie na dalsze wiadomości” – skomentował Nicolas Maure, prezes AwtoWAZ.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Łada

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AwtoWAZAzjaGrupa RenaultŁadaNivarajdSport
Udostepnij36Tweet23Udostepnij6
Poprzedni

Stellantis świętuje pierwszą rocznicę. Jakie zanotował osiągnięcia?

Następny

Dacia: zakład w Mioveni wyprodukował 7-milionowy samochód. To Duster w wersji Extreme

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowa Dacia Duster Extreme

Dacia: zakład w Mioveni wyprodukował 7-milionowy samochód. To Duster w wersji Extreme

Citroën zniknął jak kamfora. Przed wojną w Polsce też kradziono samochody.

Peugeot 3008 (2023)

Nowy Peugeot 3008 (2023): co wymyślą styliści marki?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.