Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Czy w Polsce zabraknie paliwa? Niektóre stacje wprowadziły limity

autor Tomasz Nowicki
2023-09-28
Wiadomości

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team w Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Gdy policjant kieruje ruchem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Opel Mokka: Doskonały towarzysz na Międzynarodowy Dzień Kawy

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Przegląd rynku: duży rodzinny van na siedem miejsc i bagaż – Peugeot 807 i Renault Espace z silnikiem benzynowym

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-05-31
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 6 minut
1.2k 38
A A
3

Peugeot 807 i Renault Espace to dwa duże vany, które z powodzeniem spełnią większość potrzeb rodziny. Można je kupić z silnikami benzynowymi i cieszą się w Polsce dużą popularnością.

Naturalnym połączeniem ciężkiego, rodzinnego VAN-a dla większości z nas wydaje się elastyczny i oszczędny silnik diesla. Takie właśnie konfiguracje przez lata królowały w Europie. Dla relatywnie wąskiej grupy klientów producenci serwowali także benzynowe jednostki napędowe, wyróżniające się kulturą pracy a także odpowiednią elastycznością. Szukając używanego rodzinnego VAN-a z silnikiem benzynowym wcale nie jesteśmy skazani na importowane ze Stanów pojazdy. Wymagania spełni czwarta generacja Renault Espace i Peugeot 807.

Peugeot 807

Peugeot 807 produkowany był od 2002 aż do 2014 roku jako owoc współpracy koncernu PSA i Fiata. Bliźniacze modele pod względem estetyki niemal się nie różniły, jedynie propozycja Lancii nieznacznie odstawała od pozostałych. Obłe nadwozie osadzono na płycie podłogowej znanej z poprzedniej generacji wspólnych VAN-ów, w tym Peugeota 806. Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji po dekadach użytkowania trzeba ocenić bardzo pozytywnie, rdza pojawia się przeważnie na powypadkowych egzemplarzach naprawianych chałupniczo. Nie ma co ukrywać, projekt wnętrza zdradza wiek konstrukcji.

Niemniej jednak rozmieszczenie pokręteł i przycisków jest przemyślane co czyni obsługę intuicyjną. Materiały wykończeniowe – plastiki i tekstylia czy skórzane pokrycia – są trwałe, w zadbanych egzemplarzach wnętrze często prezentuje się okazale. Siłą każdego VAN-a jest przestrzeń, w tej materii 807 serwuje od pięciu do ośmiu miejsc – w wariancie sześcioosobowym dostajemy do dyspozycji sześć niezależnych foteli. Dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń mamy przez odsuwane (opcjonalnie elektrycznie) drzwi. Wyposażenie jakie możemy spotkać w 807 to między innymi automatyczna klimatyzacja, przestarzała z dzisiejszej perspektywy nawigacja, szyberdach, skórzana tapicerka, rozbudowane nagłośnienie i systemy bezpieczeństwa.

W benzynowej gamie 807 więcej niż wystarczającą moc i pokłady elastyczności gwarantowała jednostka 3.0 V6 o mocy 204 KM, łączona z sześciostopniową automatyczną przekładnią. Silnik aksamitnie rozwija moc, bez trudu radząc sobie z ciężkim nadwoziem. Musimy jednak być gotowi na odpowiednio większe koszty serwisu (dostęp do silnika jest mocno utrudniony) jak i zużycia paliwa. Topowa jednostka oferowana była do 2009 roku.

Ceny zaczynają się od kilkunastu tysięcy zł. Zobacz oferty sprzedaży Peugeot 807.

Renault Espace IV

Alternatywą dla Peugeota 807 i spółki był i nadal pozostaje Renault Espace czwartej odsłony. Rodzinna propozycja Renault produkowana była od 2002 do 2014 roku, w ofercie znalazła się odmiana standardowa i Grand z wydłużonym rozstawem osi i trzecim rzędem foteli. Nowoczesny, pełen ostrych linii design skutecznie wyróżniał model na drodze. Renault zadbało także o ochronę antykorozyjną która zawodziła w poprzedniej generacji. W tej odsłonie rdza nie stanowi problemu. Do wnętrza prowadzą dwie pary klasycznych drzwi osadzonych na zawiasach – na ciasnych parkingach bywa to pewnym utrudnieniem w wsiadaniu do drugiego i trzeciego rzędu. Jakość zastosowanych materiałów jest dobra, tapicerka wytrzymuje lata użytkowania bez większych problemów. W niektórych egzemplarzach pojawiają się niepożądane piski w kabinie w czasie jazdy po nierównościach.

EN STUDIO

Pod względem komfortu podróżowania Espace IV gości nas na tym samym poziomie co Peugeot i rodzeństwo. Miejsca żadnemu z pasażerów nie zabraknie, zaś w konfiguracji pięcioosobowej dodatkowo zachwyci przepastnym bagażnikiem. Lista dodatków zawierać może automatyczną klimatyzację, otwierane okno dachowe, skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, nawigację i liczne systemy bezpieczeństwa. Amatorzy wystarczająco mocnych silników benzynowych w przypadku Espace czwartej generacji mają do wyboru dwie jednostki. Wyborem zdrowego rozsądny będzie znany i ceniony czterocylindrowy silnik 2.0 Turbo mocy 163-170 KM. Zapewnia odpowiednie osiągi, elastyczność a przede wszystkim jest konstrukcją trwałą – dodatkowo wzorowo współpracuje z instalacją gazową. W tym przypadku koszty obsługi serwisowej nie będą wygórowane.

Na szczycie gamy plasował się jednak pochodzący z Nissana 350Z wolnossący silnik 3.5 V6 w tym przypadku dysponujący mocą 245 KM – obligatoryjnie współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Gwarantuje wysoką kulturę pracy w każdym zakresie obrotów a zwłaszcza bezpieczne rezerwy mocy na wszelki wypadek. Rzecz jasna z uwagi na gabaryty silnika i ciasnotę pod maską wszelkie czynności serwisowe, nawet te błahe wymagają od mechanika anielskiej cierpliwości i wiedzy.

Egzemplarze deklarowane jako bezwypadkowe można kupić już za kilkanaście tysięcy zł.

Oferty używanych Renault Espace IV.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Będziesz musiał oddać samochód wojsku? Przed II Wojną Światową też to obowiązywało, trzeba było także oddawać motocykle i autobusy!

2023-10-01
Peugeot BB

Peugeot, Terrot, Solex, Motobecane, czyli szukamy francuskich modeli w Muzeum Motorowerów Moped Retro w Kasinie Wielkiej

2023-10-01

Peugeot 605: Czy eksploatacja klasyka to pasmo niekończących się wydatków?

2023-10-01

Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

2023-09-30
Tagi: 807EspacePeugeotRenaultużywane
Udostepnij428Tweet268Udostepnij75
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3091 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8427 udostępnienia
    Udostepnij 3371 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3566 udostępnienia
    Udostepnij 1426 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    904 udostępnienia
    Udostepnij 362 Tweet 226

Testy samochodów

Testy

Test: Renault Kangoo Van 1.5 dCi 95 KM – oszczędny i bardzo praktyczny samochód dostawczy z wielką dziurą, ale to nie wada. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-02
Renault - testy i opinie

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
Peugeot

Test: Peugeot 3008 GT BlueHDi 180 – elegancki, zwinny i modny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-13
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM – znakomite grande tourismo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24
Citroen C4 Cactus - test, opinia, ceny
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 2018 – ugrzeczniony komfortowy crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-13

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Nowe obligacje Stellantis – 2,75% na rok 2032

Renault Espace V – pierwsza jazda

Dynamisme Commercial – kolejna nagroda dla Citroëna

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.