Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Przegląd rynku. Tani używany oraz uniwersalny samochód dla małej firmy i rodziny do 20 tysięcy złotych

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-01-26
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 5 minut
105 6
A A
0

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Jaki używany uniwersalny tani samochód kupić, który mógłby posłużyć w firmie i dla rodziny? Poczytajcie.

Wiele osób poszukuje na rynku wtórnym uniwersalnego samochodu do wszystkiego. Auta który zawiezie dzieci do szkoły czy na wakacyjny wypad, natomiast w ciągu dnia będzie służył do wykonywania rozmaitych zadań zawodowych. Pojemne kombi nie nadaje się do ciężkiej pracy i przewożenia chociażby sprzętu budowlanego czy sklepowego asortymentu. Do takich celów stworzono Renault Kangoo, Peugeota Partnera czy Experta. Za około 20 tysięcy złotych na rynku znajdziemy godny uwagi egzemplarz.

Renault Kangoo II

Druga generacja użytkowego Renault Kangoo produkowana była od 2007 do 2021 roku, tym razem oferowano także odmiany o różnych rozstawach osi, oraz oczywiście o rozmaitych zabudowach. Nas interesuje wariant osobowy, który i tak zdradza roboczy charakter i przeznaczenie modelu. Nadwozie jest estetyczne i dobrze zabezpieczone przed korozją – co w poprzedniej generacji modelu stanowiło ogromny problem. Pozycja za kierownicą Kangoo II jest po prostu dobra, fotel umieszczono wysoko co wpływa na wzorową widoczność. Wszelkie instrumenty są w zasięgu ręki, a ich obsługa jest intuicyjna dla każdego. Materiały jakością wykonania przywodzą na myśl Clio III generacji, twarde plastiki zostały dokładnie spasowane – niemniej jednak na nierównościach wydobywają z siebie notorycznie piski i skrzypienie. Dostęp do drugiego rzędu siedzeń zapewniają odsuwane, szerokie drzwi, natomiast do bagażnika pokaźnych rozmiarów otwierana ku górze klapa – dla wersji towarowej przewidziano dzielone drzwi.

Z tyłu miejsca wystarczy z powodzeniem dla trzech wysokich osób. Pod względem pojemności bagażnika Kangoo II deklasuje większość kombi klasy średniej. Wśród dodatków znaleźć możemy klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy, fabryczne radio, ABS i kontrolę trakcji. Okazjonalnie trafiają się egzemplarze z szyberdachem. Lwia część dostępnych egzemplarzy napędzana jest sprawdzonym i oszczędnym dieslem 1.5 dCi o mocy 75-109 KM. Diesel wyposażony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk common raill sprawnie radzi sobie z przemieszczaniem załadowanego Kangoo, zużywając przy tym skromne porcje paliwa. Alternatywą dla niego pozostaje benzynowy 1.6 16V o mocy 90-107 KM – wprost stworzony do współpracy z instalacją gazową.

Peugeot Partner

Bezpośrednim rywalem Kangoo pozostaje Peugeot Partner i bliźniaczy Berlingo. 20 tysięcy złotych powinna wystarczyć nam na zakup egzemplarza drugiej generacji produkowanej od 2008 do 2018 roku. Podobnie jak konkurent, zyskał ciekawsze linie nadwozia i lepszą ochronę antykorozyjną. W ofercie obok typowo roboczych, dwuosobowych wersji znalazła się także odmiana osobowa – Partner Tepee. Proste wnętrze wykonano z tanich budżetowych materiałów, są jednak trwałe i odporne na trudy ekstremalnego użytkowania. Warunki na przednich fotelach są wystarczające, sprężyste fotele nie męczą, widoczność jest znakomita podobnie jak ergonomia. W wersji osobowej często spotkamy manualną lub automatyczną klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, fabryczne radio i systemy bezpieczeństwa. Z tyłu zastosowano niezwykle praktyczne odsuwane drzwi, przez co dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest niezwykle ułatwiony. Na tylnej kanapie wygospodarowano przestrzeń dla trzech osób. Początkowo oferowany wolnossący benzynowy silnik 1.6 16V 90-109 KM własnej konstrukcji, przy okazji liftingu zastąpiony został jednostką 1.6 VTI 120 KM opracowaną wspólnie z BMW. Silniki diesla reprezentuje ceniony 1.6 HDI o mocy 75-115 KM, podobnie jak diesel w Kangoo II jest optymalnym wyborem do codziennej eksploatacji.

Peugeot Expert II

Dużo większe możliwości przewozowe gwarantuje Peugeot Expert drugiej generacji. Użytkowy model opracowany przez koncern PSA wspólnie z Fiatem produkowany był od 2006 do 2016 roku we francuskich zakładach spółki Sevel Nord. Foremne nadwozie w osobowym wariancie w komfortowych warunkach mieści od pięciu do dziewięciu osób. Pozycja za kierownicą jest iście dostawcza, siedzimy wysoko co wespół z dużymi lusterkami i przeszkloną kabiną ułatwia obserwację otoczenia. Fotele są komfortowe nawet w długich trasach. Rzecz jasna musimy zapomnieć o wyciszeniu znanym z aut osobowych, powyżej 110 km/h we wnętrzu jest już głośno.

Expert II pod względem wyposażenia oferować może elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy, wydajną klimatyzację i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Paleta silnikowa składa się tylko z jednostek wysokoprężnych, idealnie nadających się do napędu. Bazowy 1.6 HDI  o mocy 90 KM jest zdecydowanie za słaby, zwłaszcza z obciążeniem jazda nim nie należy do przyjemnych doświadczeń. Optymalnym wyborem jest wariant 2.0 HDI o mocy 120-163 KM, zapewnia optymalną dynamikę przy wciąż niskim spalaniu. Co bardzo istotne, wymiany Experta II pozwalają na korzystanie bez problemów z parkingów podziemnych.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ExpertKangooPartnerPeugeotRenaultużywane
Udostepnij38Tweet24Udostepnij7
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.