Jaki używany uniwersalny tani samochód kupić, który mógłby posłużyć w firmie i dla rodziny? Poczytajcie.
Wiele osób poszukuje na rynku wtórnym uniwersalnego samochodu do wszystkiego. Auta który zawiezie dzieci do szkoły czy na wakacyjny wypad, natomiast w ciągu dnia będzie służył do wykonywania rozmaitych zadań zawodowych. Pojemne kombi nie nadaje się do ciężkiej pracy i przewożenia chociażby sprzętu budowlanego czy sklepowego asortymentu. Do takich celów stworzono Renault Kangoo, Peugeota Partnera czy Experta. Za około 20 tysięcy złotych na rynku znajdziemy godny uwagi egzemplarz.
Renault Kangoo II
Druga generacja użytkowego Renault Kangoo produkowana była od 2007 do 2021 roku, tym razem oferowano także odmiany o różnych rozstawach osi, oraz oczywiście o rozmaitych zabudowach. Nas interesuje wariant osobowy, który i tak zdradza roboczy charakter i przeznaczenie modelu. Nadwozie jest estetyczne i dobrze zabezpieczone przed korozją – co w poprzedniej generacji modelu stanowiło ogromny problem. Pozycja za kierownicą Kangoo II jest po prostu dobra, fotel umieszczono wysoko co wpływa na wzorową widoczność. Wszelkie instrumenty są w zasięgu ręki, a ich obsługa jest intuicyjna dla każdego. Materiały jakością wykonania przywodzą na myśl Clio III generacji, twarde plastiki zostały dokładnie spasowane – niemniej jednak na nierównościach wydobywają z siebie notorycznie piski i skrzypienie. Dostęp do drugiego rzędu siedzeń zapewniają odsuwane, szerokie drzwi, natomiast do bagażnika pokaźnych rozmiarów otwierana ku górze klapa – dla wersji towarowej przewidziano dzielone drzwi.
Z tyłu miejsca wystarczy z powodzeniem dla trzech wysokich osób. Pod względem pojemności bagażnika Kangoo II deklasuje większość kombi klasy średniej. Wśród dodatków znaleźć możemy klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy, fabryczne radio, ABS i kontrolę trakcji. Okazjonalnie trafiają się egzemplarze z szyberdachem. Lwia część dostępnych egzemplarzy napędzana jest sprawdzonym i oszczędnym dieslem 1.5 dCi o mocy 75-109 KM. Diesel wyposażony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk common raill sprawnie radzi sobie z przemieszczaniem załadowanego Kangoo, zużywając przy tym skromne porcje paliwa. Alternatywą dla niego pozostaje benzynowy 1.6 16V o mocy 90-107 KM – wprost stworzony do współpracy z instalacją gazową.
Peugeot Partner
Bezpośrednim rywalem Kangoo pozostaje Peugeot Partner i bliźniaczy Berlingo. 20 tysięcy złotych powinna wystarczyć nam na zakup egzemplarza drugiej generacji produkowanej od 2008 do 2018 roku. Podobnie jak konkurent, zyskał ciekawsze linie nadwozia i lepszą ochronę antykorozyjną. W ofercie obok typowo roboczych, dwuosobowych wersji znalazła się także odmiana osobowa – Partner Tepee. Proste wnętrze wykonano z tanich budżetowych materiałów, są jednak trwałe i odporne na trudy ekstremalnego użytkowania. Warunki na przednich fotelach są wystarczające, sprężyste fotele nie męczą, widoczność jest znakomita podobnie jak ergonomia. W wersji osobowej często spotkamy manualną lub automatyczną klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, fabryczne radio i systemy bezpieczeństwa. Z tyłu zastosowano niezwykle praktyczne odsuwane drzwi, przez co dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest niezwykle ułatwiony. Na tylnej kanapie wygospodarowano przestrzeń dla trzech osób. Początkowo oferowany wolnossący benzynowy silnik 1.6 16V 90-109 KM własnej konstrukcji, przy okazji liftingu zastąpiony został jednostką 1.6 VTI 120 KM opracowaną wspólnie z BMW. Silniki diesla reprezentuje ceniony 1.6 HDI o mocy 75-115 KM, podobnie jak diesel w Kangoo II jest optymalnym wyborem do codziennej eksploatacji.
Peugeot Expert II
Dużo większe możliwości przewozowe gwarantuje Peugeot Expert drugiej generacji. Użytkowy model opracowany przez koncern PSA wspólnie z Fiatem produkowany był od 2006 do 2016 roku we francuskich zakładach spółki Sevel Nord. Foremne nadwozie w osobowym wariancie w komfortowych warunkach mieści od pięciu do dziewięciu osób. Pozycja za kierownicą jest iście dostawcza, siedzimy wysoko co wespół z dużymi lusterkami i przeszkloną kabiną ułatwia obserwację otoczenia. Fotele są komfortowe nawet w długich trasach. Rzecz jasna musimy zapomnieć o wyciszeniu znanym z aut osobowych, powyżej 110 km/h we wnętrzu jest już głośno.
Expert II pod względem wyposażenia oferować może elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy, wydajną klimatyzację i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Paleta silnikowa składa się tylko z jednostek wysokoprężnych, idealnie nadających się do napędu. Bazowy 1.6 HDI o mocy 90 KM jest zdecydowanie za słaby, zwłaszcza z obciążeniem jazda nim nie należy do przyjemnych doświadczeń. Optymalnym wyborem jest wariant 2.0 HDI o mocy 120-163 KM, zapewnia optymalną dynamikę przy wciąż niskim spalaniu. Co bardzo istotne, wymiany Experta II pozwalają na korzystanie bez problemów z parkingów podziemnych.
Najnowsze komentarze