Citroën 3CV rusza na pustynię! Sto lat po pierwszym przejeździe samochodem przez Saharę, wymyślonym przez André Citroëna, ośmiu Argentyńczyków podejmuje nowe wyzwanie: powtórzyć ten wyczyn w swoich Citroënach 3CV. Ten sam cel, ta sama śmiałość, ta sama ambicja, ta sama marka. Celem jest przygoda na pokładzie trzech ikonicznych argentyńskich modeli marki.
Czternaście lat temu José Izquierdo i Martín Franzosi rozpoczęli swoje podróże legendarnymi Citroënami 3CV produkowanymi w Argentynie. Po zaadaptowaniu ich na swoje „ultralekkie pojazdy terenowe”, wyruszyli przez słone płaskowyże, pustynie, pasma górskie i różne trasy w Ameryce Łacińskiej. Od Atacama Puna w Jujuy do Ushuaia, wzdłuż mistycznej Ruty 40, przejechali także przez Brazylię, Boliwię, Chile, Paragwaj i Urugwaj. Ich Citroëny 3CV pokonały wszystkie obszary geograficzne.
Dziś idą po więcej i podejmują nowe superwyzwanie: jako jedyni na świecie chcą przypomnieć przejazd André Citroëna przez pustynię Sahara w 1922 roku w 100 lecie tego wydarzenia.
Celem jest przejechanie 3100 km przez Algierię, tak jak zrobiła to fabryczna ekipa André Citroëna, zaczynając od śródziemnomorskiego miasta Algier, stolicy kraju, do odległego saharyjskiego pustynnego miasta Tamanrasset, przejeżdżając przez legendarne Touggourt, bramę algierskiej pustyni, przed powrotem przez podnóże afrykańskich gór Atlas, przejeżdżając przez Oran i kończąc podróż w Algierze. W sumie, łącznie z podróżą powrotną, 3 egzemplarze 3CV wyprodukowane w Argentynie pokonają około 5 600 km.
„Naszym głównym celem jest upamiętnienie 100. rocznicy pierwszego przekroczenia Sahary w samochodzie Citroën z 1922 r., ale także podróż przez egzotyczne i nieznane terytoria, poznanie bogatej i starożytnej kultury i tradycji narodu algierskiego, który jest tak blisko związany z Argentyną, a jednocześnie upamiętnienie 60. rocznicy niepodległości tego kraju. Wszystko to oprawione w chęć podzielenia się całą naszą kulturą i z naszym ukochanym 3CV” – powiedział José Izquierdo, jedna z dwóch osób, które poprowadzą wyprawę.
„To doświadczenie życiowe, które tylko niewielu z nas chce przeżyć. Sukces leży w osiągnięciu równowagi Człowiek-Maszyna. Dlatego postanowiliśmy wybrać wyprodukowane w Argentynie 3CV. Przez wiele pokoleń w Argentynie ten model Citroëna był ikoną samochodu dostępnego, zwinnego i stylowego, a przez ostatnie 14 lat pokazał nam, że możemy na nim polegać” – dodał Martin Franzosi, uczestnik wyprawy. W tym wyzwaniu nie będą osamotnieni. Wspierać ich będą partnerzy, w tym Citroën i TotalEnergies Argentina.
17 grudnia 1922 roku André Citroën, założyciel producenta samochodów, rozpoczął wyprawę przez Afrykę, która stała się inspiracją dla książek i filmów, a nawet przyczyniła się do najniebezpieczniejszego wyzwania rajdowego na świecie, które później stało się znane jako Rajd Dakar. Wydarzenie to relacjonowano szeroko także w Polsce, o czym możecie przeczytać w naszych artykułach. Była to pierwsza samochodowa przeprawa przez pustynię Sahara, odbyła się w dniach 17 grudnia 1922 – 7 stycznia 1923 r. z udziałem pięciu samochodów marki Citroën: Scarabée d’Or, Croissant d’Argent, Tortue Volante, Bœuf Apis i Chenille Rampante (z czego dwa ostatnie były pojazdami dostawczymi). Dzięki tej wyprawie André Citroën po raz kolejny udowodnił, że pasja i duch przygody są nieodłącznym elementem marki Citroën.
Najnowsze komentarze