Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Fiat Punto na wspólnej platformie z Peugeot 208 i Oplem Corsą?

16 64 216

Po połączeniu Grupy PSA z koncernem FCA Fiat Punto znów może zagościć w ofercie włoskiego producenta. Do powstania modelu posłużyłaby platforma CMP, na której bazuje Opel Corsa i Peugeot 208.

Pierwszy raz na Francuskie.pl? Zobacz nasze krytyczne i ostre przeglądy prasy i testy samochodów.

Decyzja o przywróceniu modelu Punto do oferty wiąże się z zapowiedzią Fiata o możliwym porzuceniu segmentu A. W ten sposób ofercie zabraknie modelu 500 oraz Panda, ale marka będzie potrzebowała czegoś w zamian. Samochody powinny zostać zastąpione segmentem B, aczkolwiek po porzuceniu Punto w ubiegłym roku Fiat nie ma się za bardzo czym pochwalić. Fuzja z Grupą PSA otwiera przed włoskim producentem nowe możliwości. Nowy Fiat Punto mógłby powstać na platformie CMP, czyli tej samej, na której zbudowano: Peugeot 208, Opla Corsę oraz DS 3 Crossback. Wykorzystanie płyty podłogowej francuskiego koncernu pozwoliłoby na oferowanie modelu z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym.

Magazyn motoryzacyjny Motor1.com posunął się w dywagacjach na temat nowego modelu Fiata jeszcze dalej i wykonał wizualizację Punto. Projektanci zaczerpnęli inspirację głównie od Fiata Tipo, pojazd otrzymał diody LED i ostro zarysowane przednie reflektory.

W wyniku fuzji powstanie czwarty koncern motoryzacyjny na świecie ze sprzedażą na poziomie 8,7 mln egzemplarzy. Łącznie pod skrzydłami nowego giganta będzie 13 marek samochodów, ale jak mówi Carlos Tavares, koncern nie zrezygnuje z żadnej z nich. „Wyzwaniem jest właściwe zarządzanie wszystkimi markami w celu objęcia rynku” – powiedział dyrektor generalny PSA. Nowy Fiat Punto mógłby być zatem tańszą alternatywą w segmencie B, aby konkurować z Dacią Sandero nowej generacji, której debiut został zaplanowany na przyszły rok.

Źródło: Motor1.com

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
10 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
ŁewapMarcinDarekMarekKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Janusz
Gość
Janusz

Takiego Punto brałbym z zamkniętymi oczami.

Darek
Gość
Darek

Fiat robi dobre auta, juz epoka malucha czy tandetnego una minela.
Dzisiejsze fiaty moga smialo konkurowac z tymi markowymi bo ich jakosc, komfort i bezawaryjnosc jest na coraz lepszym poziomie przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny i niskich kosztow utrzymania.

Marek
Gość
Marek

Z Corsą już było i wyszła wielka klapa .

Vernim
Gość
Vernim

VI miejsce w segmencie B – największym segmencie europejskiego rynku i wolumen sprzedaży niewiele mniejszy od będącej na III miejscu Fiesty to wg Ciebie rynkowa klapa?

artur
Gość
artur

sam mam punto 2012 chętnie wymienie na to cudo

Uki
Gość
Uki

Nie zapomnij tylko że to już nie będzie to samo Punto, tylko Peugeot że znaczkiem FIAT :-( Podobnie stało się z Oplem po przejęciu przez PSA.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Tez mam fiata grade 2007 w i tez bym to nowe cacko. Chetnie kupił

Minor
Gość
Minor

No nareszcie bo samochody w salonach fiata niebawem będą wyjeżdżać z żółtymi tablicami

Wqa
Gość
Wqa

Kiedyś to była piekna, urozmaicona motoryzacja. Najlepiej wszyscy się polaczcie w jeden koncern i zróbcie jedna markę. Współczesnym lemingom i tak jest to obojętne.

Waldi
Gość
Waldi

Następca Punto jest w Ameryce Południowej i nazywa się Argo wygląda bardzo podobnie do tego modelu na wizualizacji, sprzedaż również całkiem dobra. Myślę że w Europie byłby hitem sprzedaży.

Ddd
Gość
Ddd

Najlepsze radziecka łada

Miras
Gość
Miras

Ani to nie będzie prawdziwy fiacior ani pug. Obie marki robiły absolutnie topowe fury segmentu B, razem z Renault. Clio, Punto i seria 200 to wozy które kształtowały ten segment, począwszy od wariantów do turlania się po mieście aż po sportowe wersje. Cała reszta mogła w… się na pysk. Teraz umrze ostatecznie jedno z wielkiej trójki :/ szkoda, Punto było inne, nie lepsze czy gorsze, inne fiat umiał mocno, a teraz odbija się od ścian jak menel tuż przed ostatecznym upadkiem

Edek
Gość
Edek

Punto topowe? Te dwa słowa zestawione obok siebie nawet do siebie nie pasują

Marek
Gość
Marek

W latach 1997 – 2002 sprzedaż na poziomie 500 – 600 tyś aut rocznie. Nr 1 w Europie. Można zatem powiedzieć że punto było topowe

Marcin
Gość
Marcin

Wygląda jak Fabia okraszona fiatem. Teraz wszystko wygląda tak samo.

Łewap
Gość
Łewap

Masakra…. :-(